recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Procedure for kodefri Sony recorder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProcedure for kodefri Sony recorder

Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
vet1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 112
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2007 kl. 19:44

Hej

Jeg er rimelig overbevist om at det er på samme måde som der er beskrevet ovenfor. Så hvis du vil gøre det selv kræver det en indsats.

Der er dog flere der har rapporteret,at Sony centre gerne gør det for 100-200 kr.

Vh jens

Gagia Classic
Mini Mazzer Electronic B
Impod Intero. Stamper
Til top
jaan00ac Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Juli-2007
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2007 kl. 10:31

Hey

Jeg har lige købt en Sony RDR HX650B. Er der nogen der ved, hvordan denne gøres regionskodefri (den fremgår ikke af listen)? På forhånd tak.

Til top
TRUMF Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Januar-2006
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2007 kl. 19:24
Hejsa alle

Jeg har lige lavet min RDR-HXD970B kodefri ved at programmere en One For All Robusto 3 (URC-3435), som jeg købte i Merlin for 250,-

Jeg fulgte proceduren (lidt nede, af freaky-deek) fra dette link:
http://www.videohelp.com/dvdhacks/sony-rdr-hx725/6879

Jeg har nu en OFA remote til salg

Redigeret af TRUMF - 21-Juli-2007 kl. 19:40
Samsung PS50C7705 + Onkyo TS SR606 + KEF 2005.2 + WD TV Live + Sonos + Harmony 885
Til top
Bolt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Januar-2007
Point: 99
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2007 kl. 22:00
Hvis nogen har erfaringer med at gøre RDR HX870 kodefri, må de gerne dele dem. Meget gerne endda

Redigeret af Bolt - 21-Juli-2007 kl. 22:01
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Point: 1698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2007 kl. 22:29

Jeg er ret sikker på at fremgangsmåden er den samme som ved RDR-HXD970. Eneste forskel på 870, 970 og 1070 er såvidt jeg ved størrelsen på harddisken. Manualen er også den samme til alle apparater.

I går så jeg for øvrigt, at der er fysisk forskel på RDR-HX650/750 og RDR-HXD870. Sidstnævnte er en anelse højere og muligvis lidt dybere, men jeg er ikke sikker. Jeg har dog på fornemmeren, at hvis 970'eren kan gøres kodefri på den måde, så kan alle de nye.

"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
TRUMF Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Januar-2006
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2007 kl. 09:01
Jeg er også rimelig sikker på at det er fremgangsmåden for alle modeller....  
Samsung PS50C7705 + Onkyo TS SR606 + KEF 2005.2 + WD TV Live + Sonos + Harmony 885
Til top
kaps Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Februar-2006
Point: 74
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2007 kl. 13:03

Hej

Er der nogen der har prøvet at anvende en pda.

Har tænkt mig at anvende en pda fra hp, men er i tvivl om jeg skal downloade winsamp -package eller jeg kan nøjes med remote filerne og sende disse via ir-porten på pdaen.

Hjælp mig...

Kaps.

Til top
dotDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-September-2006
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2007 kl. 03:15

Hej Alle

Jeg har for nylig købt en Sony HXD870, og har fulgt proceduren her på siden for at få den gjort kodefri. Jeg benytter mig af metoden med en laptop.

Jeg har ændret kommandostanden til 1 og sender de 5 taster afsted til recorderen som efter et par forsøg og tænder op og siger "Welcome*, herefter taster jeg igen de 5 taster og recorderen "power off", men desværre er den ikke blevet kodefri. Jeg har prøvet at følge denne procedure et par gange, men uden held.

Er der andre end mig der har oplevet dette problem? *Alt hjælp modtages med glæde.

Til top
dotDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-September-2006
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2007 kl. 19:35
Kan forresten lige nævne at Sony Center Hillerød tager 199.- for at gøre den kodefri, men jeg ville da foretrække at få det til at virke selv :)
Til top
ZrednaZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Marts-2006
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2007 kl. 19:59

Åh, jeg kan ikke få det til at virke på min RDR-HX820.

Jeg har sat optageren til DVD1-tilstand. Jeg har installeret winsamp på min Win98-bærbar med en indbygget infrarød port. Jeg har indlæst Remote.txt i programmet, som det står beskrevet i vejledningen her: http://www.selen.org/sonydvd.html

Jeg har tjekket vha. mit videokamera, at computeren rent faktisk sendet et intrarødt signal, når man trykker på de fem knapper i programmet. Alligevel virker det ikke!

Jeg har prøvet at holde maskinen tæt på og langt væk fra harddiskoptagerens IR-modtager, intet hjælper.

Det skal nævnes, at der står "timeout cursor 1500" i winsamp, når jeg indlæser Remote.txt. Er det normalt? Hjææælp

Til top
vet1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-April-2006
Point: 112
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2007 kl. 12:57

Hej,

Kører du det inde fra Win98? Det kunne jeg ikke selv få til at virke!

Jeg var nødsaget til at lave en clean dos boot som beskrevet ovenfor.

Du bør dog prøve at "sende" rigtig mange gange. Det er ikke helt driftsikke, og jeg prøvede mange gange før det virkede, men altså fra DOS. Selv om jeg kunne se porten IR-blinke under WIN98 virkede det aldrig den vej.

Vh Jens

Gagia Classic
Mini Mazzer Electronic B
Impod Intero. Stamper
Til top
ZrednaZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Marts-2006
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2007 kl. 14:48

Jeg prøvede faktisk også at køre det fra ren DOS som en sidste udvej, men lige lidt hjalp det. Nu har jeg lånt en PDA til formålet - den har forhåbentligt en bedre IR-port end min uduelige computer!

EDIT: Det lykkedes mig at gøre min HX820 kodefri vha. PDA'en!

Jeg fulgte fremgangsmåden her: http://www.videohelp.com/dvdhacks/sony-rdr-hx825/7676

Jeg holdt PDA'en få cm fra IR-modtageren på optagerens højre side.Husk, at man skal trykke 1-1-2-2-3-3-4-4-5-5. Så starter maskinen og skriver WELCOME. Når maskinen er helt tændt, taster man igen 1-1-2-2-3-3-4-4-5-5. Så skriver den TIMER OK og slukker, og den er nu kodefri.

Redigeret af ZrednaZ - 05-December-2007 kl. 16:04
Til top

Besvar Besvar Side  <1 4567>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu