|
Problemer med zone2 lyd |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
dumb ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2008 Sted: Aalborg,Denmark Status: Offline Point: 439 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-April-2015 kl. 09:23 |
Hej,
jeg har et setup i stuen, med både TV og Projektor, de 2 setup's vender dog ikke ens, TV'et står på tværs i rummet og projektor setup'et står på langs i stuen. Det jeg prøver at få til at fungerer er at bruge zone2 til TV'et med 2 tilkoblet højttalere på receiverens zone2 udgang og så MAIN til projektor med surround setup. Jeg har ud over det flg. udstyr sluttet til: PS3 og HTPC. Umiddelbart virker det fint, jeg kan få billede fra både PS3 og HTPC på TV'et, men der er problemer med lyden. Stereo lyd kommer fint igennem, men alt andet giver ingen lyd på zone 2. Så ser jeg f.eks. DR er der lyd, men skifter jeg til en kanal med surround = ingen lyd. Starter jeg PS3 er der fint lyd i menu'en, men ved spil og film = ingen lyd. Sætter jeg lydindstillingerne på PS3 til maks 2 ch. PCM, så er der lyd i både film og spil. Jeg havde en antagelse om at receiveren kunne nedskalerer et evt. surround spor til 2 kanaler, inden den sender det videre til zone2. Er der andre som har et lign. setup, evt. med zone2 i et andet rum, for det burde jo give samme problemer? Er der en indstilling jeg har "glemt" eller kan det bare ikke lade sig gøre? Min receiver er en Yamaha rx-a3030. /Thomas
|
|
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES Lærred: 110" HiViLux motoriseret Front/Center: Paradigm MilleniaOne Bag: S/A Talent Sub 1: XTZ 10.16 Sub 2: Velodyne SPL-800i Receiver: Yamaha RX-A3030 |
|
![]() |
|
dumb ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2008 Sted: Aalborg,Denmark Status: Offline Point: 439 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Slet ingen der bruger zone2 som lyd til ekstra tv?
|
|
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES Lærred: 110" HiViLux motoriseret Front/Center: Paradigm MilleniaOne Bag: S/A Talent Sub 1: XTZ 10.16 Sub 2: Velodyne SPL-800i Receiver: Yamaha RX-A3030 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nej, sådan noget "fint" nogen kan min slet ikke :-)
Men dit problem er nok at der kun er en lyd (og video) processor i forstærkeren og den kan kun bruges til main zone. Hvis jeg læser i manualen, står der også at video til zone 2 skal være i samme format ind og ud (kan ikke konvertere fra HDMI til composite eller omvendt), hvilket ikke er noget problem i main zone. Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |