recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med TV2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblemer med TV2

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mr.NiceGuy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med TV2
    Sendt: 14-Januar-2007 kl. 21:15

Hejsa !

Jeg er forholdsvis ny med MCE og digital tuner (har Hauppauge HVR1100, og er IKKE imponeret over denne), pga. min novice-status er det da absolut muligt at der er tale om fejl-40 (fejl 40 cm fra skærmen), men mit problem (og spøgsmål til Jer andre) er: At jeg NÅR der er problemmer med digital modtagelse, uanst hvilke slags problemer der er tale om, så er har de hidtil ALTID været relateret til TV2. Der er aldrig noget galt på DR1 og DR2.

Først forsvandst min programguide, og kun på TV2. Nå, men jeg fandt da ud af at få søgt den igen, og sat den på igen :-)

Nu, her til aften (muligvis pga. stormvejret), var der så slet ingen lyd på TV2 - Igen DR virkede fint. Jeg prøvede så at lave en ny kanalsøgning, men så fandt den kun DR1, DR2 og tegnsprogskanalen, så nu har jeg SLET IKKE TV2 ???   Og hvad værre er ... De optagelser som jeg har foretaget på TV2 er pludselig også UDEN lyd, de har virket fint førhen.

Hvad går der mon galt her ???

Er TV2 bare dårligere til digital TV, eller er det hele bare et tilfælde at det lige er TV2, som det går ud over hver gang. Og sidst, men ikke mindst, kan jeg gøre noget for at afhjælpe problemstillingen ???

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2007 kl. 15:00

Arghhh ....

Jeg KAN BARE IKKE få lyd på TV2 mere i MCE. Jeg syntes ellers at jeg har prøvet ALT. Jeg har ladet MCE scanne efter kanaler på ny, og den finder dem fint (incl. TV2), men stadig ingen lyd. Og jeg har sågar prøvet at køre hele opsætningen af MCE i menu'en indstillinger påny, og med nøjagtigt samme resultat.

ALLE andre kanaler, og ALT andet virker perfekt. Der er også helt fint billed på TV2, men absolut ingen lyd (ind imellem kommer der en skratelyd eller sådan, men det er også alt).

I andre aplikationer som f.eks. WinTV2000 der virker TV2 digitalt fint nok.

Har prøvet at ringe til Microsoft, nu hvor jeg endelig for første gang i mit liv har prøvet rent faktisk at KØBE mig til en fuldt lovlig licens på et styresystem, men hos deres 'support' var der ikke meget hjælp at hente. Svaret her var: Betal kr. 686,- og vi kigger på det, ellers hjælper vi ikke. Tak for kaffe, siger jeg bare ....

Er der nogen der har en ide om HVOR jeg skal begynde at lede efter løsning på dette problem, og er der andre som har prøvet dette ???

Jeg har endda også prøvet at geninstallerer MPEG-decoderen, men dette gav heller ikke noget ændret resultat. Det er som om at MCE bare har besluttet sig for at TV2 er en stumfilms-kanal.

Selvfølgelig kan jeg jo bare slette hele harddisken og geninstallerer hele molevitten, meeeeen det har man jo heller ikke ligefrem lyst til. Men måske det er eneste udvej - Anyone, Please  ....  

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2007 kl. 16:38

Jeg ved ikke lige om det her er nogen hjælp til dig, men jeg kører med DVBViewer på et DVB-T kort (digitalt). Når den søger kanaler finder den faktisk to TV2 stationer, hvor den ene kaldes TV2 (AC3). På den er der ingen lyd. Jeg går ud fra at det er den kanal der skal benyttes når der skal sendes Dolby Digital 5.1 Om det er den kanal du har fanget ind ved jeg ikke, og det hænger jo ikke så godt sammen med at du også har problemet med de optagelser du allerede har lavet?!

Hvad sker der når du afspiller dine optagelser fra MediaPlayer?

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2007 kl. 19:05

Ingen lyd overhovedet lige meget hvad jeg gør med alt fra TV2, også det som HAR virket. Jeg tror heller ikke at det er pga. den finder en forkert kanal, fordi den kanal som der i sin tid var indkodet og virkede holdt jo netop op dermed, og så var det jeg bl.a. prøvede at søge kanaler igen osv.

Først troede jeg at det var pga. dårligt signal i forbindelse med stormvejret, så derfor gjorde jeg ikke yderligere ud deraf. Men så fortsatte problemmet, og d a jeg så opdagede at min optagelser fra TV2 heller ikke pludselig virkede mere, så blev jeg for alvor først bange.

Faktiks er jeg ved at tro at problemmet er opstået i forbindelse med at jeg har forsøgt at løse andre "sjove" problemmer. Bl.a. har jeg leget med forskellige konverteringsværktøjer for at finde den nemmeste måde at knoverter DVR-MS filerne til MPEG. Og jeg har også leget med forskellige brænderprogrammer for at få MCE til at acepterer DVD-VIDEO brænding.

Begge dele er endnu ikke løst for mig - Så det går rigtigt godt her

Jeg er begyndt at overveje om man måske kunne have fået ødelagt et codec eller sådan noget ???  Bruger TV2 evt. et andet codec end udsendelserne fra DR og DR2, og anvendes dette codec således så KUN af MCE (det virker jo i andre programmer, bare ikke optagelserne fra TV2).

Er der nogen som ved om dette kunne være svaret. Er der nogle filer som man evt. kan prøve at erstatte ???

Det MÅ være et software-baseret problem ....

Ellers mange tak for svaret .....   Jeg håber stadig på at der dukker en op med den gyldne løsning. Indtil da står den på DR-TV

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2007 kl. 22:54

Tror kun der en vej: Reinstallere!

Og her vil jeg gerne lufte min kæphæst: Der er intet bedre i verden når man har rodet med alt muligt crap, end at sætte sin Acronis boot cd ind og reinstalere en jomfruelig, næsten up to date, version af operativsystem på ca. 10-14 minutter, uden at skulle trykke på taster!

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2007 kl. 23:01

Glemte lige:

Når man installerer en MCE behøver man kun een codec til alt TV. Jeg bruger altid nVidia PureVideo. Har man ikke installeret nogen, kan man ikke se TV, har man installeret den, kan man se alt.

Mht. konverteing til MPEG. Nero kan konvertere MS-DVR filer til MPEG4 (de kalder det Nero Digital). Man mister så alle oplysninger om optagelsen. En anden mulighed er PowerCompress. Det er ikke verdens mest avancerede program, men det kan komprimere filerne op til 1:10 og kører under MCE

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2007 kl. 23:22
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Tror kun der en vej: Reinstallere!

Jeg tror at jeg prøver noget helt andet

Jeg har nemlig set mig varm på et dual tuner analog TV-tuner koner med hardware mpeg encoder på (det skulle jeg vist have valgt fra start af).

Jeg tror jeg prøver dette af i maskinen først og fremmest, og så må DVB-T TV sgu vente til undertekster mv. engang bliver understøttet.

Kortet jeg nu har bestilt er et: Hauppage WinTV PVR-500 MCE - Er det et OK produkt ???

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2007 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Glemte lige:

Når man installerer en MCE behøver man kun een codec til alt TV. Jeg bruger altid nVidia PureVideo. Har man ikke installeret nogen, kan man ikke se TV, har man installeret den, kan man se alt.

Mht. konverteing til MPEG. Nero kan konvertere MS-DVR filer til MPEG4 (de kalder det Nero Digital). Man mister så alle oplysninger om optagelsen. En anden mulighed er PowerCompress. Det er ikke verdens mest avancerede program, men det kan komprimere filerne op til 1:10 og kører under MCE

Jeg anvender også Nvidia PureVideo.

Jeg har Nero 7 Premium installeret, og jeg vil lige prøve at lede efter PowerCompress også, og så prøve dem begge af og se hvad der passer mig bedst. Hvis jeg forstår dig ret, så kan PowerCompress kører direkte fra MCE, og dette tiltaler mig bestemt ganske fint.

Foreløbligt - Tak for hjælpen ...

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu