|
Problemmer med yousee boks, |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
joern.loenborg
Guld medlem Oprettet: 25-Juni-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 6994 |
Funktioner
Tak(0)
|
Den der startede denne tråd gjorde opmærksom på, at det var en boks med optagelse på boksen.
Jeg har selv tre bokse fra YouSee med harddisk og en nyere boks, der gemmer i skyen. Begge slags bokse kræver antennestik og forbindelse til internettet.
|
|
Mvh.
Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand. |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19508 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har du TV og internet via fiber eller coax? Klaus
|
|
joern.loenborg
Guld medlem Oprettet: 25-Juni-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 6994 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er tre indgange fra YouSee. Et til radio, et til TV og et til nternettet. Altså internetadgangen forbindes til min router.
Boksen er koblet op til nettet trådløst, men der kan bruges kabler.
|
|
Mvh.
Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand. |
|
bubbleboy
Guld medlem Oprettet: 15-Juni-2013 Status: Offline Point: 780 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der foreligger nok en lille misforståelse. Yousee leverer ikke kun fjernsyn via antennekabel. De leverer også via telefonkabel (dsl) og fiber. Fjernsyn via dsl og fiber kører også via boks, men her bliver signalet leveret via ip (multicast). Dette skal ikke forveksles med deres streamingtjeneste, som er noget andet. I tidligere tider var der også harddisk i deres ip-bokse (tidligere TDC). Jeg kan nævne, at jeg selv er glad for direkte antennekabel/dvb-c og kort. Jeg fortsætter med at se fjernsyn, når dem med boks ikke gør, fordi systemet, som styrer boksen med en hård hånd, er gået ned.
Redigeret af bubbleboy - 21-December-2023 kl. 10:32 |
|
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4113 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det findes. Jeg har noget familie som har sådanne en boks. Nogle dage, er der så dårlig netværksforbindelse, så de ikke kan se tv, optage og være på nettet samtidig.
|
|
OleA
Guld medlem Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 663 |
Funktioner
Tak(0)
|
Til en start så log ind på ‘mit yousee’ med deres MitID. Der kan du få et overblik over hvilket abonnement de har.
Har de tv via coax(kabel tv) kan de godt køre antennekablet direkte i tv. Det kræver dog at tv’et ikke er alt for gammelt. Desuden kræver det et kort i tv’et hvis de har andet end de almindelige tv pakker.
|
|
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
|
|
beamer
Bruger Oprettet: 08-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 233 |
Funktioner
Tak(0)
|
Interessant diskussion ! Jeg har også haft yousee bokse, og har sendt dem retur i flere omgange. Siden har jeg brugt apple tv boks. Jeg ved godt, at yousee boks kan lejes for 20 kr. om måneden, og det er billigt. Men en apple tv boks køber man for ca. 1200 kr. Hvem optager noget i dag ? Man streamer.
|
|
bubbleboy
Guld medlem Oprettet: 15-Juni-2013 Status: Offline Point: 780 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er ret populært at streame det, man har optaget. Yousee har også et arkiv, men her udløber udsendelserne ret hurtigt. En del udløber efter blot 24 timer. Mange ting bliver slet ikke arkiveret.
|
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |