Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
sdt_denmark@yah
Junior bruger
Oprettet: 26-August-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 31
|
Sendt: 05-Oktober-2010 kl. 22:43 |
Jeg mener generelt. At mærket Panasonic skulle gå for at være godt. Så gik jeg også ud fra at deres lcd-tv var gode. Det må man jo antage.
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
|
Sendt: 05-Oktober-2010 kl. 22:51 |
sdt_denmark@yah skrev:
Jeg mener generelt. At mærket Panasonic skulle gå for at være godt. Så gik jeg også ud fra at deres lcd-tv var gode. Det må man jo antage. |
Nej, det må man ikke...... De laver heller ikke gode højttalere.... Klaus
|
|
 |
sdt_denmark@yah
Junior bruger
|
Sendt: 05-Oktober-2010 kl. 22:55 |
Hmm okay så har jeg lavet en brøler. Jeg er rimelig skarp til det med tv osv. men jeg er ikke så meget inde i de individuelle mærker og hvor gode de lige er i forhold til hinanden. Men vil det sige at deres lcd-tv er noget bras?
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
|
Sendt: 05-Oktober-2010 kl. 22:59 |
sdt_denmark@yah skrev:
Hmm okay så har jeg lavet en brøler. Jeg er rimelig skarp til det med tv osv. men jeg er ikke så meget inde i de individuelle mærker og hvor gode de lige er i forhold til hinanden. Men vil det sige at deres lcd-tv er noget bras?
|
I forhold til andre tv i samme prisklasse - nej, der er de faktisk godt fremme i skoene. Klaus
|
|
 |
sdt_denmark@yah
Junior bruger
|
Sendt: 05-Oktober-2010 kl. 23:06 |
Okay så gik jeg da ikke helt forkert i byen, da jeg købte det  Ikke hvis man kigger på, hvad jeg hørte om dem af gode ting. Hvis man kigger på de problemer jeg har med det nu, tjah så gik jeg vist ret forkert i byen. Jeg tror lukker denne tråd ned nu, for der er vist ikke mere jeg kan prøve, for at få det til at virke udover at overdrage det til butikken. Jeg siger mange tak for hjælpen til alle jer, der har skrevet herinde og tak for jeres tid. Det har været meget lærerigt  Tråd lukket herfra.
|
 |
Cyberguyen
Guld medlem
Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4951
|
Sendt: 06-Oktober-2010 kl. 09:05 |
sdt_denmark@yah skrev:
Okay så gik jeg da ikke helt forkert i byen, da jeg købte det Ikke hvis man kigger på, hvad jeg hørte om dem af gode ting. Hvis man kigger på de problemer jeg har med det nu, tjah så gik jeg vist ret forkert i byen. Jeg tror lukker denne tråd ned nu, for der er vist ikke mere jeg kan prøve, for at få det til at virke udover at overdrage det til butikken. Jeg siger mange tak for hjælpen til alle jer, der har skrevet herinde og tak for jeres tid. Det har været meget lærerigt Tråd lukket herfra. |
Inden du lukker må jeg så ikke lige høre hvad du skal bruge tv'et til? For du kan ikke bruge VGA til at se europæiske film, da de alle køre i PAL som kræver 25 billeder pr. sekund som ikke går op i 60 eller 70 Hz - derfor skal man bruge hdmi.
|
 |
sdt_denmark@yah
Junior bruger
|
Sendt: 06-Oktober-2010 kl. 12:21 |
Det er bare for at bruge fjernsynet som en ekstern monitor til min bærbare. Det er sommetider meget rart, når man f.eks surfer eller det bare er rart med en stor skærm til det man laver. Desuden er det bare blevet et princip for mig at det skal virke ordentligt. Jeg har nu konkluderet at tv'et ganske enkelt er defekt. Det hjalp ikke at jorde computeren og tv'et kan jeg ikke jorde. Så nu må den hænge på forhandleren og så håber jeg de kan finde en acceptabel løsning.
|
 |
sdt_denmark@yah
Junior bruger
|
Sendt: 06-Oktober-2010 kl. 12:31 |
Jeg troede jeg havde løsningen igår, da jeg læste om at tilsluttet udstyr jorder gennem antennestikket på tv'et. Men det hænger ikke sammen i mit tilfælde, for sommetider bliver billedet bedre, når jeg tager antennekablet fra og bedre, når jeg sætter det til og andre gange er det så lige modsat, hvor billedet bliver dårligere, når jeg tager antennekablet fra og bedre, når jeg sætter det i. Hvis problemet var at pc'en jorder gennem antennen, så ville det vel ikke skifte sådan. Og selvom problemet så alligevel skyldes at tv'et ikke er jordet, så vil jeg betragte det, som en defekt, for Panasonic har med den latterlige ledning udelukket at jeg kan jorde det. Så skal de sgu også sørge for at lave hele i så ordentlig kvalitet, at billedet ikke bliver dårligt, selvom tv'et ikke er jordet. Og jeg er klar over at de ikke er forpligtet til at lave det, så deres tv kan jordes. Men det er set ud fra et sikkerhedsmæssigt synspunkt. Set ud fra et kvalitetsmæssigt synspunkt, så skal de stadig sørge for at deres produkter er af en ordentlig kvalitet, hvor man ikke skal få spat af et flimrende billede. Og kan de ikke lave det, ja så må de jo sørge for man kan tilslutte et jordet kabel, ved at man bare selv kan klikke et andet i.
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 06-Oktober-2010 kl. 12:41 |
sdt_denmark@yah skrev:
Det er bare for at bruge fjernsynet som en ekstern monitor til min bærbare. Det er sommetider meget rart, når man f.eks surfer eller det bare er rart med en stor skærm til det man laver. Desuden er det bare blevet et princip for mig at det skal virke ordentligt. Jeg har nu konkluderet at tv'et ganske enkelt er defekt. Det hjalp ikke at jorde computeren og tv'et kan jeg ikke jorde. Så nu må den hænge på forhandleren og så håber jeg de kan finde en acceptabel løsning. |
En Laptop skal ikke have jord, den bruger jo jævnstrøm, da jeg brugte VGA fra Laptop til TVet (PX80) også uden jord, var der ingen problemer, det kørte som det skulle med de begræsninger det nu havde.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
sdt_denmark@yah
Junior bruger
|
Sendt: 06-Oktober-2010 kl. 12:48 |
Okay så må det være tv'et der ganske enkelt har en defekt. Jeg har lige snakket med Panasonic og forklaret at jeg kan få stød, når jeg rører antenneindgangen samtidig med antennekablet. Det sagde han ikke burde være muligt og at de tydede på en defekt. Det var hvad supporteren sagde, men på nettet kan jeg så læse, at andre mener det er meget almindelig man får lidt stød. Det skal lige siges, det ikke er et voldsomt rap. Det stikker nærmest, når jeg overfladisk lægger en finger på det yderste af indgangen.
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 06-Oktober-2010 kl. 12:59 |
Det er helt normalt med et lille rap over fingrene i den forbindelse.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 06-Oktober-2010 kl. 13:52 |
sdt_denmark@yah skrev:
Jeg troede jeg havde løsningen igår, da jeg læste om at tilsluttet udstyr jorder gennem antennestikket på tv'et. Men det hænger ikke sammen i mit tilfælde, for sommetider bliver billedet bedre, når jeg tager antennekablet fra og bedre, når jeg sætter det til og andre gange er det så lige modsat, hvor billedet bliver dårligere, når jeg tager antennekablet fra og bedre, når jeg sætter det i. Hvis problemet var at pc'en jorder gennem antennen, så ville det vel ikke skifte sådan. Og selvom problemet så alligevel skyldes at tv'et ikke er jordet, så vil jeg betragte det, som en defekt, for Panasonic har med den latterlige ledning udelukket at jeg kan jorde det. Så skal de sgu også sørge for at lave hele i så ordentlig kvalitet, at billedet ikke bliver dårligt, selvom tv'et ikke er jordet. Og jeg er klar over at de ikke er forpligtet til at lave det, så deres tv kan jordes. Men det er set ud fra et sikkerhedsmæssigt synspunkt. Set ud fra et kvalitetsmæssigt synspunkt, så skal de stadig sørge for at deres produkter er af en ordentlig kvalitet, hvor man ikke skal få spat af et flimrende billede. Og kan de ikke lave det, ja så må de jo sørge for man kan tilslutte et jordet kabel, ved at man bare selv kan klikke et andet i. |
Dette tyder mere på, at du har et dårligt og/eller defekt antennekabel !!
M.v.h.
|
 |