recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Procella p15 sub i lejlighed
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Procella p15 sub i lejlighed

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Procella p15 sub i lejlighed
    Sendt: 28-Februar-2016 kl. 09:29
Jeg har procella højttalere hængende på væggen og ønsker en bedre subwoofer nu. Jeg synes godt det kan høres at min velodyne spl1200 ultra ikke kan følge med dem. Samt jeg ønsker flere detaljer og nuancer i bunden af lyden.
Men jeg bor i en lejlighed hvor jeg i forhold til mine naboer ikke spiller højere end normalt -20 db på receiveren.
Vil jeg få flere detaljer frem og den mere raffineret lyd som procella's subwoofer roses for, og vil jeg kunne høre forskel ved at f.eks en procella p15 sub går renere dybere end min velodyne, når jeg ikke spiller højere?
jeg overvejer også procella's mindre P12, en ny subwoofer de er ved at teste, som har en enkel 15" enhed og i samme design som P12'eren, bare større. Men jeg er lidt vild med den P15, og forhandleren fortæller at en subwoofer aldrig kan blive for for stor, den vil kun spille bedre og bedre, selvom jeg ikke spiller så højt. Derfor vil jeg gerne høre nogen flere meninger om det.
Og sidst har jeg også undersøgt MK 350. Den lyder også som en forbedring i forhold til min nuværende.

Alle kommentar tages imod med stor taknemlighed : )

Redigeret af KennyIver - 28-Februar-2016 kl. 12:16
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2016
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2016 kl. 09:44
Kan ikke se der er noget i vejen for at have en stor sub. Dens lydtryk skal under alle omstændigheder tilpasses de andre højttalere. Jeg ville egentlig blive mere bekymret for dine naboer hvis du havde foreslået en stor basrefleks som en SB 13U. Den har en helt anden frekvensrespons med mere vægt på bunden end lukkede subs normalt har. Jeg vil egentlig lægge mig op af det din forhandler har sagt, men det betyder jo ikke at man skal tage hovedet under armen. En p15 koster kassen og mindre/billigere kunne måske også gøre det. Man skal vel heller ikke glemme at det skal hænge sammen med det man har i forvejen og med det det skal bruges til.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Point: 6261
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2016 kl. 11:04
Et lydniveau på -20 dB er nu voldsomt
Jeg er ved at blive blæst ud af stuen ved -26 dB på receiveren

Redigeret af jake51 - 28-Februar-2016 kl. 11:05
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2016 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Et lydniveau på -20 dB er nu voldsomt
Jeg er ved at blive blæst ud af stuen ved -26 dB på receiveren

Det synes jeg nu ikke. Med procella'erne får man lyst til at skrue mere op hele tiden, fordi uanset lydstyrke lyder det bare super godt. Det kommer helt mere uanstrengt og detaljeret, noget helt andet end mine gamle højttalere som brugte dome diskanter. Så jeg har ofte lyst til at skrue mere op, fordi det lyder markant bedre nu ved -20 db :)
Noget helt andet er at jeg synes virkelig lyden niviveauet er meget forskellige på film. Jeg synes det variere ofte 5 db :)
Setup:
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2016 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af Flash! Flash! skrev:

Kan ikke se der er noget i vejen for at have en stor sub. Dens lydtryk skal under alle omstændigheder tilpasses de andre højttalere. Jeg ville egentlig blive mere bekymret for dine naboer hvis du havde foreslået en stor basrefleks som en SB 13U. Den har en helt anden frekvensrespons med mere vægt på bunden end lukkede subs normalt har. Jeg vil egentlig lægge mig op af det din forhandler har sagt, men det betyder jo ikke at man skal tage hovedet under armen. En p15 koster kassen og mindre/billigere kunne måske også gøre det. Man skal vel heller ikke glemme at det skal hænge sammen med det man har i forvejen og med det det skal bruges til.

nej man skal selvfølgelig ikke kun høre efter hvad han siger. Derfor jeg læser en del om det på nettet og spørger herinde.
Men nu jeg vil ud og have noget bedre, gider jeg ikke at der kun er små forskelle imellem det jeg har. Jeg vil have en noget mere detaljeret lyd i øvre bas. at den kan gå dybere og højere er ikke første prioritet.
Jeg vil have en hurtigere og mere rafinneret bas.
Setup:
Til top
ole post Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ole post Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2016 kl. 16:33

sb 13 ultra er en lukket sub.
Ole Hansen
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2016
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2016 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af ole post ole post skrev:

sb 13 ultra er en lukket sub.

Det er også rigtigt. Jeg mente naturligvis pb-13u.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu