recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Profiber tvboks og udskiftning af router
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Profiber tvboks og udskiftning af router

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
ziglu5 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 31-Oktober-2012
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ziglu5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Profiber tvboks og udskiftning af router
    Sendt: 31-Oktober-2012 kl. 09:01
Hej

Jeg håber I kan hjælpe mig med hensyn til et problem jeg har.

Jeg har en Tilgin1311 standard router fra profiber + abonnement på tvpakke med tilhørende tv-boks. 
Jeg vil gerne udskifte routeren ud med en D-link dir825 og det går fint de første 5 minutter af opstarten da jeg får tv gennem tv-boksen.
Efter 5 min. er det sort skærm. 
Jeg har krydset på Multicast i routeren. 
Jeg har ringet til Profiber for at høre om man må udskifte sin router og der sagde ja til sålænge den ny router understøtter tv. (og det gør den med Multicast checkboksen).

Er der nogen der har et tip om det her. Det har drevet mig til vanvid hvorfor det virker de første 5 min.

VH
Ziglu5
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ozzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2012 kl. 11:00
Tyder meget på at din router ikke kan håndtere multicast delen korrekt, og nok derfor går død efter 5min. 
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
ziglu5 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 31-Oktober-2012
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ziglu5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2012 kl. 11:25
Forslag på andre router? . Udover problemet med tv pakken, performer den rigtig godt og derfor kunne jeg tænke mig at udskifte den. 
Tak for svaret Ozzy.

VH
Ziglu5
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ozzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2012 kl. 11:41
Se den del er rigtig svær, for de routere som det gamle "Profiber" benytter at specielt configuret til at kunne understøtte de tv bokse som de nu benytter, og derfor kan man ikke bare tag en hvilken som helst router og sæt til.

Binnerup har lavet en tråd herinde med noget d-link mener jeg han har kørende med noget wrt open source setup som du måske kan kigge lidt på.
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
ziglu5 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 31-Oktober-2012
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ziglu5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2012 kl. 11:48
Tak, Ozzy. Følger lige efter Binnerup.

VH
Til top
Lilleitnørd Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: 7100, Vejle
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lilleitnørd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2012 kl. 12:20
Jeg læser engang i mellem Peter Skands Binderups blog,  han har også haft noget kørende med Dlink router i stedet for den router som i sin tid fulgte med Profiber.  

Hvis du googler "blog waoo" så er hans blog et af de første links, synes selv at han er god til at beskrive hvordan han arbejder med de forskellige routere m.m.  Big smile
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2012 kl. 15:05
tilgin har en nyere router jeg ved Profiber roder med pt, så måske bare slå koldt vand i blodet og afvent på den bliver tilbudt kunderne!!!
Mener det er den her http://www.tilgin.com/Products/Ethernet-access/HG2300/

Redigeret af Bygone - 31-Oktober-2012 kl. 15:07
Til top
Ole Pihl Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole Pihl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2012 kl. 16:43
Jeg mener at Asus nye  modeller også kan klare sagen .
Til top
ziglu5 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 31-Oktober-2012
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ziglu5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2012 kl. 18:43
Hej Ole

Tak for svaret. Jeg undersøger lige Asus's udvalg. Men den forrige svar med hensyn til ny Tilgin router, ser faktisk spændende ud. 

VH
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2012 kl. 22:07
Jeg har 5 stk. DIR 825 routere kørende med DD-WRT firmware i stedet for D-Links eget.

Men det er kun wifi delen som jeg benytter og kan derfor ikke sige om det er bedre firmware til Multicast delen.

Men du kan jo altid skifte firmware tilbage.

Du kan søge på "825" i følgende link og hente firmwaren:


Til top
ziglu5 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 31-Oktober-2012
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ziglu5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 07:42
Hej Cyberguyen
Tak for mailen. Jeg har faktisk rullet Wrt på dir825 MEN kunne simpelt hen ikke få wifi til at fungere. Alt blev konfigureret korrekt men jeg kunne ikke tænde for radioen. Lysdiodene tændte ikke og man kunne ikke søge efter antennen. Efter flere forsøg opgav jeg og rullede d-linkens egen firmware på. Jeg var faktisk utrolig glad for WRT. Hvis du har nogen tip eller hørt om problemet, sig til. 

VH
Ziglu5
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af ziglu5 ziglu5 skrev:

Hej Cyberguyen
Tak for mailen. Jeg har faktisk rullet Wrt på dir825 MEN kunne simpelt hen ikke få wifi til at fungere. Alt blev konfigureret korrekt men jeg kunne ikke tænde for radioen. Lysdiodene tændte ikke og man kunne ikke søge efter antennen. Efter flere forsøg opgav jeg og rullede d-linkens egen firmware på. Jeg var faktisk utrolig glad for WRT. Hvis du har nogen tip eller hørt om problemet, sig til. 

VH
Ziglu5

Jeg havde ikke den slags problemer med wifi.

Har du lagt det rigtige firmware på?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu