recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med TerraTec Cinergy T PCIe Dual tuner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblemer med TerraTec Cinergy T PCIe Dual tuner

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
bogman Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-November-2011
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med TerraTec Cinergy T PCIe Dual tuner
    Sendt: 13-November-2011 kl. 19:44

Jeg har lige samlet en ny HTPC, som ser således ud:

- Windows 7 Home Premium

- Intel Desktop Board DH67GD

- Intel Core i3 2100T

- 8 GB RAM

- SSD Intel 320 Series 40GB 2.5 SATA

- Blueray/DVD drev + 1TB harddisk

samt en TerraTec Cinergy T PCIe Dual tuner.

Installationssoftwaren fra Terratec på medfølgende CD er uanstændig dårlig.  Der er f.eks. ingen tekst i de ”knapper” der aktiverer de enkelte underpunkter i installationen, så man skal forsøge sig frem.

Nå, men jeg tror jeg fik det hele installeret med drivere til kort og remote samt det medfølgende Terratec HOMEcinema.

Spændt fyrede jeg op under kanalsøgning – men ingen af de to tunere på Terratec kortet kan se nogen kanaler overhovedet.  Jeg modtager DVB-T FTA (MPEG-2) fint med tagantenne og mine gamle boxe (Sony recorder HXD970 og Maximum T-3000 FTA).  Sony’en fortæller mig, at den får signalstyrke 75/100 og kvalitet 100/100 på det digitale signal (MUX1, Videbæk, kanal 40, 626 MHz).  Maximum’en oplyser en samlet signalkvalitet på ca. 90/100.  Men Terratec Cinergy tunerne finder absolut intet på samme antenne!  Jeg har prøvet samtlige muligheder for søgning.  Jeg har prøvet at fodre Terratec tuneren direkte med antennesignalet og har også prøvet med en sløjfning gennem Sony’ens digitale in/out.  Min gamle recorder modtog fint imens, men Teratec tuneren kunne intet finde.

For en sikkerheds skyld har jeg hentet ny drivere og software hos Terratec, men det giver ingen forskel.

Under Windows enhedshåndtering er enheden opgivet til at fungere, og de rigtige drivere ligger der.

Når jeg checker signalet med CTRL + I får jeg et ”budskab” som er vist:

Nogle forslag til fejlfinding inden Terratec Cinergy tuneren ryger retur om to dage ?

Karsten

Redigeret af bogman - 13-November-2011 kl. 20:06
Til top
bogman Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2011 kl. 20:06

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2011 kl. 20:30
Evt. prøv at installere dvbviewer  i stedet, som har en meget robust support af diverse TV-kort...
Transedit fra DVBviewer kan give et præcist billede af om der modtages noget og i hvilke mux...
(og kvaliteten).

Der er vel ikke nogle støjmuligheder i opsætninger, f.eks. antenneforstærkere, "jord" problemer o.l.?

Prøv evt. en opsætning med en helt passiv antenne...
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
bogman Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2011 kl. 21:27
Antennen er en helt passiv yagi tagantenne med ca. 10 meter kvalitets coax kabel direkte ind i tuneren.  Ingen aktive komponenter.  Støj og jordproblemer tror jeg ikke på.

Vil prøve at hente DVBViewer og TransEdit.  Kan den gratis DEMO klare det ?

Karsten

Redigeret af bogman - 13-November-2011 kl. 21:28
Til top
bogman Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2011 kl. 22:36
Har nu hentet DVBViewer, som heller ikke kan finde kanal 40 (eller noget som helst andet).

Har prøvet IHÆRDIGT med TransEdit.  Ikke det mindste pip på nogen frekvens.

Kar kørt compatability.exe.  Alt meldes OK i systemet.

Vedr. antenne.  Har nu prøvet den latterlige lille 15 cm pind af en stueantenne, som fulgte med fra Terratec.  Min Sony recorder kan modtage kanal 40 på den (signalstyrke 45/100), hvilket giver et OK billede.  Så mine modtageforhold kan ikke være helt dårlige.  Jeg behøver vist ikke nævne, at Terratec tuneren ikke kan se noget på "pinden".

Det ligner en returDead

Karsten
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2011 kl. 22:55
Oprindeligt skrevet af bogman bogman skrev:

Har nu hentet DVBViewer, som heller ikke kan finde kanal 40 (eller noget som helst andet).

Det virker underligt, at DVBViewer, SLET ikke kan finde noget.

Kan det mon være Terratec HOMEcinema som "blokkerer" tuneren for DVBViewer ?

Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2011 kl. 23:26
Det er dette kort det drejer sig om??

Har sat dette kort op uden problemer med dvbviewer, blot installeret de medleveret driver...

Der må være et eller andet elementert problem...
Rigtig driver f.eks.
Blander kabel og terrestic sammen?

Redigeret af avh - 13-November-2011 kl. 23:28
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2011 kl. 23:59
Det er vigtigt at det er BDA driver der er installeret. Deudover er det en kendsgerning at TV tunere til PCer er elendige, de kræver et ekstraorinært godt signal. Så prøv med et kabel direkte fra antenne til TV tuner i PC
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
bogman Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2011 kl. 09:59

Til de seneste tre indlæg: 

@McenterFreak:

Som jeg skrev tidligere

-” Antennen er en helt passiv yagi tagantenne med ca. 10 meter kvalitets coax kabel direkte ind i tuneren.”

-”For en sikkerheds skyld har jeg hentet ny drivere og software hos Terratec, men det giver ingen forskel.”

Så det er en BDA driver.

@avh:

Du vil kunne læse i mine tidligere indlæg, at jeg kun bruger DVB-T.  Og jeg kender godt forskel på T og C !  Har også valgt korrekt i DVBViewer og TransEdit.

Du vil også kunne se, at de seneste drivere fra Terratec er installeret og virker.

@confused:

TerratecHOMECinema er ikke aktiveret samtidigt med DVBViewer eller TransEdit.    Faktisk har jeg nu afinstalleret HOMECinema.

----------

De seneste tre indlæg ovenfor har ikke hjulpet mig videre.  Men tak til avh for henvisningen til TransEdit.

Jeg tror, at Terratec tunerne enten er meget ufølsomme (per default eller justeret forkert fra producenten ved et uheld?), eller også er der en decideret fejl på kortet.  I alle tilfælde ikke noget jeg kan pille vedCry

----------

Aktuel driver er: Cinergy T PCIe Dual BDA Driver (32/64 Bit) - BDA Driver for Windows XP (SP 2 & 3) / Windows Vista (SP 1 & 2) / Windows 7. Version: 6.0.108.72

Under Windows enhedshåndtering er enheden opgivet til at fungere, og de rigtige drivere ligger der.

Har kørt compatability.exe (fra DVBViewer).  Alt meldes OK i systemet.

Alle de prøvede programmer (WMC, TerratecHOMECinema, DVBViewer og TransEdit) kan se tunerne og aktivere scanning.

Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2009
Point: 786
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2011 kl. 18:15
Kan du se tuneren i listen (i THC's Settings)?

Prøv at lægge en radiokanal ind i THC med disse indstillinger og brug den medfølgende antenne. Så kan du se (ehh høre) om der er hul igennem til tuneren/driveren, og at den ikke bliver brugt af et andet program.

Virker radio, så scan de enkelte tv-frekvenser en ad gangen i THC
Til top
bogman Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2011 kl. 22:33
Michael

Jeg har set dit indlæg, men har ikke tid i aften til at komme videre med projektet.
Terratec tuneren får en sidste chance i morgen, og så melder jeg tilbage.

hilsen Karsten
Til top
bogman Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2011 kl. 12:20
@Michael

Du har selvfølgelig bemærket, at det er en ren digital tuner jeg har?

I øvrigt har jeg for længst scannet de enkelte kanaler/frq (40/626MHz og 59/778MHz fra Videbæk) med TransEdit uden at finde antydningen af et signal.
Ja, og alle de prøvede programmer kan som nævnt ovenfor se begge tunerne og aktivere scanning.

Min konklusion er stadig, at enten er tunerne på Terratec Cinergy T PCIe Dual meget dårlige eller også er der en decideret fejl på kortet.
Men under alle omstændigheder ryger det retur i dag.

hilsen Karsten
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu