recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med Terratec Cinergy C HD kort
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblemer med Terratec Cinergy C HD kort

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Zerobite Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 13:46
Oprindeligt skrevet af Hodor Hodor skrev:

Se evt. på http://www.suodenjoki.dk/yousee_dvbc_channels.htm hvordan du stiller ind manuelt.


Det er faktisk en af de sider jeg brugte som reference til at scanne enkelte frekvensbånd i softwaren med.

Oprindeligt skrevet af Hodor Hodor skrev:

Selv bruger jeg MediaPortal og den har ikke samme scannings problem.


Jeg installerede godt nok, som tidligere beskrevet, MediaPortal men udførte ikke en decideret scanning i det da jeg ikke engang kunne få kanalerne frem i det medfølgende software.

Oprindeligt skrevet af Hodor Hodor skrev:

Terratec softwaren har masser af tyske providers indbygget, men ingen danske. Så man kan enten vælge Europe og vente en halv uge eller læg kanaler ind ved direkte scanning på frekvensen eller en frekvens range.


Jeg åbnede filen der hedder noget i stil med Frequencies.xml og konstaterede at sektionen der hedder Europa ikke umiddelbart indeholder emner hvor der scannes med en symbolrate på 6875 så jeg endte med at scanne direkte på frekvenser eller frekvensbånd som du selv nævnet.
(plus det fact at det tager på den dårlige side af en halv time for den at scanne fra 0 til 818 MHz)

Oprindeligt skrevet af Hodor Hodor skrev:

Sørg for at vælg at den skal tillade at opdatere til beta versioner også. Den nyeste beta fungere lidt bedre med YouSee.


Det har jeg så ikke prøvet da jeg som regel går udenom beta versioner..  ..mange års erfaringer og bjerge af tabt data har gjort mig kritisk på det område..hehe

MEN .. jeg kan høre og se at jeg måske stadig mangler at prøve nogle få ting inden kortet ryger tilbage til shoppen.
Jeg udsætter mit vanrøgt af ekspedienten endnu en dag og går hjem og prøver tingene af en sidste gang i aften..
Til top
Zerobite Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af Hodor Hodor skrev:

Med Terratec softwaren, selv den nyeste beta, finder den intet på 370 MHz. MediaPortal/DVBviewer finder alle 4 kanaler der i første hug. Så alt peger på skod kode i terratec softwaren (ikke driveren).

Men Terratec beta softwaren fandt trods alt DR1/DR2 på 538 og TV2 på 618.


Super .. jeg prøver at se på tingene i aften .. jeg vender tilbage med resultat senere hvis det har interesse for jer!
Til top
Hodor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 19:56

Du skulle have en Channel Editor under tools med dit Terratec software. Kan ikke lige huske om den kommer med beta'en. Men i den kan du højre klik og vælg tilføj ny kanal.

Her er screenshots af indstillingerne jeg brugte:

Til top
Zerobite Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2008 kl. 20:01
Hej Hodor

Tak for billederne. Jeg prøvede at taste kanalerne ind manuelt som du foreslog, men der var intet at komme efter.
Så jeg gentog forsøget med min Sandberg USB DVB-T nøgle, men denne gang installerede jeg nyeste software fra Sandbergs hjemmeside og vupti .. den fandt 4 ganske pæne kanaler via DVB-T.
Hvordan det går til kan jeg ikke forklare men det lader ikke til bare at være simpel indstråling da signalstyrken er helt i top.

Er der nogle der kan af eller bekræfte at der sendes DVB-T signaler ud på kabelnettet?

Uanset hvad så forstår jeg stadig ikke at kortet ikke kunne finde nogle kanaler overhovedet da jeg havde det sat til min kammerats kabelnet.

Jeg regner med at smide kortet tilbage til butikken i morgen eller dagen derefter.

Tak for svarene alle...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu