recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - programmerbare fjernbetjeninger (test)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketprogrammerbare fjernbetjeninger (test)

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2007 kl. 08:41

Oprindeligt skrevet af Generalen Generalen skrev:

Jeg tror, jeg er blevet overbevist om, at jeg hellere må købe Logitech Harmony 895 (den kan vel lidt mere end 885 og så er jeg bedre fremtidssikret). Det er vel de 500 kr ekstra værd? (Jeg skal have det bedste af det bedste og har råd til at bruge 500 kr ekstra på lidt lir.)

Det kommer an på - 895 giver dig mulighed for at styre via radio (RF). 885 har kun infrarød (IR) dog kræver at der er uhindet adgang for IR lyssignalet. Med RF kan du styre enheder der står bag lukkede låger i skabe eller står i andre rum.

Hvis du har "råd"  kunne du jo også se på den nye Harmony 1000 - kommer snart til landet...........

Oprindeligt skrevet af Generalen Generalen skrev:

Jeg har dog også planer om at købe min far en god billigere fjernbetjening. Her bør jeg vel vælge Logitech Harmony 525 til ham? Er dette den fortrukne billige men udmærkede model, som dækker et behov for en mand med kone i 50erne?

JA.
Har købt den samme til mine forældre - de er i 70'erne.

Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2007 kl. 09:07
Oprindeligt skrevet af S_E_N S_E_N skrev:

Ang. valg til 'farmand'. Du skal kigge på hvor mange 'aktiviteter' du har brugt for, dvs. kombinationer af forskellige apparater der skal sættes op.
Mine aktiviteter er PT:
Se TV --- alm. analog kabel TV
Se Digital TV --- via selector box
Se DVD
Se HD-R --- Harddisk recording
Se Tekst tv --- Overflødig
Lyt til CD
Lyt til Radio
XBox

Hmmmm...gad vide om man blot få flere sider med 'aktiviteter' hvis man definerer flere aktiviteter end der er plads/knapper til? Det gør man jo på de andre menuer - som blot ikke er 'aktivitets' menuer.
Well - det må jeg jo prøve en dag......

Antallet af aktiviteter er ikke begrænset til antallet af aktivitetsknapper. Man kan blot baldre om til næste side i displayet, og så har man et nyt sæt aktiviteter.

Max. antal aktiviteter varierer vist fra model til model. Min 525 har 4 aktivitetsknapper, men kan programmeres til 16 forskellige aktiviteter.

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2007 kl. 09:14

Oprindeligt skrevet af Mollerup Mollerup skrev:

Hvis man bruge Vista MCE kommer der nogle fede reomotes, med en ny funktion Vista MCE SideShow se her LINK

Evt denne i alu:

Til top
Generalen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Januar-2006
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2007 kl. 14:20

Det endte med informationoverload... Jeg tænkte derfor at et impulskøb var på sin plads.

Her er hvordan det endte. Så kan jeg jo altid købe Harmony 1000 eller en fjernbetjening med sideshow, når de kommer på markedet.

Universalfjernbetjening Harmony 885 - kontrol af 15 enheder Logitech Universalfjernbetjening Harmony 885 - kontrol af 15 enheder   1 189 DKK Inkl. moms 

Universalfjernbetjening Harmony 555 Logitech Universalfjernbetjening Harmony 555   511 DKK Inkl. moms 

Tak for de mange gode råd.

Redigeret af Generalen - 07-Marts-2007 kl. 14:21
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2007 kl. 17:18
Udemærkede valg. Det bliver du ikke ked af !
Til top
Cyberguy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2007
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2007 kl. 20:44
Oprindeligt skrevet af vipmlo vipmlo skrev:

Jeg overvejer at skifte til Harmony 1000 - men det er fordi jeg kan lide designet. Den er bare ikke på det danske marked endnu.

Den går jeg også og venter på . ingen der har set den på det danske marked endnu ?
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2007 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af Cyberguy Cyberguy skrev:

Oprindeligt skrevet af vipmlo vipmlo skrev:

Jeg overvejer at skifte til Harmony 1000 - men det er fordi jeg kan lide designet. Den er bare ikke på det danske marked endnu.

Den går jeg også og venter på . ingen der har set den på det danske marked endnu ?

Kiggede lige på Logitechs hjemmeside, og der er den prissat til 2995,- og kan ikke købes endnu, men det varer jo nok ikke så længe.

Rigtig lækkert design, men rent funktionsmæssig ser det ikke ud til at den kan mere end 995'eren, og så er 2995,- jo mange penge for en fjernbetjening.

Peter

Til top
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-November-2004
Sted: Sverige
Point: 511
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2007 kl. 13:25

Oprindeligt skrevet af pfugl pfugl skrev:

Rigtig lækkert design, men rent funktionsmæssig ser det ikke ud til at den kan mere end 995'eren, og så er 2995,- jo mange penge for en fjernbetjening.

Peter

Dog ligger den allerede under 2300kr på EDBpriser

http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?LinkID=2823& amp;ID=227980

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2007 kl. 14:33

Har modtaget mine fjernbetjeninger. De fungerer bare perfekt. Langt bedre end forventer. Alt kan jo tilpasses efter behov. Jeg har dog et lille problem som, jeg håber en eller anden kan svare på. Jeg har selv prøvet mig frem, men har ikke kunnet finde en løsning. Så vil spare mig lidt tid og spørge jer.

Nå jeg hører radio og skruer op for anlæget så skifter den 2 lydniveauer ad gangen. Det samme gør sig gældende når jeg skifter radio kanal, altså to kanaler per et tryk (altså radiokanal 1 -> Tryk på kanalskift -> radiokanal 3 osv.) Den hopper altså en kanal over. Der skyldes muligvis at fjernbetjening "holder" knappen nede for længe, når der bliver skiftet. Har rodet lidt med tidsindstillinger, men har ikke kunnet løse det.

Kan i hjælpe? (og giver mit spørgsmål mening eller vil jeg uddybe mere?)

(Fjernbetjening Harmony 885)

Redigeret af Generalen - 14-Marts-2007 kl. 14:34
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2007 kl. 16:59
se her
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2007 kl. 22:28

@vipmlo

Takker for svar. Det burde gøre tricket. Prøver det lige senere.

Til top
sebbe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Februar-2007
Point: 264
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2007 kl. 22:32
et newb spørgsmål, aner absolut intet om universal remotes:

hvad kan de styre? kan de feks styre ens lysstyrke i rummet vis man har spots? eller er de udelukkende til hifi?
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu