recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Program til dvd ripning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Program til dvd ripning

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Program til dvd ripning
    Sendt: 21-Februar-2012 kl. 11:24
Hej,

Et totalt begynder spørgsmål indenfor ripning af dvd'er - hvilket gratis program kan anbefales?

Er blevet træt af at lave kopier af mine børnefilm som let bliver ridsede

Skal bruges til at rippe fra dvd til en ekstern harddisk som skal sættes direkte til et Samsung D5005 tv

Prøvede Format Factory igår - det tog vel 3-4 timer at lave en backup af en dvd til MKW format, hvilket jeg synes er laang tid...

Og er MKW formattet egentlig velegnet?

Vil hellere have 40 gode end 400 dårlige kvalitet film :-)

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 20:54
må jeg anbefale dig at bruge søgefunktionen på recordere.dk? - der er kun et HAV af tråde om lige netop den her slags. - der er umiddelbart 4 måder at gå på. DVDFAB, anydvdHD, makemkv eller til slut direkte via handbrake. hvis du søger på de 4 ord vil du finde tonsvis af information om hver enkelt applikation.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 21:19
Brug dvdshrink.

http://www.afterdawn.dk/downloads/cd_dvd/dvd_kopiering/dvd_shrink.cfm

Så lav backup i iso hvilket jeg tror dit tv understøtter, evt rip menu og ekstra matriale fra og hav filmene med dansk lyd hvis det er.

Det går stærkt i det. Tror du løber ind i problemer med evt undertekster hvis du bruger MakeMKV (der er dvd ripningen gratis)
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2012 kl. 18:29
nej TV'et understøtter ikke iso filer! den understøtter både mpeg1,2 og 4 og h.264 som .mpg og.mp4 filer jvf manualen her http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-home-theatre/tv/led-tv/UE40D5005PWXXE-support
men den understøtter fint MKV filer med mpeg2. Til gengæld skal Blueray rips helst under 30Mbit/s ser det ud til. (eller 25 i en mkv container) på side 128 i manualen står der også lidt om hvilke typer af undertekster der understøttes. så prøv en et par DVD'er gennem makemkv - det tager 10min og så er det testet af, så kan du selv prøve om det er godt nok.
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2009
Point: 805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2012 kl. 20:04
Tak for fine svar - jeg har dog søgt en DEL herinde, men har ikke rigtig kunne finde noget

Vil prøve "makemkv" Smile
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu