|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Helmø ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 303 |
![]() Sendt: 19-November-2010 kl. 09:38 |
Hej,
Jeg har (endelig) fået opsat en server og er på vippen til at købe et Sonos S5 anlæg. Jeg er interesseret i at kunne tilgå alle mine gamle CD'er. Jeg brugte i går noget tid på at downloade diverse programmer til at rippe mine musik CD'er. Jeg eksperimenterede lidt med at gemme både som flac og mp3. Tror jeg ender med mp3 i 192kbit - med mindre der er nogen der vil fraråde den kvalitet... Mit problem var at jeg synes der var for mange fejl i lyden. Findes der et ripper program som bliver ved med at læse CD'en til den er læst korrekt? Og i det hele taget - er der nogen som har erfaringer med gode CD ripper programmer som de kan anbefale? Mvh, Henrik
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
EAC - http://www.exactaudiocopy.de/
Prøver at lave en bit perfect kopi. Men gør dig nu selv den tjeneste at rip dem i flac. Plads i dag kosten ingen penge, og så hellere lave en MP3 kopi ud fra en flac end at skulle til at rippe hele samlingen igen fordi du finder ud af at 192kbit ikke er godt nok!
Bruger dog selv mediamonkey til at lave flac Redigeret af kim.t - 19-November-2010 kl. 09:43 |
|
![]() |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10620 |
![]() |
Audiograbber er efter min mening det allerbedste program til den slags. Og så er det gratis.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
opzouten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
![]() |
Jeg bruger ABCDE under Ubuntu, og det fungerer fremragende.
|
|
![]() |
|
deepmagic ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 483 |
![]() |
Bruger også Audiograbber, super nemt at gå til. |
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
![]() |
Min favorit er dbpoweramp http://www.dbpoweramp.com/cd-ripper.htm. Nemt at bruge, ripper ret hurtigt og sammenligner det rippede resultat med en database på nettet for at se om dit rip er magen til andres rip af samme cd.
Jeg tilslutter mig Kim T's råd, rip dem tabsfrit i fx. flac format, så du slipper for at skulle have hele pladesamlingen igennem ripperen en anden gang. Hvis du efterfølgende vil have fx. 192 kbit mp3 til din bærbare afspiller kører du bare din flac samling gennem programmet dbpoweramp batch converter (som følger med når du henter dbpoweramp). |
|
![]() |
|
Kenzo85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
![]() |
ellers kan jeg anbefale cdex, der kan du også Rerippe filer, som måske ikke kan afspilles på din ipod, ps3 etc. så de virker efterfølgende.
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10620 |
![]() |
CDex er en klon af Audiograbber.
Flemming Redigeret af fltk - 19-November-2010 kl. 13:27 |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Hvis du har en windows maskine, så er media player lige ved hånden.
Og hvis du går efter kvalitet, så rip i højeste MP3 format (320).
|
|
![]() |
|
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
Samme her, ingen over - en masse under! Det kan ihvertfald varmt anbefales.
|
|
![]() |
|
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
DROP for guds skyld MP3 eller noget andet komprimeret format som primært storage-format!!!
Tro mig du ønsker kun at gøre dette én gang i dit liv og du kan altid lave MP3 versioner udfra et lossless format. Lossless formater: FLAC som er opensource WMA Lossless (windows) Apple Lossless (apple) Hvis det skal være bit-perfect skal du bruge en ripper som anvender AccurateRip f.eks. EAC eller DB Poweramp. |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Mht kvalitet vil jeg klart anbefale et lossless format - Letten lister nogle ovenfor og dér er jeg selv til FLAC som har en god understøttelse med Squeezebox, Sonos og desuden er helt åbent og gratis - det bliver implementeret i flere og flere programmer og hardwareenheder.
HVIS man som udgangspunkt vælger et lossless format, som senere hen viser sig at være "forkert", er det ikke værre end at man kan transcode det om til et andet lossless format - uden at tabe data - så man taber kun tid på det. Hvis man derimod er startet med et format, hvor der ER smidt information/kvalitet væk kan du på ingen måde genskabe den oprindelige udgave og hvis du transcoder til andre formater, vil du typisk forværre kvaliteten yderligere. Et relativt nyt program som jeg med succes har "prakket" andre på et par gange er MusicBee, som kan bruges til at rippe, tagge og organisere musikken. Det er et nemt og overskueligt program som giver dig mulighed for at håndtere alle elementer af musik-digitaliseringen på en nem, hurtig og overskuelig måde - samtidig med at der er mange indstillingsmuligheder så du kan tilpasse programmets opførsel til præcist dine behov. Jeg startede selv med at bruge Exact Audio Copy kombineret med AutoFLAC samt MP3Tag, men jeg forventer snart at skifte til MusicBee. NB: Tror forøvrigt ikke der er nævnt nogle features til de forskellige anbefalinger, som MusicBee ikke kan matche... Redigeret af tipsen - 19-November-2010 kl. 18:46 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |