recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Profiber, og deres evige problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProfiber, og deres evige problemer

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
timzor Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 153
Direkte link til dette indlæg Emne: Profiber, og deres evige problemer
    Sendt: 17-Juli-2010 kl. 08:46
Hejsa
 
Nu har jeg været en glad profiber kunde i 1½ år(hvis man ser bort fra deres telefon løsning på den gamle linksys router), indtil for 3 måneder siden. Problemerne begyndte at vælte ned over vores tv boks, vores router ja intet omkring deres løsning har kørt perfekt.
 
Hver eneste gang jeg kontakter deres support, så får man en sludder for en sladder. Den ene gang er det mine kabler, der er noget i vejen med. Den anden gang får man tilsendt en ny router og en ny tv boks.
 
Alle disse problemer har resulteret i, at jeg for 4 uger siden valgte at trække nyekabler i HELE huset, for en hulens masse penge. Jeg så lidt frem til den nye router og den nye tv boks, med den forventning at de 2 sammen med mine nye kabler kunne løse vores problemer...
 
Men ak nej, jeg burde have lyttet til min sunde fornuft, og ALDRIG have brugt en formue på cat 6 kabler, da dem jeg allerede have trukket fungede på præcis samme måde som de nye. Den første uge med det nye "udstyr" var alt fryd og gammen. Tv boksen lavede ikke spontane genstarter, routeren faldt ikke i hastighed, ja alt svingede bare...Clap
 
 
Men så for 14 dage siden, der begyndte vores telefon at skratte så underligt, jeg tillagde det at vi netop havde købt en ny model, og jeg nok havde sparet for meget på den Ouch
Men et par dage efter, så var min hastighed pludselig faldet fra 15/15 til 0.15/0.15. jeg kløede mig selv i nakken, ringede til supporten, OG gud hjælpe mig om de ikke nævnte mine kabler igen... de var nok forkert trukket, eller stikkene var forkert samlet, eller kablerne var købt for billige.... Mit temperament kogte over, men det lykkedes mig at få sagt farvel og tak til den supporter, uden at sige noget, der kunne fortrydes...
 
Jeg genstartede min router, og fik 15/15 igen. Men ikke længe, faktisk kun et par timer... den efterfølgende uge gik med genstarter af routeren. Tv boksen kørte underligt nok perfekt, men det skulle snart stoppe. Sidste frdag, mens ungerne så Disney sjov, så begyndte de spontane genstarter igen. Jeg kontaktede supporten, og fik igen af vide at det kunne være mit kabeltræk, eller mine stik. Jeg fortalte den kære supporter, at ALT var skiftet, stikkene og kablerne var samlet af min svoger (han trækker sjovt nok kabler for profiber, og trefor hver eneste dag). Det viste sig at være nu lyttede de til mig, for første gang i lang tid!!!!!!!
 
Jeg har gennem hele dette forløb, haft den nye tilgin router, den er dog blevet byttet en enkelt gang, og tv boksen er også byttet, nu hedder den ikke tilgin længere, men amino (dog ligner det den samme som før, mon ikke det er tilgin, der har skiftet navn???).
 
nu kommer der en tekniker ud (gud bedre det hvis det skulle være min svoger LOL ), dog har jeg ikke meget tiltro til at det skulle løse mine problemer, da jeg er sikker på at det er en fejl, i enten firmwaren til routeren eller tv boksen.
 
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2010 kl. 11:15
Godt nok ikke en god oplevelse du har haft. Jeg vil give dig ret i at Profiber aldrig har valgt det bedste udstyr, men det billigste, og det er her hele problemet ligger for Profiber. Jeg håber virkelig at de følger med i disse fora og tager tingene til efterretning. Trustpilot har også en overvægt af negative reviews (men den har den slags hjemmesider en tendens til at have da det er de færreste der går online og roser...)

Vi har et nørded setup med alternativ router og egen DHCP server, og vi har aldrig problemer med internet, tv eller telefoni. Man kan dog ikke forvente at alle kunder har lyst eller mulighed for at lave sådan en opsætning.

Men du skriver ikke så meget om hvad du har koblet på dit netværk - det kunne jo være at du havde nogle enheder koblet på som skaber meget støj på netværket, og det er derfor at systemet fra Profiber bliver ustabil.
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2010 kl. 11:51
timzor, du skriver endelig heller ikke hvad dit problem i virkeligheden er???
 
Du havde problem med din router, og du genstarede så var hastigheden der igen, ja det er elektronik så ja de ting kan nu ske ind i mellem :)
 
Hvad oplever du ellers af problemer. Du må gerne komme med en bedre beskrivelse af hvad problemer er og hvad de går ud på, gerne i punkt form :)
 
Så kan det være at jeg kan hjælpe dig :)
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
timzor Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 153
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2010 kl. 18:01
ozzy mine problemer er som følger :
 
- Tilfældige genstart af tv boksen
- Udfald på tv signalet, den "hakker" i det, enten genstarter tv boksen, ellers får jeg billede igen
- fald i min internet hastighed, fra 15/15 til 0.15/0.15
- Skratten på telefon signalet, udfald så jeg ikke kan høre den jeg taler med.
 
Det med at elektronik er sådan, den køber jeg ikke. Nu har jeg haft cirka 15 forskellige routere, jeg har først fået disse problemer med fald i hastigheden, efter at jeg fik profiber (først med deres linksys router, og nu med deres Tilgin router)
 
Det, der æger mig mest er at det har kørt fint, og jeg har været tæt på lykkelig med deres løsning. Men uduelig support ( det virker sq ofte som om de ikke ved hvad de taler om) har gjort det til et irritationsmoment at være kunde hos dem.
 
Desuden kan det ikke passe at der er bedre løsninger, blot man gider sætte egen dhcp server op, og bytte frem og tilbage mellem tilgin routeren og den, der er bedre. Det er ikke en løsning for os børne familier, hos os er det kun mig der har bare lidt teknisk snilde, konen har ikke lyst til at sætte sig ind i det, da hun mener at "pakken" man har købt hos profiber bare SKAL virke!!!!
Til top
timzor Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 153
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2010 kl. 18:04
mit netværk er ret begrænset, har tilgin routeren, tv boksen, en ps3 og 2 stationære computere samt 1 bærbar, der benytter det trådløse net.
 
Dog har jeg overvejet lidt om det kan være et varme problem, min router står i et skab, der er åbent i toppen så der kommer luft til, men den bliver ret varm. Har dog haft den hængende på væggen i bryggerset, men der havde jeg samme problemer.
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2010 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af timzor timzor skrev:


Desuden kan det ikke passe at der er bedre løsninger, blot man gider sætte egen dhcp server op, og bytte frem og tilbage mellem tilgin routeren og den, der er bedre. Det er ikke en løsning for os børne familier, hos os er det kun mig der har bare lidt teknisk snilde, konen har ikke lyst til at sætte sig ind i det, da hun mener at "pakken" man har købt hos profiber bare SKAL virke!!!!

Jeg kan kun give dig 100% ret i dette (på trods af at jeg er en af de nørder der har opsat egen DHCP server hvilket så gør at man ikke behøver at flytte om på routeren, men det er en detalje).

Profiber er nødt til at gøre noget ved deres ringe udstyr (sagt med det forbehold at jeg selv ikke har haft mulighed for at teste deres Tilgin router). Bare det at de evt kunne give webbaseret support til open-wrt eller tilsvarende kunne helt klart være en fordel og en god start. De kunne også begynde at udskifte Linksys routerne så snart folk ringer ind (da det for flere har vist sig at være løsningen). Til sidst kunne de overveje andet HW til de kunder der vælger de hurtige løsninger (evt vælge HW der understøtter open-wrt).

Det er lidt irriterende at "forsvare" Profiber når man kan konstatere at deres eneste (ud over supporten som nogen har problemer med - jeg har vist bare været heldig da jeg altid har fået kompetent support fra dem) problem er deres hardware. For med en D-Link 655 og Dnsmasq så spiller Profiber bare maks.


Til top
Ole Pihl Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 228
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2010 kl. 00:12
Jeg tror at Profiber "Træder Vande" lige i øjeblikket  .
Sidst på året kommer de til at hedde "Waoo" , og bliver sammenlagt med "Smile Content" som en fælles satsning fra fiberselskaberne .
De har i øjeblikket travlt med at "Tilpasse" deres forskellige tekniske løsninger til denne sammensmeltning .
Fiberselskaberne har forskellige "Tekniske" løsninger i øjeblikkket , og hvis de er smarte bliver der kun en i fremtiden .
Til top
timzor Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 153
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2010 kl. 13:44

@ Binderup

 
Hvis jeg nu vill sætte en DHCP server op, så skal je have en maskine til at køre den 24/7??
 
min fiber boks skal sættes til maskinen (istedet for som nu til routeren) og fra dne maskine skal trækkes et kabel til min "nye" router?
 
kan det gøres sådan her :http://www.windowsreference.com/windows-server-2003/install-and-configure-dhcp-server-in-win-server-2003-step-by-step-guide/ Jeg har nemlig en version af den liggende herhjemme :)
 
Så går jeg ud fra at routeren ikke længere skal have dhcp aktiveret?
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2010 kl. 22:02
det er det nemmeste hvis den er tændt 24/7, men det er skam slet ikke nødvendigt. Hvis du sørger for at alle andre enheder på dit netværk har faste IP adresser, så er de enheder ikke afhængig af en en DHCP server. Jeg har valgt at have min DHCP server kørende på min NAS (ReadyNAS), og den server kører alligevel hele tiden da den tager backup af familiens computere.

Så kan du nøjes med at have DHCP serveren aktiv i de tilfælde hvor du har behov for at genstarte TV boksen.

Og ja hvis du sætter en anden DHCP server op på netværket så skal du slå DHCP serveren fra i routeren. Nu er min viden indenfor Windows 2003 serveren ret begrænset (ud over webserver) da jeg selv er Mac / Linux mand, men ja så længe du kan opsætte boot option eller next server i dens DHCP server indstillinger, så ser jeg ikke at du ikke ville kunne bruge windows 2003 server - hvis du har mulighed for det vil jeg dog anbefale at du prøver windows 2008 server da den kan styre system ressourcer langt bedre end 2003.


Redigeret af binderup - 18-Juli-2010 kl. 22:05
Til top
timzor Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 153
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2010 kl. 08:00
@binderup
Dvs jeg skal starte programmet der indeholder dhcp serveren, give alle mine enheder en fast ip adresse. Serveren skal sættes til at operere med den samme IP range som den nuværende router gør?
Og det er alt, så virker tv og telefon samt internet LANGT bedre end det gør nu?
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2010 kl. 08:39
Det at have egen DHCP server vil alene ikke afhjælpe problemet. Dem af os der har været ved at rode med det har også typisk andet udstyr koblet på end de(n) routere der bliver leveret af Profiber.

Jeg kører med en D-Link DIR-655, som har gigabit porte på både LAN og WAN siden, andre kører med Soekris, andre igen med en Linux/BSD computer med 2+ ethernetporte. Det man skal være sikker på når man evt. køber noget nyt udstyr er at det understøtter IGMP multicasts ellers vil der ikke komme noget TV signal igennem.

MHT serveren og ip range, ja så skal det være samme range til som resten af netværket.
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2010 kl. 20:52
Siden jeg fik udskiftet min router til Tilgin 1311 i januar har jeg faktisk ingen problemer haft. Så Profibers udstyr kan altså fungere. Jeg kører 30/30. Det kan naturligvis ikke være meningen at du selv skal anskaffe yderligere udstyr for at få det til at virke, så der er ikke andet at gøre end at gå i flæsket på dem og forlange at problemerne bliver løst.
Spørgsmålet er om det er et dårlig signal du får ind, så der sker ting og sager som firmwaren ikke er designed til at handle - problemet kunne måske ligge i selve fiberboksen. Ja, og så ville jeg nok fjerne routeren fra det lukkede skab.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu