recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med Tversity og PS3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblemer med Tversity og PS3

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
micker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 356
Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med Tversity og PS3
    Sendt: 21-December-2007 kl. 20:54
Nu har jeg roddet lidt med min nyindkøbte ps3'er og TVersity. Men umiddelbart er jeg ikke rat imponeret over Tversity.

• Kan det passe at jeg kun kan kører serveren fra min PC med Windows Firewall slået fra (hvilket jeg ikke er meget for)?
  • Video afspilning er jeg overhovedet ikke begrestret for. Når jeg streamer divX film som vidst er 640x480, ser det forfærdeligt ud. Det liger VHS billede, når jeg kører filen direkte fra pc'en til mit tv står det super flot.
  • Jeg har hørt rygter om at der var mulighed for at streame HD film fra PC'en i .mkv, h264 og x264 filer. Men hver gang skriver den fil er defekt. Hvorfor kan Tversity ikke streame de filer til PS3'en.
  • Den ene HD film jeg har i .avi format kan den godt læse, men det virker som om der er et KÆMPE netværks lag. den viser 2 sekunder og stopper og viser lidt igen osv. Og jeg kører med 100 Mbit kabelnetværk. Der burde da ikke at være problemer?
Er der nogen der kan hjælpe med opsætning af TVersity, for jeg håber at det bare er i opsætningen det er galt.

Mvh Micker
Panasonic TH42PX70

Denon / B&W 800 bio

PS3
Til top
bcravn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2006
Point: 216
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2007 kl. 21:49
Kunne det tænkes at den reencoder det hele ? Tjek evt om cpu brug på pc'en går helt amok..
/Bjarke
Til top
HanZi75 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-September-2007
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2007 kl. 11:58

Hej Micker,

Jeg har også installeret TVersity og bruger det via min PS3.

Jeg er ikke nogen haj på området, men har rodet en del med det.

Først og fremmest skal du deaktivere mediedeling i Windows ellers kan PS3'en ikke se TVersity. Mit kører fint med Windows firewall.

I TVersity skal du gå ind i Settings fanebladet og sætte den opløsning som du vil have sendt video og billeder til din PS3.

Jeg kender ikke lige de formater som du beskriver, så der kan ikke hjælpe dig.

Mht streaming så "lagger" min også, men du kan pause afspilningen og så vente 1-2 minutter, så spiller den fint.

Mvh Jan

Setup:
Panasonic TH42-PZ70EA | Panasonic SA-XR59 EG-K | SVS SBS-01 | SVS PB10-NSD | Sony PS3 | Philips Stremium SLA5520 |
Min hjemmebio
Til top
micker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juni-2007
Point: 356
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2007 kl. 20:44
bcravn, jeg har prøvet både at sætte den til at transcode det hele og lade være, og det ændre ikke ret meget. Jeg kan stadig ikke få det til at kører som jeg vil.

ManZi75, jeg har ordnet det med opløsningen, nu har jeg bare sat den til 1920x1080, så kan jeg få mine divx film igennem uden det ligner vhs. Jeg fandt en enkelt HD divx fil på min harddisk som den kunne læse, det kører rigtig fint med et flot billede.

Men jeg er stadig træt af at jeg ikke kan få den til at afspille x264 filer i 1080p opløsning, ps3'en har jo rigeligt af computerkraft. Så var planen bare at ps3'en skulle decode, men det virker desværre ikke

Ellers må jeg selv convertere filerne til et format som den kan læse (dooh)..
Panasonic TH42PX70

Denon / B&W 800 bio

PS3
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu