recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Profiber opdatering d. 1/6-10
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProfiber opdatering d. 1/6-10

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2010 kl. 14:32
Jeg har snakket med support i går, og de informere om at det er en fejl i den nye portal som er med til at lyden ikke er der ved nogle kunder.
 
De arbejder på at få løst dette problem ASAP.
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
styker Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2010 kl. 18:11
Er der andre der har fået pixeleringer og frysninger på DVB-C her på det seneste.
Jeg har det hyppigt og på alle kanaler.
 
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2010 kl. 15:16
En ting de godt måtte få med i deres EPG er et ur. Ofte er man nødt til at finde sin mobil eller hoppe ind på TTV for at se klokken.
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2010 kl. 23:39
Det ser ud til at det med lyden på Tilgin Boksen er blevet løst .
 
Ang DVB-C ja så oplever jeg det også Tit , Dengang de kørte med 256 QAM var der ikke disse billedudfald og lydudfald .
 
Jeg synes også at billedkvaliteten er blevet klart ringere . Skal dog siges at mange Stofa Kunder oplever noget lignende har det fra min Bror og da Canal Digital leverer signalet til begge kan det vel være derfor .
Jeg synes faktisk også at der sker billed og lydudfald  på IP Tilgin Boksen igen også før den seneste opdatering , jeg er elleres en af dem som kører med den nye Tilgin Router og da jeg fik den var alle problemmer væk . Her tænker jeg på ovenævnte problemmer og at boksen til tider var meget langsom til at skifte kanaler og at Bruge Menu til tider var helt Håbløst Langsom om at skifte .
 
Epg på DVB-C er stadig meget mangelfuld .
Jeg har da ellers fået brev fra Profiber for ca en måned siden om at pr 1/6-10 skulle DVB-C være oppe at køre rigtig og ikke som forsøg men jeg kan da også huske forkert .


Redigeret af janbau - 06-Juni-2010 kl. 23:45
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 07:50
Oprindeligt skrevet af janbau janbau skrev:

Det ser ud til at det med lyden på Tilgin Boksen er blevet løst .
 
Ang DVB-C ja så oplever jeg det også Tit , Dengang de kørte med 256 QAM var der ikke disse billedudfald og lydudfald .
 
Jeg synes også at billedkvaliteten er blevet klart ringere . Skal dog siges at mange Stofa Kunder oplever noget lignende har det fra min Bror og da Canal Digital leverer signalet til begge kan det vel være derfor .
Jeg synes faktisk også at der sker billed og lydudfald  på IP Tilgin Boksen igen også før den seneste opdatering , jeg er elleres en af dem som kører med den nye Tilgin Router og da jeg fik den var alle problemmer væk . Her tænker jeg på ovenævnte problemmer og at boksen til tider var meget langsom til at skifte kanaler og at Bruge Menu til tider var helt Håbløst Langsom om at skifte .
 
Epg på DVB-C er stadig meget mangelfuld .
Jeg har da ellers fået brev fra Profiber for ca en måned siden om at pr 1/6-10 skulle DVB-C være oppe at køre rigtig og ikke som forsøg men jeg kan da også huske forkert .
Nej, lydproblemet er der stadigvæk hos mig her til morgen. Mht udfald tror jeg faktisk ikke jeg har været ude for det siden opdateringen, men det var også sjældent jeg havde det tidligere, så det er svært at sige om noget har ændret sig på den front. Jeg kører rent IPTV (ikke dvb-c).
/PF
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2010 kl. 18:28
De har ikke løst lydproblemmet endnu som jeg ellers har skrevet . Det er meget forskeligt nogle gange er det ok .
 
Men være er at jeg til tider også mister billedet så nu skal jeg Igen Igen !!!!! til at genstarte boksen tit nogle gange flere gange .
Feks som idag hvor jeg gjorde det 2-3  gange inden boksen var ok igen .
 
Så jeg håber den er stabil i aften når jeg skal se Wm i fodbold hvor Frankrig skal spille på den nye TV-2 HD kanal .
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2010 kl. 19:48
Nu kører vi ikke vores gennem andet end HDMI kablet op til TV'et, og de eneste tidspunkter vi har "problemer" med lyden er når vi tager boksen ud af dvale (som rent faktisk nu virker som det skal). Det vi da oplever er at vi lige skal skrue op eller ned på Tilgin boksen, og så er lyden som den skal være igen.

Vi har ikke oplevet at billedet forsvandt eller noget i den retning, faktisk oplever vi at den er meget mere stabil end før opdateringen (det skal så også lige siges at vi har sat den på en gigabit switch samme dag som opdateringen kom, så jeg skal ikke kunne udelukke at den også er med til at gøre det mere stabilt).
Til top
timzor Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 153
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2010 kl. 07:30
Oprindeligt skrevet af binderup binderup skrev:

Nu kører vi ikke vores gennem andet end HDMI kablet op til TV'et, og de eneste tidspunkter vi har "problemer" med lyden er når vi tager boksen ud af dvale (som rent faktisk nu virker som det skal). Det vi da oplever er at vi lige skal skrue op eller ned på Tilgin boksen, og så er lyden som den skal være igen.

Vi har ikke oplevet at billedet forsvandt eller noget i den retning, faktisk oplever vi at den er meget mere stabil end før opdateringen (det skal så også lige siges at vi har sat den på en gigabit switch samme dag som opdateringen kom, så jeg skal ikke kunne udelukke at den også er med til at gøre det mere stabilt).
jeg har nøjagtig samme lyd problem, dog er min boks begyndt at lave random reboots, og billedet fryser ret ofte, især på HD kanalerne.
KOntakter dem igen idag for at få det løst, men her i weekenden var de sq ikke ret behjælpelige!!!
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2010 kl. 07:35
@Timzor

Jeg har også bemærket at TV boksen her de sidste par dage har været lidt langsommere end lige op til VM. Uden at jeg ved noget om det, så kunne jeg måske forestille mig at der bliver påført en del mere belastning på Profibers netværk med alle de HD streams der bliver sendt og at det måske er med til at sløve det en smule.

Jeg har dog ikke oplevet reboots, og de eneste billed problemer har været på Canal 9 HD, men hvad jeg kan forstå så er det vist mere et Canal 9 problem end et Profiber problem (folk i Yousee gruppen skriver lidt om det samme)
Til top
timzor Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 153
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2010 kl. 09:21
@ binderup
 
well jeg får en ny TV-boks idag, håber den løser mine problemer med reboot. med hensyn til fastfrysning af billedet, så har jeg det på alle de ny HD kanaler, som er kommet op til VM.
 
IMO er det totalt fail af profiber , at komme med en opdatering, som ødelægger lyden, giver flere problemer med hensyn til hastighed og som generelt virker som en downgrade når man tænker på hastighed og lyden.
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2010 kl. 14:41
Jeg har også haft problemmer med fastfrysning  af Hd kanaler også før opdatering og jeg har 2 bokse og det sker på begge bokse . Det er altid samme kanal det sker på . da vi abonerede på canal + var det Canal + Aktion , nu har vi Hd pakken  og nu er det på Rush Hd det sker  . Snakkede med suport dengang med canal + aktion og de kunne ikke forstå problemmet så det tog ca 3-4 uger inden vi havde kanalen oppe at køre .
Nu skar det nok dagligt med Rush Hd ser dog ikke den kanal så tit så jeg ved ikke hvor galt og hvor tit det sker .  Canal 9 Hd her scroller billedet tit under fodboldkampen . Det sker ikke på Dr-Hd som jeg synes har et fantastisk billedkvalitet også bedre end Tv- Hd synes jeg .
 
Vi har enda den nye Tilgin Router Så der er stadig en del for Profiber at arbejde med .


Redigeret af janbau - 16-Juni-2010 kl. 14:42
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2010 kl. 14:51
Jeg vil sige at alle de problemer vi havde med Profiber og IPTV forsvandt da vi lavede vores egen løsning med en DIR-655 kørende op mod en dnsmasq på vores NAS samt egen VOIP boks.

Jeg fatter simpelthen ikke hvorfor Profiber ikke dropper den løsning hvor de kører med en alternativ DHCP opsætning med TV boksen. Det ville være meget bedre hvis de havde en løsning hvor TV boksen via login fandt frem til den rette server i stedet for alternativ boot option i DHCP. På den måde kunne man lade folk køre med eget udstyr i de tilfælde hvor det er bedre end standard udstyret.

Jeg er ret sikker på at den negative kritik Profiber får rundt omkring ene og alene skyldes deres valg af IPTV udstyr koblet sammen med deres routere - kører man med egne opsætninger, så er det en helt anden oplevelse at være kunde ved dem.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu