recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Profiber, og deres evige problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProfiber, og deres evige problemer

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2010 kl. 00:30
Nu arbejder jeg selv ved en Fibernet udbyder, dog ikke en konkurrerende. (Da de geografisk er langt fra hinanden).

Det system som Profiber kører med lyder meget indviklet, og jeg syntes det lyder som om Hr. Og Fru. DK må være meget forvirrede når de skal opsætte det.

De problemer du nævner vil jeg tro er fiber problemer. Dvs. fiber kablet defekt, eller porten på centralen.(Fiberporten i kundeenheden kunne også være defekt, men den er jo skiftet så chancen for det er vel lille)

Jeg forstår ikke, hvorfor de ikke måler din fiber igennem. Derudover ville det jo være ideelt at skifte dig til en anden port på centralen. Det har vi haft stor effekt af, hvis vi har kunder der oplever samme problemer som dig. Nu ved jeg ikke, hvilken fiber de bruger men hos os er der flere tråde i kablet. Måske de kunne prøve at bruge en anden af disse også?

En port på centralen kan sagtens gå, også er det da dumt de bliver ved med at trække dig igennem den samme support procedure gang på gang.




Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2010 kl. 12:02
Så indvilket er det nu heller ikke. Man har en fiber box på væggen hvor fiberen kommer ind, med en ethernet udgang som forbindes til routerens wan port med et standard ethernet kabel. Derefter forbinder man en af routerens lan porte med tv boksen med et andet ethernet kabel. TV boksen er så forbundet til TV'et via scart eller hdmi.
Al konfiguration sker automatisk fra provideren. Det Binderup skriver, er kun aktuelt hvis man ikke vil benytte den medsendte router, men istedet bruge sin egen.
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 702
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2010 kl. 09:06
Har fået Profiber her for en lille måned siden. Stor lykke - i starten 15/15.
Sammenligner IP TV med YouSee og billedkvaliteten er ikke helt så god på Profiber, har dog ikke HD kanalerne fra Profiber.
Internet hastighed varierer meget og genstart af routeren hjælper lidt, det er Amino boksen.
Nu er min plan at flytte routeren hen ved siden af fiberboksen og tilslutte med det medleverede CAT 6 kabel. Dernæst slukker jeg for mit TDC internet med trådløs router, for at forhindre forstyrrelser den vej.
Ligeledes kobler jeg Profiber IP TV fra.
Så skulle internettet fungere med mindst mulige forstyrrelser fra anden side.
Vil ovennævnte "test" fungere, så jeg har argumenterne klar når jeg kommer igennem til support og beklager mig over svingende internet hastighed?


Redigeret af FNørd - 03-August-2010 kl. 09:28
Mvh FNørd. Musical Fidelity Kw250s. Lexicon RV5, Monitor Audio GS 60, LCR, FX. M&K VX1250SF. Sim2 Domino D80. DVDO Edge. Quality Sceen matte white 100", Yousee, Oppo BD-105.
Til top
togo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 95
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2010 kl. 09:37
Oprindeligt skrevet af FNørd FNørd skrev:

Så skulle internettet fungere med mindst mulige forstyrrelser fra anden side.
Vil ovennævnte "test" fungere, så jeg har argumenterne klar når jeg kommer igennem til support og beklager mig over svingende internet hastighed?


Hej FNørd

Jeg hopper lige på her. (Er ny her på recordere.dk, men har med stor interesse læst med i et par mdr nu.)
Men den gang da jeg havde en Linksys WRP400 router fra Profiber, lavet jeg hastigheds test med Linksys routeren og kunne over for dem dokumenter at hastigheden faldt i routeren. Den kunne ikke finde ud af 50/50Mbit internet. Men over for support hos Profiber, var dette ikke nok. De bad mig om at sætte min computer direkte på fiberboksen og lave samme hastigheds test igen. Og ja, der var fuldt hastighed på.

Men efter lidt skriveri frem og tilbage med support. Fik jeg tilsendt en Tilgin router. Denne router kan følge med de 50/50Mbit og virker meget stabil.

Prøv at lave en hastigheds test med flere udbyder, TDC, Telenor etc. og Profibers egen med router på. Og der efter lave sammen test igen uden router, men din computer direkte på.

/Kim

Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 702
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2010 kl. 10:05
Hej Togo
Tak for input :)
Nu kører jeg kun 15/15 Mbit det kan måske ændre noget.
Min computer har kun WiFi - ingen wired internet adgang.
Da jeg har TDC internet kan jeg teste med dem som udbyder, samt Profiber, har ikke mulighed for flere udbydere (eller rettere interesse i flere abonnementer).
Hastighedstesten laver jeg imod IT-borger.
Mvh FNørd

Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2010 kl. 10:12
ved ikke om det hele af løst, men så en nævne varme problemer, har et familie medlem, der havde fint hurtigt internet gennem firmaet, og det havde kørt PERFEKT i starten, så blev det vinter sjovt nok, og pludselig faldt hastigheden ned til 0.15 mbit eller mindre, alt blev MEGA langsomt, og svært at arbejde med.. til tider ok.
 
det var NETOP varmen, de havde sat deres router tæt på deres gulvvarme, og da det blev vinter, så blev enheden for varm, den var ikke brand varm, men det var nok til de problemer
 
det sjove af de havde ikke rigtigt genstarts problemer, den blev bare UMÅDELIG langsom. som om Routeren faktisk throttlede alt det hardware der var deri for at overleve, og den derfor ikke havde krafter nok.
 
vi tog det fra hinanden og satte den op i fri luft, siden har de aldrig haft problemer.
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 702
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2010 kl. 10:14
Hej Rasmus
Tak for input.
Det tager jeg lige med når jeg tester :)
Til top
togo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 95
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2010 kl. 10:27
Jeg skrev vist lidt forkert. Du kan prøve at test mod flere internet udbyder.

Prøv http://hastighedstest.tdc.dk og http://www.telenor.dk/privat/kundeservice/kundeservice/bredbaand/hastighed/index.aspx og så selv den du nævner IT-borger (http://borger.itst.dk/verktojer/bredbaandsmaaleren).

Speedtest.net (http://www.speedtest.net/) er også super go
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 702
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2010 kl. 10:29
ok - det prøver jeg - er dog ikke hjemme lige nu - tak for hjælpen.
Til top
timzor Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 153
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2010 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Nu arbejder jeg selv ved en Fibernet udbyder, dog ikke en konkurrerende. (Da de geografisk er langt fra hinanden).

Det system som Profiber kører med lyder meget indviklet, og jeg syntes det lyder som om Hr. Og Fru. DK må være meget forvirrede når de skal opsætte det.

De problemer du nævner vil jeg tro er fiber problemer. Dvs. fiber kablet defekt, eller porten på centralen.(Fiberporten i kundeenheden kunne også være defekt, men den er jo skiftet så chancen for det er vel lille)

Jeg forstår ikke, hvorfor de ikke måler din fiber igennem. Derudover ville det jo være ideelt at skifte dig til en anden port på centralen. Det har vi haft stor effekt af, hvis vi har kunder der oplever samme problemer som dig. Nu ved jeg ikke, hvilken fiber de bruger men hos os er der flere tråde i kablet. Måske de kunne prøve at bruge en anden af disse også?

En port på centralen kan sagtens gå, også er det da dumt de bliver ved med at trække dig igennem den samme support procedure gang på gang.




Well der har været en og måle fiberen, den fejlede _INTET_. Jeg spurgte nysgerrigt ind til hvordan det fungerede, og han fortalte mig at der var 2 ekstra fibre, der ikke blev brugt (noget med en international standard). Jeg ville gerne have haft at han brugte de 2 fibre istedet for de nuværende, men det var desværre udelukket sagde han.
 
Det kunne måske være en god ide at flytte mig over i en anden "port" på centralen, men er problemet ikke at når fejlen ikke er konstant så er det svært, ja næsten umuligt at finde ud af hvad der er galt??
 
og ja, jeg er MEGET træt af at blive trukket gennem det samme hver eneste gang hos deres support... de starter forfra hver gang.
 
Teknikeren som var ude ved mig sagde også, mellem linjerne at der ikke var flere muligheder. Han begyndt at snakke om støj fra andre enheder, og at jeg kunne prøve at pakke fiberboksen ind i sølvpapir, for på den måde at forebygge støjen. Jeg spurgte undrende, hvorfor fanden de så havde placeret fiberboksen klods op og ned af min gulvvarme og dertil hørende varmepumpe... til det sagde han, at den skulle jo være et sted!!
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2010 kl. 11:22
kunne de så ikke flytte fiberboksen til et andet sted hvis det er varmen?

Jeg overvejede også kort at have vores stående i vores teknikskab, men gik fra det netop pga varme overvejelser. Så nu står det på vores hjemmekontor med alt det andet grej der blinker og varmer så dejligt :-)
Til top
togo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 95
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2010 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af timzor timzor skrev:

 
Teknikeren som var ude ved mig sagde også, mellem linjerne at der ikke var flere muligheder. Han begyndt at snakke om støj fra andre enheder, og at jeg kunne prøve at pakke fiberboksen ind i sølvpapir, for på den måde at forebygge støjen. Jeg spurgte undrende, hvorfor fanden de så havde placeret fiberboksen klods op og ned af min gulvvarme og dertil hørende varmepumpe... til det sagde han, at den skulle jo være et sted!!


For meget varme på router/computer etc. kan lave de mest underlige fejl.
Du kunne jo prøve at flytte router hen til dig fjernsyn. Så der går et kabel fra fiberboks til din router (som er ved dit fjernsyn) og fra router, et kabel til din tv boks.

Der ved vil det kun være fiberboksen som er ved din gulvvarme?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu