recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Profiber vs. Waoo
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProfiber vs. Waoo

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
togo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 95
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2010 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af binderup binderup skrev:

vi har waoo portalen og VLC virker stadig.

Fedt :-)
Har du prøvet nogle af de nye ting, leje film, DR NU ?
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Oktober-2004
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2010 kl. 11:10
Jeg har ikke prøvet at leje film.

Men jeg har prøvet DR nu, Cartoon network OD og Boomerang OD (vi har den lille pakke med børnepakken som ekstra).

DR nu virker rigtig godt - dog kunne jeg ikke finde So Ein Ding i det (den er online), og jeg var nødt til at finde den gamle remote frem da jeg ikke kunne slette indtastninger på vores Harmony (jeg har ikke mappet slette knappen tilsyneladende).

Dog har jeg bemærket at brug af On Demand har indvirkning på internet hastigheden. Hvis jeg maks belaster nettet samtidig med der ses On Demand, så hakker TV'et - dette sker ikke hvis der ses Live TV. Så jeg vil skyde på at On Demand ikke er i multicast laget med i det øvre TCP/IP lag, hvorved at OD og internet deler båndbredde.
Til top
togo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-August-2010
Point: 95
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2010 kl. 22:15
Så har jeg prøvet at leje film Solomon Kane via Waoo! Bio til 39,- for 24 timer.
Vi så filmen i rigtig gode kvalitet uden hakken eller lyd udfald. Pause, Play, spole frem eller tilbage samt oprettelse af "bogmærker" bare virker som det skal. Total fed oplevelse :-)

Start forfra og DR NU virker også bare som forventet. Det eneste jeg ikke helt forstår, det er at man i Start forfra ikke kan pause eller spole frem eller tilbage som man vil. Men det kan man godt med DR NU.

Alt i alt, en dejlig oplevelse af Waoo!.

Tror den næste film, der skal lejes skal være en HD film.
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2010 kl. 11:01
Umiddelbart ser det ud som DR nu kun har programmer fra DR1. Underligt.
/Peter
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2010 kl. 01:19
Vi er også gået over til  Waoo nu med den nye portal . Og må sige at de nye tiltag er velkommen har brugt start forfra et par gange . Men har dog ogå oplevet fejl her den kan finde på at springe frem til nutiden har gjort det 2 gange i aften .
Der er dog fejl i Lydsignalet da Dolby Digital lyden er forsvundet på nogle kanaler bla.n  DR HD

Vi har haft Waoo Tv kanal pakke i ca en måned nu og jeg er da glad for at vi nu Har fået Tv 2 sport men man kan undre sig over hvorfor Waoo står tilbage i forhold til stort set alle andre udbydere af tv pakker ( Grund pakker og Fuldpakker ) af hensyn til antalet af HDkanaler .
I min tidligere Profiber ( Canal Family  Mix ) havde vi 6 Hd kanaler .
Jeg savner især Kanal 5 Hd egenlig lidt mærklig at den manger i  Waoo Pakken .

Det skal dog siges at hvis man ikke ønsker de nye mugligheder som  Waoo tilbyder er man faktisk bedre stilet ved at beholde Profibes løsning hvilket de også har sagt til mig ang især Hdkanler.

Så måske jeg nøjes med den lille pakke fra Waoo og så bygger på med  Canal Family  Mix . Desværre en lidt dyere løsning .

Det jeg dog håber mest på at Waoo begynder at leve op til de andre udbydere af Tv løsninger på det danske marked både ang priser og indhold , de mangler stadig at få Tv - 3 kanalerene med i deres pakker hvilket jeg stadig synes er et stort minus . De skal dog nok tilbydes som en tillægspakke eller til en meget lille pris i deres store pakke .

Tv 6 kommer også i Hd pr 1 jan .
Yousee kunder  mange Hd kanaler pr 1 dec uden at skulle bruge kort ( Tilæg i prisen ) det er noget min gamle far får glæde af da vi lige har købt et 32 tommer Hd fladskærm til ham .

Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Oktober-2004
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2010 kl. 07:22
de sidste par år har det været spændende at have HD kanaler, men folk begynder mere eller mindre at være ligeglad med det. Ja det ser godt ud men det ser ikke 99,- pr md godt ud (for nogen gange at få de samme kanaler man har i SD bare i HD variant).

Jeg tror inden længe at der ikke er noget ved nogen af selskaberne der hedder HD pakker for alle kanaler vil komme i HD (mit bud er 1-2 år).

Vi droppede Family Mix til fordel for den lille pakke ved Waoo med børnekanalerne. Grunden var at vi ikke så ret mange af de ekstra kanaler når det kom til stykket (ej heller via VLC). Jeg var specielt skuffet over Dicsovery, National geografic og Animal Planet i HD - hvis man syntes at de normale varianter af dem sender mange genudsendelser så er det vand i forhold til HD kanalerne. 

Desuden med On Demand - så er der altid et eller andet man lige kan se.
Til top
Ole Pihl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Januar-2008
Sted: Denmark
Point: 228
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2010 kl. 12:32
Problemet med HD kanaler er nemlig som "binderup" skriver prisen .
Jeg forstår heller ikke hvorfor Waoo , ikke fra starten har tilbudt HD kanalerne "Gratis" i deres programpakker .
Det samme gælder "OD" de burde være gratis , vi betaler jo for kanalen i forvejen .

Redigeret af Ole Pihl - 07-November-2010 kl. 12:34
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2010 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af janbau janbau skrev:

Der er dog fejl i Lydsignalet da Dolby Digital lyden er forsvundet på nogle kanaler bla.n  DR HD

Jeg ved at de benytter AAC lyd på deres DRHD, DR Kultur, DR Ramasjang og Folketingskanalen nu og ikke Dolby Digital.
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
Insomniaz Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-December-2010
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2010 kl. 14:45
Oprindeligt skrevet af Ole Pihl Ole Pihl skrev:

Problemet med HD kanaler er nemlig som "binderup" skriver prisen .
Jeg forstår heller ikke hvorfor Waoo , ikke fra starten har tilbudt HD kanalerne "Gratis" i deres programpakker .
Det samme gælder "OD" de burde være gratis , vi betaler jo for kanalen i forvejen .
Hej Ole

Med hensyn til OD er det særegne abonnomenter, der bliver afregnet for pr. bruger fra udbyder (ikke Waoo). Det er en egen kanal og der skal opkræves for denne seperat. Dette er et krav fra udbyder... De kanaler, der tillader dette, ligger gratis i stor pakke. Samt dr. i grundpakke. HD-kanaler vil i stigende omfang blive indlemmet i standart pakker, men vil fordyre dem med dobbelt copydan afgifter. Eks. kanal 5 og kanal 5 hd betaler du dobbelt for selvom de har samme programflade.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu