recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Profiber og harddiskoptager
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProfiber og harddiskoptager

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Pokersut Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Februar-2007
Status: Offline
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Emne: Profiber og harddiskoptager
    Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 10:40
Hej med jer.

Jeg har netop fået profiber lagt ind, og har også bestilt deres digitale tv-pakke. Har dog endnu ikke fået det sluttet til endnu.

Men jeg faldt på deres hjemmeside over et FAQ omkring digitalt tv og harddiskoptagere, hvor de siger, at de to ting ikke kan (må? pga. ophavsret ...) kombineres. Er det rigtigt??

Jeg har søgt rundt herinde og fundet forskellige svar, men jeg tror, jeg har brug for, at nogen skærer det ud i pap for mig:

Kan jeg bruge min nuværende harddiskoptager, en Panasonic DMR-EH65, sammen med Profibers digitale tv?

Harddisken har ikke nogen DVB-tuner, men kan man evt. køre et signal fra Profibers set-top-boks videre til harddiskoptageren og derfra videre til fjernsynet??

Mvh. Mikkel
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2009 kl. 18:43
Umiddelbart skulle det ikke være lige til - man kan dog sikkert ved nogle krumspring fange signalet.... Og så vidt jeg er orienteret så er de fleste HD optagere ikke gearet til at fange et HDMI signal så det vil kun være via scart at du kan optage, og det jo ikke i den fede kvalitet

Men profiber skulle komme med en online optager løsning, som jeg ser frem til og som jeg syntes er mere elegant.
Til top
holmeren Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-November-2009
Sted: DK
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 00:05
Hey
Jeg har samme problem. Vi bruger rigtig meget vores HD.
Har bestilt basis pakken (Profiber) men kan så ikke bruge min HD pga. som du skriver det er ulovligt at optage HD ifølge support.
MEN hvorfor kan jeg så bruge min HD hvis jeg køber Boxer?

Denne artikel siger da noget andet ;)

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=3225&zoneid=3

Har de ret inde i Profiber support eller er det fusk og løgn? Jeg har meldt tv fra og betaler nu kun for net delen. Gider ikke opgradere til en større pakke (dvs 500kr) for at få min HD optager feature tilbage..... no way.


Redigeret af holmeren - 13-November-2009 kl. 00:05
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu