|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||
Bygone ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
![]() |
||
Du kunne også vælge et MSI Speedster microatx motherboard med en T7200 mobile cpu og så 2x1gb ram til den...det har jeg kørende som spillemaskine med en 7800gtx gfx...det kør helt forrygende.
|
|||
![]() |
|||
Korkia ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-April-2007 Status: Offline Point: 49 |
![]() |
||
Jeg holder mig til et Micro-atx bundkort, primært fordi geh allerede har et Antec kabinet til micro-atx. Jeg vil helst uden om bundkort der bruger T serien.
Hvis jeg endelig skulle vælge et alternativt bundkort, så blev det nok et Intel DG965OT med dets GMA X3000, er der nogen som har erfaringer med det? Har efterhånden også besluttede mig for processor, men et sidste spørgsmål til det. Kan det betale sig at tage en E6420 istedet for en E6320? Vinder jeg noget på den kvarte GHz? Ved godt der kun er ca. 100-1500 kr forskel, men hvis man ikke har brug for det, så er der jo ingen grund til at smide penge efter det. |
|||
![]() |
|||
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
||
Det bundkort du snakker om er kortet fra ABIT - ABIT Fatal1ty F-I90HD? Det har jeg set testet med HD. Det eneste der var besvær med var 1080P der kunne hakke ind i mellem. Det mente ATI at kunne rette med andre drivere. Bundkortet er tydeligvis rettet mod de, der ønsker at lave mediecenter og der kan ikke for tiden fås et bedre motherboard med et andet indbygget grafikkort, end ATI Radeon Xpress 1250, hvis man tænker i HD. Der er ganske enkelt ikke andre bundkort der skal vælges, medmindre man har nogle krav der ikke kan imødekommes med de bundkort der er til rådighed med 1250. Eller man ønsker noget endnu bedre i grafik, fx et selvstændigt grafikkort fx 8500GT elller 8600GT, med HDCP (vigtigt at checke) Så kunne man uden besvær afvikle også 1080P. Men nu er det jo ikke sikkert man har brug for 1080P. Det kræver et TV der har en opløsning på 1920x1080 og det har de færreste ind til videre. Man kunne så starte op med et bundkort der uden besvær kan bruges ved 720P og skulle man så få brug for 1080P kunne man så købe et separat grafikkort. |
|||
![]() |
|||
Korkia ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-April-2007 Status: Offline Point: 49 |
![]() |
||
Det var også pågrund af de gode anmeldelser som HTPC board, primært udenlandske, at jeg valgte F-I90HD. SOm jeg nævnte ovenfor, så hænger jeg ved det sidste valg, nemlig clockfrekvens på CPU'en. Det er nok højst 720p materiale der bliver afspilelt i første omgang, og jeg kan ikke helt blive klog på hvad der er tilstrækkelig for det, en E63200, E6420 eller en 6600?
|
|||
![]() |
|||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
||
Øhh, nej. Der er temmelig meget der taler for, at selvom man "kun" har et HD tv (og ikke Full HD), så kan man vinde meget ved at føde det med et 1080 signal, simplethen fordi 1080 signalet indeholder væsentlig flere informationer. Læs evt. Otto´s blog om 1080/Full HD.
Ja det kunne man da. Men helt ærlig. Hvorfor "spare" penge på noget nu, når man allerede ved det vil give problemer om sandsynligvis kort tid. Men min pointen var sådan set, at den test som eksempelvis Tweak kommer frem med og ikke mindst deres konklution, den er helt hen i vejret.
|
|||
![]() |
|||
Bygone ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
![]() |
||
Med mindre du smider et Geforce 8500/8600 i så har clockfrekvensen en hel del og sige, og der skal man ikke købe for småt...codecs og cpu power spiller en stor rolle ved afspilning af HD materiale også 720p. |
|||
![]() |
|||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
||
Du har læst den her lille note ik?: (It may not display 1080p smoothly when playing HD DVD and Blu-ray Disc due to current version player limit) Hvad de præcist mener skal jeg lade være usagt, men noget siger mig, at det vist ikke helt selv ved det med sikkerhed.
|
|||
![]() |
|||
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
||
Jeg har Abit F-I90HD Fatal1ty, og kører med E6600 cpu og 2GB ram og WinXP MCE, dette kører fint 720p H.264 optagelser i en 1080i opløsning uden af hakke. det er med FFDshow /Matroska codec til formålet. og jeg må sige at købet var baseret på et MCE setup og integreret lyd/billed på bundkort, så jeg kunne bruge det i et mATX kabinet med tiden. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeg takker for alle svarene. Mit valg blev, at holde mig til en E6420 og spare de ca. 250 kr. der er op til en E6600. Har efterhånden fået søgt mig frem til, at en E6420 og et Xpress 1250, sagtens kan afspille 720p. Når behovet for 1080p opstår, opgradere jeg nok med et 8500/8600 kort, som til den tid nok ligger omkring en 750 kr.
|
|||
![]() |
|||
akilleuz ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 89 |
![]() |
||
Ja det skulle jeg mene, prøv at hente nogle klip på microsoft hjemmeside, ellers kan man find en del klip ved at søge på google. Kan se du kører med Vista Ultimate. Kører det uden problemer på dit media center? Så nemlig du kørte med FFDshow, jeg har nemlig problemer med at køre det men ved ikke om det skyldes ram eller cpu. Jeg har en AMD64 3200+ socket 939, den cpu du har hvilken socket er det? Hvilken CPU vil i anbefalde til at køre 1080p, og det skal være til socket 939? EDIT: Det skal nok siges jeg har et ATI x1300 og 1 gb ram Redigeret af akilleuz - 02-Juli-2007 kl. 10:41 |
|||
![]() |
|||
bluebucket ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2007 Sted: Danmark Status: Offline Point: 212 |
![]() |
||
Ang. Abit F-I90HD bundkortet, så skal man lige være opmærksom på, at Powerstrip tilsyneladende ikke understøtter X1250, da det er et integrerert grafikkort. Så hvis det er planen at bruge Powerstrip, så kan man altså have et problem.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Er noget bemærkelsesværdig og tjek den liste...AMD skal hoste en 6000+ op for at møde næsten op til ydelsen af en E6600. E6600 bruger 65W, 6000+ bruger 125w. Prisen på de 2 er så nogenlunde ens i forhold til edbpriser per dags dato, men der er intet sted idag hvor jeg vil kunne retfærdiggøre overfor en anden at AMD har noget som helst og byde på. Det hedder Intel Core2Duo idag og intet andet...str af den kan man så diskutere udfra behov. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |