recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Programmering af fjernkontrol Panasonic P42V10?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProgrammering af fjernkontrol Panasonic P42V10?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
stounce Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-November-2009
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Programmering af fjernkontrol Panasonic P42V10?
    Sendt: 18-November-2009 kl. 13:17
Jeg sidder med flere fjernkontroller og tager altid den forkerte når jeg skal fjernbetjene noget Embarrassed

I forsøget på at samle flere flere funktioner i en fjernkontrol (min Onkyo RC-745M remote) kommer jeg til kort når jeg ønsker at oplære min Onkyo remote til at vælge f.eks. TV Input DVB-C eller AV input HDMI1 uden at skulle trykke på mere end end tast på remoten.

Når jeg går i "learning" mode på min Onkyo remote kan den "kun" optage en tast ad gangen, men for at vælge ovenstående input eksempler skal man typisk trykke på Panasonic remotens forskellige taster flere gange før man har fået valgt sit input. Det er ikke særligt fedt når man i sidste ende gerne vil lave en makro der sætter TV og Receiver i netop den tilstand der er relevant for de enheder der skal indgå i det man ønsker.

Er der nogle hér, der har gode idéer til hvordan man løser "mit" problem?
Mvh. Steen
-
Panasonic TX-P42V10E / Onkyo TX-NR807 / Popcorn Hour C-200 / Pioneer DVR-630H / Wii
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 17:19
Hej

Jeg har selv nørklet lidt med ovenstående problem. Jeg har et panasonic PZ85 og en sunwave fjernbetjening hvor der kan programmeres makroer. - Altså flere komandoer der aktiveres med et enkelt tryk. Jeg kan godt få den til f.eks at tænde TV og blu-ray og får TVet hen på den rigtige indgang. Så langt så godt. Problemet opstår hvis jeg f.eks gerne vil lave en makro der slår overscan til eller fra. Fjernsynet starter altid op så der er den samme sti hen til overscan, men hvis jeg har ændret noget i menuen ændrer stien sig, da TVet husker hvor det stod sidst inden jeg gik ud af menuen. Hvis jeg så vil ændre overscan efter at have ændret noget andet, er stien ikke den samme som den der er programeret i fjernbetjeningen. Super irriterende, da det ladet til at være et problem der ikke lader sig løse.

Bortset fra det må der stå i manualen hvordan man programmerer makroer. På min skal man først i learning mode og lære fjernbetjeningen de forskellige kommandoer til de forskellige apparater, så de kan betjenes på almindelig vis. Dernæst kan man programmere makroerne ved at kombinere de kommandoer man i forvejen har lært fjernbetjeningen. Sådan er det også på en marantz fjernbetjening til min reciever.

MVH
tvkartoffel


Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 18:11
 
 Du kan jo indstille Overscan for hvert enkelt Input, så der bør ikke være noget problem med at skulle slå det til og fra hele tiden. Jeg bruger kun Overscan på det Input hvor 3126 er tilsluttet, på de øvrige er der ikke behov for det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 18:20
Jeg har en yousee boks tilsluttet via HDMI og der skal jeg bruge overscan. Jeg har også en blu-ray tilsluttet via HDMI og der skal jeg ikke bruge overscan. Overscan til eller fra gælder for alle indgange (HDMI 1, 2 og 3). Desuden er der en række andre indstillinger jeg gerne ville lave makroer til. Bla. biograf/normal. Her er har jeg det samme problem med at stierne ændrer sig afhængigt af hvad jeg sidst har ændret i menuen.

MVH
tvkartoffel


Redigeret af tvkartoffel - 21-November-2009 kl. 18:21
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 18:27
 
 Det er underligt at en TVsom er nyere end mit (PX80) har det dårligere på det punkt, her er der fuldt seperate indstillinger for hvert Input. Heldigvis da, for ellers skulle man ændre dem hele tiden. Som det er, så er de sat op og justeret til hver enkelt tilsluttede enhed.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 18:49
Jeg har som sagt et PZ85. Det ændrer dog ikke ved at det er møg irriterende. Turen gennem menuerne er lang og besværlig.

MVH
tvkartoffel
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu