recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med VGA på Panasonic
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblemer med VGA på Panasonic

Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2010 kl. 13:29

Du skal ind under funktionen skærme, og der er der en tilpasningsmulighed for det pågældende panel, og så kan du undlade ar bruge Overscan.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2010 kl. 22:57
Og det med at billedet bliver for "skarpt" med HDMI, er nok fordi du ikke har tilpasset dine billedindstillinger, på pågældende HDMI-indgang - ik'?

M.v.h.
Til top
sdt_denmark@yah Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Danmark
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2010 kl. 00:53
Jeg har indstillet det der kan indstilles. Jeg er ikke en total tåbe til det. Men på mit Panasonic er der bare frustrerende lidt man kan indstille. Det er ikke et specielt fleksibelt tv desværre, hvilket jeg er ret skuffet over. Desuden er det også lidt et princip at det bare skal virke med VGA. Så al den diskussion frem og tilbage med HDMI er egentlig lidt overflødig. Det var lidt en afstikker fra det oprindelige problem :)
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2010 kl. 01:02
1. Har du også indstillet billedet, når TV'et står på den pågældende HDMI-indgang?
2. I mine øjne har du fornuftig mulighed for at indstille billedet, med de indstillingsmuligheder der er til stede.
3. Hvorfor er du så forhippet på at køre VGA, når HDMI er mere optimalt?

Men ja, selvf. skal VGA fungere.

M.v.h.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2010 kl. 23:44
Jeg var nok mest interesseret i VGA pga. HDMI virkede unaturligt skarpt og så pga. de sorte bjælker der kommer ved HDMI. Så var VGA mere behageligt at kigge på syntes jeg og det passede perfekt til skærmen. Men med lidt indstillinger af billedet kan jeg godt gøre billedet blødere og mere naturligt ved HDMI, så den del er løst. Men de sorte bjælker kan jeg simpelthen ikke få væk. Og ja HDMI er bedre. Det ved jeg godt :) Men det er bare blevet lidt et princip at det skal virke ordentligt med VGA. Jeg synes det er et rigtig fedt tv og så er det lidt bittert, når der dukker en fejl op. Og tak for responsen. 
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2010 kl. 23:55
Har du slået overscan til/fra, på pågældende HDMI-indgang?

M.v.h.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 11:50

Oprindeligt skrevet af sdt_denmark@yah sdt_denmark@yah skrev:

Men med lidt indstillinger af billedet kan jeg godt gøre billedet blødere og mere naturligt ved HDMI, så den del er løst. Men de sorte bjælker kan jeg simpelthen ikke få væk. Og ja HDMI er bedre. Det ved jeg godt :) 

Det er et spørgsmål om indstilling, på TVet, PCen eller begge dele, samt at anvende den korrekte opløsning, har selv anvendt VGA fra den gamle PC til TVet, og det virkede fint efter de rigtige indstillinger, nu bruger jeg HDMI fra MC til TV, også der var det et spørgsmål om at bruge de rigtige indstiller og opløsning. Hvis det er film du vil vise, så er der jo bjælger i top og bund, da de er optaget på den måde til visning i biograf, og ikke i Full Screen på TV. At billedet ikke er godt med HDMI er en sag om korrekt kallibrering af det anvendte Input.
Begge dele vil virke når det er gjort korrekt. Det er muligt at dit Grafikkort skla have opdateret Driveren, det var tilfældet med min gamle PC, efter det, var der ikke problemer med tilpasningen til TVet i indstillingnerne på Grafikkortet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 14:03
Som det ses på det ene billede, så er der på Grafikkortet en skyder til justering af billedtilpasningen, og på det andet ses at billedet er justeret korrekt til at passe  på panelet.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2010 kl. 16:09
Så er problemet med HDMI løst. Som du skriver og viser, så kunne jeg justere størrelsen på billedet med en skyder. Heldigvis er mit grafikkort også fra ATI, så det ser ud på nøjagtig samme måde, som på dine billeder. Og det med at billedet er for skarpt klarede jeg ved at nedjustere skarpheden. Det havde jeg også tænkt på ville afhjælpe det, men jeg har bokset så meget med det VGA, så fik ikke prøvet det hele af med HDMI, før nu. Mange tak for hjælpen og den tid du har brugt Radiomanden Smile Jeg tænkte på om støjen over VGA kan skyldes at mit tv ikke er jordet? Og hvordan jorder man et tv? Stikket har jo kun to ben.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2010 kl. 16:12
Man kan købe et løst jordben, til at sætte i hullet i TV'ets stik. Eller man kan købe en adapter man sætter i mellem - hvis du altså har jord i vægstikket. Det kan bl.a. købes hos Harald Skrald.

M.v.h.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2010 kl. 18:35
Hej Henrik. Tak for svaret. Men mit problem er at stikket på tv'et er et ganske almindeligt, tyndt, fladt stik. Det er ikke en af de der solide stik, som man tit får sammen med andre tv og computere. Desuden er ledningen fastgjort i tv'et. Så jeg kan ikke engang skifte den ud med en ledning der er jord på. Det er ret tåbeligt lavet.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2010 kl. 18:38
Hva' fa'en er det?? Alle andre Pana 42" plasma TV har et løst kabel, med schuko-stik på??

Er man ikke beg for at pille bagpanelet af, er det ret enkelt at skifte til en ordentlig ledning. Wink

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu