|
Profiber tvboks og udskiftning af router |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | |
ziglu5
Ny bruger Oprettet: 31-Oktober-2012 Status: Offline Point: 8 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, det mener jeg. Her er linket som jeg har brugt. |
|
ziglu5
Ny bruger Oprettet: 31-Oktober-2012 Status: Offline Point: 8 |
Funktioner
Tak(0)
|
timzor
Bruger Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 153 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har haft deres HG2300, og var ikke imponeret over den trådløse del i routeren, resten kørte fantastisk. Det trådløse net forsvandt simpelthen, kunne ikke finde det på nogen klienter, og der skulle en genstart af routeren til før det viste sig igen. Men resten fungerede upåklageligt, dog med få modificeringsmuligheder i routeren.
|
|
Letten
Guld medlem Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
Funktioner
Tak(0)
|
Vi har en HG2300 og det er bestemt ikke uden problemer. Vi genstarten nok routeren hver eller hver anden dag fordi en eller anden enhed i huset ikke får tildelt ip adresse. Det kan være computer, mobil eller sågar deres egen airties TV bokse der ikke kommer på.
Vi har været meget tålmodige og deres support prøver også at hjælpe, men de har ikke kunnet løse det endnu. Tror det er tilgin der for sløve. Men det er mega belastende og hvis de ikke snart får løst det så er vi nok kunde hos Yousee i den lokale Antenneforeningen igen, familien har spurgt hundrede gange hvorfor ikke bare skifter tilbage. Nu kommer der også webtv den vej efter at Yousee overtog dansk kabel tv. Den mulighed havde vi ikke tidligere. |
|
pfugl
Guld medlem Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har haft en HG2300 i flerer måneder, og har ikke haft nogen problemer med DHCP overhovedet. Har du fået den byttet?
Wifi delen fungerer også fint - den rækker til at se tv på IPAD helt ud i vores havepavillon. Routeren står i modsat hjørne af huset ift. Pavillonen. Redigeret af pfugl - 05-November-2012 kl. 07:51 |
|
/Peter
|
|
Letten
Guld medlem Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, den første var uden Waoo-logo, den næste med Waoo-logo - det hjalp ikke.
Teknikkerne har flere gange været i inde og rette i opsætningen/opdatere firmware og det har ikke hjulpet. På et tidspunkt troede jeg at min switch der sidder efter routeren på en af de fire porte kunne lave ravage, men det har ikke hjulpet at pille den fra. Det virker som om at "noget" får routerens dhcp-server til at gå i baglås så den ikke tager imod enheder der ikke har været aktive en nogle dage. Når jeg oplever at en laptop, telefon eller Aitties boks (kablet direkte i router) pludselig ikke kan få tildelt ip-adresse, så fungerer resten uden problemer - kan f.eks. sagtens se TV på den anden airties-boks, streame musik til mine squeezeboxe etc.. Men eneste mulighed for at få den enhed på som ikke "får lov" det er at genstarte routereren - så kommer alle enheder på også den der havde problemet. PS: Jeg sidder på Østjysk Energi.
|
|
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4944 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har brugt den som man kan søge på i deres router database ved at skrive dir-825 |
|
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4944 |
Funktioner
Tak(0)
|
Undskyld jeg spørger - men har du læst dokumentationen på den wiki du linker til:
3. Since this tutorial has been made, D-Link has released a B2 revision of the DIR-825, this tutorial is based on B1 & the same files/procedure works for both units EXCEPT, those with a B2 revision may want to flash build r17201 since builds after that result in damaged calibration data which breaks wireless. This will be updated when B2 revisions properly work with newer builds. Er det ikke problemer med trådløs som du har oplevet?
|
|
ziglu5
Ny bruger Oprettet: 31-Oktober-2012 Status: Offline Point: 8 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Cyberguyen
Jo, det er. Jeg har læst og fulgt wiki'en. Men kunne ikke tænde for radioen selvom den sagde, den var tændt. Jeg prøver igen.
VH
|
|
jandk
Bruger Oprettet: 09-December-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 125 |
Funktioner
Tak(0)
|
Lige et tip til dem der har en Tilgin HG2301 router. Jeg døjer også med at dhcp serveren ikke fungerer som den skal. Den står og forsøger med en masse adresser, men enhederne får ikke lov til at hægte sig på.
Problemet bliver større jo flere enheder der er koblet til routeren. I øjeblikket har jeg 16 enheder tilkoblet kablet og trådløst i alt. Hver dag jeg kommer hjem fra arbejde, skal routeren genstartes for at få min iPhone eller iPad til at forbinde sig til netværket igen. I går fik jeg en sprit-ny firmware fra Tilgin lagt på, men denne fungerer heller ikke. Men, her kommer tippet. Gå ind i Advanced -> LAN Clients Hvis i så låser adresserne på enhederne, så de får "static" adresse frem for "dhcp", lader det til at fungere perfekt. De apparater jeg har låst adressen på fungerer hver dag. Det gælder både de kablede og de trådløse. Husk at gemme opsætningen. /Jan Redigeret af jandk - 07-November-2012 kl. 17:56 |
|
Letten
Guld medlem Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for tippet, men det har vi allerede gjort på alle vores (15-20 enheder) og vi oplever stadig fejl. Nu kontrollerede jeg lige en ekstragang om det var gjort på vores to Airties bokse - sjovt nok mens den ene boks igen-igen ikke havde forbindelse - og så noget pudsigt:
I LAN-clients stod de to Airties bokse's MAC-adresser nævnt dobbelt!, men med forskellige IP-adresser!. På det ene sæt, var der flueben i reserved, men ikke på det andet sæt. Jeg kunne ikke få den til at acceptere flueben i det andet. Så fjernede fluebenene på det første sæt, opdaterede, og vupti, så var der kun et sæt tilbage, satte flueben i reserved og gemte. I mellemtiden kom Airties boksen på igen (uden genstart af router!) - spændt på om det hjælper på sigt. Tilbage står at ovenstående løsning ikke hjælper når naboer, venner, børnenes legekamerater vil på vores wifi forbindelse, - øhhhh, vent lige, jeg skal lige genstarte routeren før du kan få tildelt en IP-adresse , håber ikke der er nogen der ser TV, hører streaming musik eller på anden vis bruger internettet, mens den lige genstarter. Waoo & vores elselskab må simpelthen tage sig sammen og få lagt pres på Tilgin og få løst det her - det er ikke noget nyt problem.
|
|
jandk
Bruger Oprettet: 09-December-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 125 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg oplever også problemer engang imellem selv med faste ip. adresser. Specielt iPad og iPhone har problemer efter en arbejdsdag, hvor jeg har været væk i ca. 10 timer.
Jeg har nu sat DHCP lease time op fra default ca. 10 timer til 10 dage. Så ser det ud til at fungere bedre. Men det er korrekt, at hvis der dukker en ny enhed op, så skal routeren genstartes for at få den forbundet 1. gang. Det er noget skrammel... Jeg er helt enig i at Waoo bare må få fejlen løst. Det kan da ikke være rocket-science at få en DHCP daemon debugget. Jeg har stillet min router til rådighed for dem og har også testet seneste firmware, som dog stadig ikke fungerer. Jeg har endda haft Waoo i røret flere gange, hvor jeg har haft fejlen og de kunne troubleshoote. Redigeret af jandk - 19-November-2012 kl. 10:45 |
|
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |