recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Profiberboks fryser
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProfiberboks fryser

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Chipmand Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: Profiberboks fryser
    Sendt: 23-November-2009 kl. 14:10
Jeg har efterhånden haft Profiber i over 1 mdr. Aldrig i mit liv har jeg prøvet sådan en gang møj. Tv-boksen fryser og reagere a h til. Jeg skal genstarte den 1-2 gange i ugen for at den kører. Jeg trækker signalet ud af den med HDMI kabelet der fulgte med. Skal man have boksen byttet ??
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2009 kl. 17:01
Jeg havde også mange problemmer med at tv boksen bla. fryser den er langsom til at skifte kanal langsom menu langsom Epg . Det er dog blevet bedre men stadig ikke godt nok . Jeg har snaket med suport mange gange .
Jeg tror ikke det hjælper at skifte boksen ud .
Suport har sagt at der kommer både ny Router og Tv boks inden længe og at de så bliver udskiftet ,Så pres dem bare ellers må du finde dig i det ind til vidre .
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2009 kl. 19:54
Chipmand: hvilken hastighed har du på profiber? Den router de har som standard har det meget svært ved at håndtere TV samtidig med der er trafik på ret meget mere end de 15 mbit de har som mindste pakke.

Jeg har 50/50 og har været nødt til at anskaffe mig min egen router (dir-655) som er en gigabit router og hvor der ikke har været problemer overhovedet hverken med TV der hakker eller dårlig netforbindelse (dog skal man være lidt kreativ i opsætningen for at få TV signalet til at virke med dir-655 - men det er der flere posts om her i forummet).

Profiber har virkelig et stærkt produkt, som desværre lider meget af at de ikke har en router der lever op til det.
Hastigheden på EPG er desværre ikke et problem der kun er ved Profiber - mine forældres Viasat HD modtager har en EPG der er endnu langsommere end Profibers.
Til top
Chipmand Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2009 kl. 20:39
Det lyder godt det vil jeg se frem til at de sender noget nyt udstyr ud. Deres support giver jeg ikke meget for "du er i kø som nummer 34" fik jeg og vide idag. Min opkobling er deres 30/30.
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2009 kl. 21:27
Oprindeligt skrevet af janbau janbau skrev:

Suport har sagt at der kommer både ny Router og Tv boks inden længe og at de så bliver udskiftet ,Så pres dem bare ellers må du finde dig i det ind til vidre .


For 14 dage siden fik jeg installeret Profiber - jeg nævnte netop ovenstående for ham og han var et stort spørgsmålstegn - det havde han _aldrig_ nogesinde hørt om a.k.a. der var intet nyt udstyr i sigte. Confused

Jeg vil meget gerne tro på der kommer nyt da de har lovet mig jeg kan downloade uden det berører TV'et og det er en lodret løgn da signalet hakker når jeg har fuld speed på 15/15'eren. Indtil da har jeg en regning liggende som nok ikke bliver betalt som det første LOL
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 07:22
Jeg tvivler da også på at Profiber bare uden videre vil udskifte bestående udstyr med nyt. Ved ikke hvor mange kunder de har, men med f. eks 10000 kunder og 1000kr pr stk, vil det som enhver kan regne ud, koste dem 10 millioner kr. Så mon ikke det bliver forbeholdt nye kunder?
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 07:25
jeg kunne forestille mig at det er nye kunder først derefter de kunder der har 30/30 eller 50/50 der ringer ind og brokker sig over at det hakker med det oprindelige udstyr.
Til top
styker Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 16:46
Jeg tror der er en anden løsning undervejs, jeg har lige været forbi dem her i Horsens og bestille.
Da fællesantennen bliver rasende dyr(hurra for viaskvat).
Men jeg prøvede også at spørge lidt ind til det med ny router og fiberboks, og svaret var at der ikke kommer ny fiberboks foreløbig, men ny router skulle komme i foråret.
Men han sagde til gengæld noget helt andet og mere opløftende, og det skulle være at der snart bliver mulighed for DVB-C signal fra boksen på væggen via coaxialkablet.
Mvh
Jens
 
Til top
Chipmand Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 16:51
Oprindeligt skrevet af styker styker skrev:

Jeg tror der er en anden løsning undervejs, jeg har lige været forbi dem her i Horsens og bestille.
Da fællesantennen bliver rasende dyr(hurra for viaskvat).
Men jeg prøvede også at spørge lidt ind til det med ny router og fiberboks, og svaret var at der ikke kommer ny fiberboks foreløbig, men ny router skulle komme i foråret.
Men han sagde til gengæld noget helt andet og mere opløftende, og det skulle være at der snart bliver mulighed for DVB-C signal fra boksen på væggen via coaxialkablet.
Mvh
Jens
 
DVB-C via coaxialkablet ?? Juhuu så skal man ikke skrotte sin 1,5 år gamle HD Optager. Også slipper man for boksen.
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 16:16

DVB-C via coaxialkablet det lyder som en god løsning noget jeg faktisk har undret mig over ikke skulle kunne være mugligt ( Stofa har det ) .

Min kærste kan ikke rigtig finde ud af at bruge Digital boksen som jo er lidt mere besværlig at bruge og især meget langsom . Så hun bruger Analog signalet ( Canal Digital FAMILY MIX ) med fjernbetjeningen til Tv et , her kommer billedet med det samme på skærmen .
En anden fordel vil også være at man så kun skal bruge en fjenbetjening og ingen boks ved hver fjernsyn . Der udover er Epg meget bedre og langt hurtigere og mere overskulig .
Så skal man vel  ud og invistere i ca modul eller hvad ???? Eller kan de også styre det på samme måde som til boksen .
Jeg prøver lige selv at ringe til dem .
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 16:23
Kan du ikke bare flerne alle de analoge kanaler fra fjernsynet så hun er tvunget til at bruge boksen?

Så er udstyret altså heller ikke sværere at bruge for vore kære hunkøn :-) Tror det er fordi de mange gange ikke gider sætte sig ind i det og så bare kalder det "besværligt" og "det kan jeg altså ikke finde ud af".

Jeg hilser også DVB-C velkommen, så kan man da mere eller mindre selv vælge DVB-C boks går jeg ud fra :-)
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 16:46
Har ringet til Horsens suport og vedkommende sagde at det har hun ikke hørt skulle være en muglighed . Men at der var en ny router på vej som jo efterhånden har været nævnt længe .
Hun sagde derimod at det til foråret et nyt på vej på Tv fronten hun ville ikke sige hvad , så jeg spurgte lidt ind til det .
Og som jeg kunne forstå bliver det nok nogle nye tv pakker hvor man kan kombinere Viasat og Canal Digital programmer til en billigere penge end det idag er muglig .
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu