recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med Vantage HD-8000S
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblemer med Vantage HD-8000S

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
supermoy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med Vantage HD-8000S
    Sendt: 03-Maj-2009 kl. 15:11

Hejsa..
Jeg har et stort problem, som jeg håber der er nogen af jer som kan hjælpe mig med.
jeg har i denne uge på underligvis mistet nogen af mine kanaler fra canaldigital, det drejer sig om canal+ hits/first/comedy/drama/dr1/dr2/charlie/update/adult/eurospo rt/eurosport2. (signalet er forsvundet)
Efter at ha rodet med det et par dage nu, er jeg kommet frem til at de pågældende kanaler ligger på 3 forskellige transpodere (3-5-9) på 1west, og canaldigital sender dem vertikalt (pol).
Jeg har været inde i opsætningen på min vantage HD 8000s for at tjekke signalstyrken på de transpondere det drejer sig om, og det viser sig at jeg kun har signal horizontalt på de 3 transpondere.
Så er mit spørgsmål: Hvordan får jeg vertikalt signal istedet for horizontalt???

Har oz prøvet at skifte Lnb og kørt udenom min diseq, men intet hjælper..
Og med hensyn til den firmware vi skifter engang imellem, har jeg heller ikke gjort det i mandags hvor min reciever gik i koks..
Jeg kan heller ikke længere skifte kanaler mellem de forskellige kodnings systemer, når jeg skifter fra videoguard til conax er skærmen bare sort..
Min system opsætning er som følger:

Modelnavn:        &n bsp;       HD-8000S
Indlæsningsversion:  00010002
Softwareversion:       02.49.01T-0 (Er først installeret i forgårs)
Database version:     03020104
Hovedsw vers.dato:  April 26 2009 17:45:12

Den der hovedsw version er fra lige der omkring hvor det gik galt, så har misdtanke om at det måske kan være der fejler ligger. (Ikke en jeg selv har installeret)
Men spørgsmålet er om jeg kan få fat i den gamle version og ligge den ind få at tjekke om det er det.
Syns det er underligt og MEGET irrerterende, for den har jo virket fint indtil i mandags..

Håber nogen kan hjælpe mig

Med venlig hilsen.

Per

Redigeret af supermoy - 03-Maj-2009 kl. 15:31
Til top
supermoy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2009 kl. 16:14
Nu har jeg prøvet at skifte til en ældre firmware, og det har løst problemerne med at skifte melllem de forskellige kodningsystemer..
Kan oz se at datoen for hovedsw versionen nu har ændret sig, så det er åbenbart hvornår den pågældende firmware er lavet der menes med det.
Men mit signal problem består stadigt, jeg har kun horizontalt signal på de 3 transpondere hvor jeg skal bruge vertikalt signal..
Hmmmm....
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu