|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
Jeg vil anbefale at rippe til et tabsfrit format, f.eks. FLAC, i stedet for MP3. Derefter kan du konvertere alt videre til MP3 i en enkelt batch-kørsel.
Fordelen er, at du ikke skal begynde forfra, hvis du senere finder ud af, at du vil have en højere bitrate på dine MP3'er eller måske endda et helt andet format. I stedet kan du bare gennemføre en ny batch-konvertering af dine FLAC-filer. Ulempen er, at det tager diskplads. Men diskplads er ved at være billigt. |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10589 |
![]() |
Har du prøvet Audiograbber eller det lignende CDex? De er begge gratis og ganske gode.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() |
Spørgsmålet er om de kan extracte audio fra VCD og karaoke CD (CD+G tror jeg det hedder)?
|
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
Ellers et udmærket program som fulgte med min audioafspiller, som kan kode i flere formater op i 320kps (WMA, ogg 500kps, flac lvl8) og en masse andre formater, det hedder Iriver plus 3
Du finder det ved at gå ind på www.iriver.com vælg "international" (den kan ikke downloades fra europasite) og vælg plus3 til venstre i menuen der er både beskrivelse og download.
Programmet kan også selv udfylde album og titler via database Redigeret af rhsin - 04-November-2009 kl. 21:53 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Online Point: 6694 |
![]() |
Thorvald, der er to muligheder, som jeg ser det:
Exact Audio Copy, som Jesper Lund skrev, er den metode, der giver bedst kvalitet. iTunes er den nemme metode. Hvis du ikke har fiflet for meget med dine indstillinger, putter du en cd i drevet, og iTunes starter automatisk med at rippe den, og lægger filerne ind i iTunes. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() |
Windows Media player eller Express Rip er lige så nemme som du siger I-tunes er, sæt CD i, den begynder at rippe (eller du fortæller lige først hvor det skal rippes til før du sætter CD i), når det er færdig skubbes CD'en ud. I Express Rip kan der vælges mellem 17 forskellige bitrates fra 8 til 320 - jeg bruger 128, der er standard for Mp3. Der kan også vælges high quality encoding og VBR. Ok, i Express Rip skal du trykke på en knap for at starte ripping, men så er du også sikker på at alt er som det skal være før du starter. Jeg vil ikke have det ind i I-tunes direkte for så ved jeg ikke hvor det er henne. Nogle af de andre programmer der er nævnt er sikkert også værd at kigge nærmere på. Specielt Audiograbber lyder måske som er program der kan hente audio fra VCD'ere og karaoke CD'ere?
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9441 |
![]() |
En anden fordel ved iTunes der desuden at den også finder cover automatisk til de numre der er blevet rippet.
Musikken bliver lagt ned i en folder med navnet på artisten og album navnet. Det er da simpelt. |
|
![]() |
|
![]() |
Det gør både Windows Mediaplayer og Express Rip og en række andre programmer også...
![]() ![]() |
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
![]() |
Hej.
Jeg har endnu ikke rigtigt fundet noget der på samme måde kan rippe audio tracks fra VCD og karaoke CD til Mp3...
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |