recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Profiber opdatering d. 1/6-10
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProfiber opdatering d. 1/6-10

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Emne: Profiber opdatering d. 1/6-10
    Sendt: 01-Juni-2010 kl. 07:06
Endelig har de fået Kanal Østjylland med i pakken, men det ser ud til at de har glemt at få 6'eren med i opdateringen eller er det bare her lokalt (århus) at de har "glemt" kanal 6?

Relateret til opdateringen kan jeg oplyse at den alternative router opsætning med en DIR-655, DNSmasq virker fint (dog stod der før en manuel genstart at kundeservice skulle kontaktes, men efter en genstarten virkede det fint).
Til top
eichmeier Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2010 kl. 20:36
alle kanaler er bare flyttet rundt, og jeg syntes det er BELASTENDE at amino boksen er så sindsyg langsom at det vil tage en halv aften at lave en favoritliste så kanalerne kommer i fornuftig rækkefølge
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2010 kl. 20:43
Vores Favoritliste har ikke ændret sig. Når jeg går ind for at se efter nye kanaler (der hvor man laver sin Favoritliste), så er de nye kanaler der. De nye kanaler er for vores husstand: Kanal Østjylland, Canal 9 HD og TV2 HD. Ser man på http://www.canaldigital.dk/IP-tv/ så skulle "6'eren" også være med i både analog og digital form. Nu har jeg ikke lige mulighed for at teste den analoge version, men den er ikke med i vores digitale pakke.
Til top
eichmeier Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2010 kl. 20:51
nej, ok, men jeg har aldrig fået lavet en favoritliste, havde bare memoriseret de placeringer der var for de kanaler jeg gad se, men nu skal jeg have lavet en, men det går så pisse langsomt, kan ikke forstå den er så laaaangsom
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2010 kl. 21:22
Men det er meget rart at de nu har fået Quick Zap funktionen ud på OK knappen og EPG virker meget hurtigere end før. Kanal skift for os er som før. Der går ca 2-3 sekunder fra vi har trykket på fjernbetjeningen til den har skiftet kanal.
Til top
eichmeier Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2010 kl. 21:51
ja, plus den er ELENDIG til at modtage signal fra fjernbetjening, når man har et panasonic fjernsyn.........fatter ikke hvorfor.

Ok, har aldrig brugt den quick zap.
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2010 kl. 21:57
Jeg har heller ikke brugt QuickZap før - tidligere lå den jo godt gemt væk under "Menu"
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2010 kl. 08:08
Der er kommet mange nye funktioner efter hvad jeg kan se.

1: Quickzap ligger på OK knappen som i har fundet ud, også i fuld screen format.
2: EPG har fået 8 linjer, før kun 4 linjer, og nu kan du trykke på OK også skifter den til den kanal du gerne vil se inde fra EPG. Trykker du I knappen i EPG får du info om programmet.
3: Trykker du på I knappen mens der er billede på, viser den programmets indholder ude på dit tv.
4: 2D launcher som de kalder den, så man har flyttet rundt på tingene i selve hovedmenuen.
5: Du kan genstarte enten portalen eller hele tv boksen fra menu punktet Indstillinger - Systeminfo 

eichmeier, enig om at favoritlisten kan tage lidt tid, boksen cacher dog info, så med tiden går det hurtigere. Altid når man tager menuen / menu under punkter op første gang, så kan det tag lidt tid. 
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2010 kl. 16:05
Efter at være kommet hjem fra arbejde i dag kan jeg se at de nu har fået "6'eren" med i Family Mix pakken
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2010 kl. 08:57
Jeg har problemmer med at lyden ikke er der ved tilslutning til min forstærker over Hdmi .
dolby digital lyden er der men pcm lyden er der kun hvis jeg trykker på slå lyden fra på fjernbejeningen , ganske mærkelig fejl .
Lyd over den digitale udgang fungerer ok .
 
Men ellers ros til den nye brugerflade virker meget mere bedre da man nu ikke skal ind i menuen men kan gøre det direkte fra fjenbetjeningen .
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2010 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af janbau janbau skrev:

Jeg har problemmer med at lyden ikke er der ved tilslutning til min forstærker over Hdmi .
dolby digital lyden er der men pcm lyden er der kun hvis jeg trykker på slå lyden fra på fjernbejeningen , ganske mærkelig fejl .
Lyd over den digitale udgang fungerer ok .
 
Men ellers ros til den nye brugerflade virker meget mere bedre da man nu ikke skal ind i menuen men kan gøre det direkte fra fjenbetjeningen .
Jeg har samme problem over scart. Hver anden gang (cirka) jeg tænder er lyden væk. (Jeg kører over scart). Et tryk på tilgin mute knappen får den frem igen. Det underlige er at den viser på skærmen at lyden er muted (en lille højtaler med x ved), selvom lyden virker.
Ret besynderligt og irriterende, da jeg kører med en harmony fjernbetjening hvor jeg ikke har tilgin mute kappen programmeret ind, så jeg skal hen og finde den originale fjernbetjening hver gang det sker. Problemet var der ikke før den 1/6.
Det tyder på et generelt problem i den sidste firmware opdatering.
Edit: Kommer lige til at tænke på om det kan være harmony'en der gør et eller andet som forvirrer Tilgin boksen? Janbau - bruger du harmony remote?
/PF


Redigeret af pfugl - 05-Juni-2010 kl. 12:16
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2010 kl. 12:44
Nej Tilgin , Ja det er ireterende med en sådan fejl .  Det er dog ikke hver gang fejlen er der . Er lige ved at genstarte den da Dolby Digital lyden er væk nu !!!! .
 
Er sikker på det må være en general fejl i firmvare . Har en tilgin boks mere i soveværelset og her er hdmi stikket ført direkte til fjernsyn her er der ingen lydproblemmer . og lyden virker også Ok over digital udgangen som er ført ned i min Yamaha sondbar .
 
 
OPDATERING !!!!! Af FEJL . MED LYDEN !!!!
 
Nu er samme fejl på begge mine Tilgin Bokse  ,  De kan snakke sammen over netvæket i huset , så det må være derfor samme fejl er på begge bokse nu .
For til morgen var lyden Ok på Bokse .
 
Grunden til at de kan  ""snakke "" har jeg opdaget ved at hvis jeg ændrer noget med en Favoritlister bliver det opdateret på den anden Boks , så de er helt ens .
 
Du kan dog selv vælge hvilken Favoritliste du hvil køre med på den enkelte boks .


Redigeret af janbau - 05-Juni-2010 kl. 13:06
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu