recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Profiber TV: IGMPproxy of PF med FreeBSD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProfiber TV: IGMPproxy of PF med FreeBSD

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2010 kl. 07:30
Den linux kernel der bruges skal være kompileret med multicast support, og derudover er man nødt til at bruge  igmpproxy som vist ovenstående.
OpenWrt virker fint med igmpproxy, og bruger desuden dnsmasq, så det er ikke svært at sætte op med den. Den kan kompileres til en masse kendte platforme inc. X86.
Dog er det nødvendigt at man selv opsætter et kompilerings miljø, men det er ikke svært hvis man kender en smule til Linux.
Til top
bielefeldt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Juli-2010
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2010 kl. 08:35
pfugl: Ja, vigtig detalje mht. multicast support i kernen. Det samme gælder FreeBSD kernen.
options MROUTING

Til top
b0nde Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-August-2009
Sted: Denmark
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2010 kl. 21:03
Jeg ved godt det måske ikke er helt on-topic.

Men nogen af jer der ved hvordan jeg får min debian box til at håndtere både WAN og IPTV (2 forskellige NICs) ? Hvis jeg aktiverer NIC med IPTV, går den over og bruger denne DHCP tildelte ip (10.xxx.) som default gateway, og derved kan jeg ikke tilgå WAN mere. Min debian box kører som router / samba server , dvs 1 NIC til WAN og 1 NIC til LAN. Der køres iptables og dnsmasq som DHCP for LAN.

Redigeret af b0nde - 08-Juli-2010 kl. 21:57
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2010 kl. 07:56
Oprindeligt skrevet af b0nde b0nde skrev:

Jeg ved godt det måske ikke er helt on-topic.

Men nogen af jer der ved hvordan jeg får min debian box til at håndtere både WAN og IPTV (2 forskellige NICs) ? Hvis jeg aktiverer NIC med IPTV, går den over og bruger denne DHCP tildelte ip (10.xxx.) som default gateway, og derved kan jeg ikke tilgå WAN mere. Min debian box kører som router / samba server , dvs 1 NIC til WAN og 1 NIC til LAN. Der køres iptables og dnsmasq som DHCP for LAN.
Er ikke helt sikker på om jeg forstår dit spørgsmål (en simpel tegning ville være guld værd), men det kunne være samme problematik som i denne tråd:

I øvrigt ville du nok have større chance for at få et svar hvis du lavede en ny tråd, i stedet for at poste i en tråd hvis overskrift ikke har noget med dit problem at gøre.
/PF 
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4945
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2010 kl. 08:52
Oprindeligt skrevet af bielefeldt bielefeldt skrev:

Routeren har det fint, i forhold til at håndtere multicast pakkerne. Load er under 0.02.
Det er switchen der dør, så jeg er sikkert på at det har noget med min fejlkonfiguration af igmpproxy.conf at gøre.

Måske et dumt spørgsmål, men du siger at din switch har problemer med at håndtere multicast.

Jeg har oplevet en helt række ProCurve switche fra HP, som der ikke kunne sende multicast videre.
Der er lige kommet en firmware updates efter mere end 1 år venten, som løste problemet.

Kan det tænkes at din swich måske skal opdateres, eller leverandøren ikke er klar over problematikken?

Redigeret af Cyberguyen - 09-Juli-2010 kl. 08:53
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2010 kl. 09:14
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Måske et dumt spørgsmål, men du siger at din switch har problemer med at håndtere multicast.

Der findes kun dumme svar ;)
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg har oplevet en helt række ProCurve switche fra HP, som der ikke kunne sende multicast videre.
Der er lige kommet en firmware updates efter mere end 1 år venten, som løste problemet.

Kan det tænkes at din swich måske skal opdateres, eller leverandøren ikke er klar over problematikken?

Min switch her hjemme i huset er bare en simpel layer 2 linksys switch, så jeg skal lade det være usagt, om den er fejlbehæftet med samme problematik. En ting jeg nok ikke fik nævnt klart nok i min tråd var, at mit problem med multicast storm forsvandt, efter jeg fik sat nogen sysctl parameter, som står længere oppe i min tråd. Så alt i alt tror jeg ikke det havde så meget med min swith at gøre anyway.
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Oktober-2004
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2010 kl. 15:44
Er der nogen der har haft held til at få pfsense til at fungere med Profiber TV?

Jeg har det installeret i Vmware, og DHCP delen fungerer fint. Jeg har installeret igmpproxy via pfsense's webinterface, og har forsøgt mig frem med konfig til TV delen, men jeg kan ikke helt få det til at virke.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2010 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af binderup binderup skrev:

Er der nogen der har haft held til at få pfsense til at fungere med Profiber TV?

Jeg har det installeret i Vmware, og DHCP delen fungerer fint. Jeg har installeret igmpproxy via pfsense's webinterface, og har forsøgt mig frem med konfig til TV delen, men jeg kan ikke helt få det til at virke.

Denne igmpproxy konfiguration virkede for mig:

quickleave

phyint vr0 upstream  ratelimit 0  threshold 1
altnet 87.104.0.0/16

phyint vr1 downstream  ratelimit 0  threshold 1

phyint lo0 disabled
phyint vr2 disabled
phyint vr3 disabled
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu