recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - programmerbare fjernbetjeninger (test)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketprogrammerbare fjernbetjeninger (test)

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-November-2004
Sted: Sverige
Status: Offline
Point: 511
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2007 kl. 17:58
Jeg har SRU9600 og er ikke vildt begejstret for den. Designet er lækkert men rigtige knapper ER altså at foretrække istedet for en trykfølsom skærm. Desuden er den også meget begrænset mht specielle taster, så man kan aligevel ikke lægge de originale remotes væk.
Til top
Generalen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Januar-2006
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2007 kl. 19:03

Oprindeligt skrevet af Bimsen Bimsen skrev:

Jeg har SRU9600 og er ikke vildt begejstret for den. Designet er lækkert men rigtige knapper ER altså at foretrække istedet for en trykfølsom skærm. Desuden er den også meget begrænset mht specielle taster, så man kan aligevel ikke lægge de originale remotes væk.

Bare lige for at være sikker. Harmony 885/895 har vel ikke trykfølsom skærm? Det hele er vel med almindelige taster, så man ikke har det problem?

Til top
S_E_N Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2007 kl. 21:08

Kan varmt anbefale Harmony 885. Det tog 10 minuter at lave den første konfiguration - så var jeg i luften. Derefter tog det 3-4 timer for de sidste detaljer med. Nye detaljer - og dem finder man - kan lægges ind på mindre end 5 min.

Og nej der er ingen trykfølsom skærm, men derimod en række at 4 knapper på hver side af displayet. Har fjernet de fine 'iconer' fra aktiviteterne. Det gør teksten meget lettere at læse på de selv definerede aktiviteter.

NB. Jeg vil aldrig vælge en med færre end 8 aktiviteter.

Redigeret af S_E_N - 06-Marts-2007 kl. 21:10
Philips 37PF9731D/10 (virker stadig)
Panasonic DMR-EH60
Sagem IDC60
Denon AVR-1507 + Dali Elegance + Sub12
Sennheiser RS120
Logitech Harmony 885
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2005
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2007 kl. 22:53
Oprindeligt skrevet af Generalen Generalen skrev:

Oprindeligt skrevet af vipmlo vipmlo skrev:

Valget mellem 785 og 885 må gå på:

1. design
  2. antal aktivitetsknapper (6:785, 8:885)

De øvrige ting er der ingen forskel på.

Hvilket design er så fedest? Har du set og prøvet begge live?
Kan se, at du har Harmony 885. Er du helt tilfreds med dit køb og hvis du gratis kunne skifte den ud, hvilken fjernbetjening ville du så have?

Jeg kan nok bedst lide designet på 785, MEN 885 har 8 aktivitetesknapper og det får højere prioritet hos mig.

Jeg er vældig tilfreds med min 885. Og det er resten af familien også. De kan styre anlægget uden at skulle ha' det store kørekort. Jeg synes også det er nemmere.
Og det bliver specielt godt når man skifter enheder ud eller ændrer kablingen. Fx. havde jeg oprindeligt Wii'en kablet direkte på tv'et. Senere flyttede jeg det til receiveren, hvilket jo gør at man skal stille anlægget på en anden måde. Men det blev bare lagt ind i Harmonyen via web, og vupti så sender den bare andre IR koder ud. Den mindste behøvede jeg ikke at fortælle noget. Hun trykker bare på knappen "Spill Wii". 

Jeg overvejer at skifte til Harmony 1000 - men det er fordi jeg kan lide designet. Den er bare ikke på det danske marked endnu.

Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2007 kl. 22:55

Oprindeligt skrevet af S_E_N S_E_N skrev:

Kan varmt anbefale Harmony 885. Det tog 10 minuter at lave den første konfiguration - så var jeg i luften. Derefter tog det 3-4 timer for de sidste detaljer med. Nye detaljer - og dem finder man - kan lægges ind på mindre end 5 min.

Det er også min oplevelse.

Til top
Mollerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 566
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2007 kl. 22:57
Hvis man bruge Vista MCE kommer der nogle fede reomotes, med en ny funktion Vista MCE SideShow se her LINK
Til top
Generalen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Januar-2006
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2007 kl. 00:41

Tak for de mange svar.

Jeg tror, jeg er blevet overbevist om, at jeg hellere må købe Logitech Harmony 895 (den kan vel lidt mere end 885 og så er jeg bedre fremtidssikret). Det er vel de 500 kr ekstra værd? (Jeg skal have det bedste af det bedste og har råd til at bruge 500 kr ekstra på lidt lir.)

Jeg har dog også planer om at købe min far en god billigere fjernbetjening. Her bør jeg vel vælge Logitech Harmony 525 til ham? Er dette den fortrukne billige men udmærkede model, som dækker et behov for en mand med kone i 50erne?

Kommentarer til mine to køb? Bestiller dem nok om et par dage medmindre tråden her kommer med noget nyt interessant.

Thomas 

Til top
S_E_N Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Marts-2007
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2007 kl. 01:13

Som jeg ser det er den eneste forskel på 885 og 895 radiodelen. For at få den til at virke skal du yderligere købe en radiomodtager som kan modtage radiosignalet og konvertere det til IR i det rum/lukket skab hvor dine enheder kunne stå. Prisforskel er altså en lille tudse - incl. radiomodtager.
Invest for the future? Your choise. Jeg havde de samme overvejelser og brugte det 'sparede beløb' på noget andet.... 

Ang. valg til 'farmand'. Du skal kigge på hvor mange 'aktiviteter' du har brugt for, dvs. kombinationer af forskellige apparater der skal sættes op.
Mine aktiviteter er PT:
Se TV --- alm. analog kabel TV
Se Digital TV --- via selector box
Se DVD
Se HD-R --- Harddisk recording
Se Tekst tv --- Overflødig
Lyt til CD
Lyt til Radio
XBox

Hmmmm...gad vide om man blot få flere sider med 'aktiviteter' hvis man definerer flere aktiviteter end der er plads/knapper til? Det gør man jo på de andre menuer - som blot ikke er 'aktivitets' menuer.
Well - det må jeg jo prøve en dag......

Philips 37PF9731D/10 (virker stadig)
Panasonic DMR-EH60
Sagem IDC60
Denon AVR-1507 + Dali Elegance + Sub12
Sennheiser RS120
Logitech Harmony 885
Til top
Wester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Februar-2005
Point: 542
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2007 kl. 07:02
Tjek også Ekstra Bladet og KUP, s  test af fjernbetjeningerne. Philips nye får topkarakter til prisen. Logitech er for nørder og dyr. Men det er en minitest og ganske underholdende
NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers
Til top
argiex Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Oktober-2006
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2007 kl. 08:22

Som jeg ser det er den eneste forskel på 885 og 895 radiodelen. For at få den til at virke skal du yderligere købe en radiomodtager som kan modtage radiosignalet og konvertere det til IR i det rum/lukket skab hvor dine enheder kunne stå. Prisforskel er altså en lille tudse - incl. radiomodtager.

Der er radiomodtager og alt det der skal bruges med til 895´eren.

Link til TEST

Selv har jeg 555i stuen, og den styrer for vildt.
Jeg skal klart have en større model til HT kælderen, da jeg har brug for flere aktivitetsknapper.
Denon 3806 7.1 receiver
Pi7 front, center højttaler
Coral CX-5 baghøjttaler
Optoma HD72i projektor
Toshiba HD-EP35 HD-DVD
PS3 Bluray
Xbox360
Nintendo Wii
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2007 kl. 08:30

Hmmmm...gad vide om man blot få flere sider med 'aktiviteter' hvis man definerer flere aktiviteter end der er plads/knapper til? Det gør man jo på de andre menuer - som blot ikke er 'aktivitets' menuer.
Well - det må jeg jo prøve en dag......

Ja - du får blot flere sider.

Til top
llr dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Oktober-2004
Point: 102
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2007 kl. 08:35

Oprindeligt skrevet af Wester Wester skrev:

Tjek også Ekstra Bladet og KUP, s  test af fjernbetjeningerne. Philips nye får topkarakter til prisen. Logitech er for nørder og dyr. Men det er en minitest og ganske underholdende

hehe - du må hellere læse det første indlæg igen. Det var den test der sparkede det hele igang..

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu