recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Program til rip af DVD samt stream til iPhone
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Program til rip af DVD samt stream til iPhone

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Program til rip af DVD samt stream til iPhone
    Sendt: 18-Marts-2012 kl. 18:08
Hej

Jeg bruger pt. DVDfab til at ligge mine DVD'er ind på min PC. Det fungerer også fint, bortset fra at det bliver lagt ind som .ts filer. 

Hvilket format gemmer i jeres film i?

Jeg har hentet VLC player til at afspille filmene med, men problemet er, at filmen bliver delt op i små stykker af ca. 15 min.

Hvad afspiller i selv med?

Efterfølgende når de er lagt på PC'en, hvilket program/app skal jeg så bruge til at streame med/til?

På forhånd tak.
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2012 kl. 22:29
MakeMKV ripper dine DVDer til Mkv uden tab og er gratis. De kan fint afspilles med VLC.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2012 kl. 13:48
Ok. Tak for svar.

Er der nogen grund til at de ligger i 1:1 eller kan jeg med fordel komprimerer dem lidt uden at have et synligt tab på iPhone, iPad 3, og inden alt for længe på TV'et via en afspiller igennem NAS?

MakeMKV deler den også filmen op? Og hvis jeg skal have det ændret på de film jeg allerede har liggende, hvad skal jeg så gøre? Jeg synes nemlig ikke det var et problem da jeg brugte NERO som afspiller (kom til at slette den ved et uheld).

Redigeret af Basknudsen - 19-Marts-2012 kl. 13:50
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu