Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
|
Sendt: 06-Oktober-2010 kl. 13:54 |
sdt_denmark@yah skrev:
Okay så må det være tv'et der ganske enkelt har en defekt. Jeg har lige snakket med Panasonic og forklaret at jeg kan få stød, når jeg rører antenneindgangen samtidig med antennekablet. Det sagde han ikke burde være muligt og at de tydede på en defekt. Det var hvad supporteren sagde, men på nettet kan jeg så læse, at andre mener det er meget almindelig man får lidt stød. Det skal lige siges, det ikke er et voldsomt rap. Det stikker nærmest, når jeg overfladisk lægger en finger på det yderste af indgangen. |
Det er helt normalt!
Det skyldes netop at dit antennekabel fungerer som jord...
Men et godt eksempel på, at folk der sidder i support-afdelinger, ofte ikke har praktisk erfaring med det de supporterer... 
M.v.h.
|
 |
moho
Guld medlem
Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3069
|
Sendt: 06-Oktober-2010 kl. 14:31 |
Det er nok derfor man råder nogen til slukke for ens Tv når samme kobles til antennen. Selvfølgelig får man et rap, endda temmeligt ubehageligt, ens Tv skal jo altid stå standby.
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
|
Sendt: 06-Oktober-2010 kl. 14:59 |
Radiomanden skrev:
Det er helt normalt med et lille rap over fingrene i den forbindelse. |
Nej, det er det ikke. Det tyder netop på at der en ting der skulle være jordet som ikke er jordet. Klaus
|
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 06-Oktober-2010 kl. 15:06 |
Jo det er, som også Henrik B (Branchemedlem) skriver. Får altid et lille bang i fingrene når man rører ved kablet også uden at røre andet. (KabelTV).
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 06-Oktober-2010 kl. 15:18 |
Ja, og det har alle dage været sådan - også dengang folk kun havde et TV og en VCR tilsluttet...
M.v.h.
|
 |
Cyberguyen
Guld medlem
Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
|
Sendt: 06-Oktober-2010 kl. 20:37 |
Når man roder med coaxial kabler koblet sammen som perler på en snor er det normalt at man kan have en stor spændingsforskel imellem udstyr og kabel. Det giver sig til kende som et stød ligesom hvis man tager i et stødhegn. Antennekabler og gamle thick ethernet netværk er altid genstand for morskab når man behandler dem forkert og kommer i stødet. Det brænder dog sjældent tingene af. Så er chancen væsentligt større at for at man brænder hdmi porten af hvis man tilslutter udstyr som er tændt.
|
 |
sdt_denmark@yah
Junior bruger
Oprettet: 26-August-2006
Sted: Danmark
Point: 31
|
Sendt: 07-Oktober-2010 kl. 14:28 |
Dette tyder mere på, at du har et dårligt og/eller defekt antennekabel !!
Ja det lyder som en sandsynlig mulighed. Men så ville mit antennesignal vel også være dårligt. Desuden er der en ting som slet ikke giver mening. Nemlig at billedet fra pc til tv kan blive bedre, når jeg sætter antennekablet i tv'et og ikke dårligere. Det skifter nemlig, som jeg tidligere har beskrevet. Sommetider bliver det bedre af at tage antennekablet ud og sommetider bliver det bedre. Så tror ikke det er en defekt eller dårlig forbindelse i kablet, for så ville det nok konstant være sådan at billedet blev bedre, når jeg tager antennekablet fra. Jeg er virkelig forvirret. Da jeg kan se at denne tråd har skabt en del debat holder jeg den åben endnu 
|
 |
moho
Guld medlem
|
Sendt: 07-Oktober-2010 kl. 15:20 |
Det mere pussige er at det er de færreste som også har værdierne ved hånden, hvor store spændingerne er? Jeg mener at de som mærker et stød, dette betyder noget ER tilstede.
|
 |
sdt_denmark@yah
Junior bruger
Oprettet: 26-August-2006
Sted: Danmark
Point: 31
|
Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 12:28 |
Hmm moho jeg er slet ikke med. Jeg kan ikke lige se sammenhængen
|
 |
moho
Guld medlem
|
Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 16:00 |
sdt_denmark@yah skrev:
Hmm moho jeg er slet ikke med. Jeg kan ikke lige se sammenhængen  |
Nu er der altså noget prinicipielt lighed imellem Tv, Computere og Fladskærme.
Strømforsyningen er bygget op omkring SMPS Switched Mode Power Supply, og det betyder lige hvad, har man lov at sige. ____ Hvis der ikke er decideret stel eller jordledning og man så kommer imellem ens kabel og Apparat, så mærker man det her. Personer som vil sige der er større spændinger i et gammelt Tv, dem om det! Og hvis man prøver med en Video eller samme slags, burde dette også optræde, jeg mener ens Video er jo normalt koblet til ens Tv
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
|
Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 18:40 |
[QUOTE=moho]
Strømforsyningen er bygget op omkring SMPS Switched Mode Power Supply, og det betyder lige hvad, har man lov at sige. ____ Hvis der ikke er decideret stel eller jordledning og man så kommer imellem ens kabel og Apparat, så mærker man det her./QUOTE] Det har så absolut intet at gøre om det er en SMPS eller ej, men noget med netfiltret i apparatet, hvordan det er udført. Klaus (med 1000 vis af SMPS på erfaringslisten)
|
|
 |