recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med undertekster PS3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblemer med undertekster PS3

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rase Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-April-2009
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med undertekster PS3
    Sendt: 30-Oktober-2010 kl. 16:42
Hejsa. 

Jeg er begyndt at bruge PS3 media server og det fungere rigtig godt, altså lige indtil jeg skal ligge undertekster på mine film. 

Jeg har fået lavet en kopi af Ghostbusters 1, men det var uden danske undertekster, så jeg har hentet dem inde på opensubtitles.org. 

Jeg har så lavet en mappe med  --
Ghostbusters.avi
Ghostbusters.srt

I PS3 Media server har jeg under MEncoder under subtitles settings sat hark ved "ASS/SSA" og "autoload srt/sub" og sat subtitles language priority til dan,eng. 

På min PS3 går jeg så ind på ghostbusters mappen, er der først " transcode" og "ghostbusters.avi.avi" Under "transcode"  kan jeg vælge ghostbusters.avi [MEncoder]" eller MEncoder [audio : MP3/undetermined]. 

Undeset hvilken jeg vælger, så har jeg ikke mulighed for at vælge undertekster. 

jeg har prøvet at hente aviaddxsub, og vælger avi filen så kommer der en warning hvor der der står at .srt filen ikke er fundet.. 

Men åbner jeg så filmen mappen med VLC player og derefter gå til video - underteksterspor så kan jeg vælge undertekster og det virker perfekt. 

Så aner virkelig ikke hvad der er galt, nu har jeg brugt flere timer på det her.

Håber virkelig en kan hjælpe mig med hvad der er galt. 

Tak :). 

Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2010 kl. 20:00
Jeg troede slet ikke ps3 underdtøttede undertekster på andet end dvd, med mindre de var hardcoded ind i filmen
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-April-2007
Point: 520
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2010 kl. 08:31
Den understøtter embedded undertekster i divx film, men ellers ikke. Derfor bruger man ps3ms, den re-encoder filmen med undertekster "on the fly" og sender det videre til ps3.
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-April-2007
Point: 520
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2010 kl. 08:36
Jeg synes ikke, at jeg kan finde autoload srt/sub, har du den nyeste version? (1.10.51)

Du er ikke kommet til at sætte hak i definitely disable subtitles på common transcode settings?

Har du tjekket dine traces og fjernet alle fejl?
Til top
rase Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-April-2009
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2010 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af hunt hunt skrev:

Jeg synes ikke, at jeg kan finde autoload srt/sub, har du den nyeste version? (1.10.51)

Du er ikke kommet til at sætte hak i definitely disable subtitles på common transcode settings?

Har du tjekket dine traces og fjernet alle fejl?

Jeg fik aviaddxsub til at virke, af en eller anden grund skal jeg ikke skrive .avi på video filen som alle andre. Kun .srt på undertekst filen. 
Men er gået over til TVersity igen og nu med undertekster :)
Men du skal have tak for svaret. 

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu