recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projectx HD subtitles
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProjectx HD subtitles

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Hansemand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 537
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2011 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Hvad er det helt præcist du ønsker at opnå? skal underteksterne være for sig selv så du kan muxe det ind i en mkv eller skal de brændes ind i billedet? - Handbrake håndterer DR HD undertekster ganske fortirnligt hvis du laver en reencode af filmen. Til gengæld er der altid udfordringer med dem fra TV2 og dens søsterkanaler.PErsonligt synes jeg kvaliteten af underteksterne fra DRHD er særdeles fortrinlige når der laves en reencode af både video, lyd og undertekster. Men det er jo en smagssag. du kan jo tage og prøve det af.

Jeg ønsker at opnå undertekster for sig selv og muxe dem ind i en mkv. Jeg vil helst undgå at reencode det tager for meget tid. Det er DR-HD på DVB-T vi snakker om ikke? Kan Handbrake håndtere 5.1 lyd fra DR-HD rigtigt dvs lave én 5.1 ac3 eller dts?
Mvh Hansemand
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2011 kl. 22:46
Handbrake kan håndtere underteksterne i form af at den kan brænde dem ind under reencode, men modsat med tv2 og søsterkanalerne så kan de komme med på optagelser fra drhd. og ja den kan lave passthrough af lyden så den kun bliver muxet med i filen. Eller du kan reencode det videre til 5.1 aac.

Til top
Hansemand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Marts-2006
Point: 537
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2011 kl. 23:09
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Handbrake kan håndtere underteksterne i form af at den kan brænde dem ind under reencode, men modsat med tv2 og søsterkanalerne så kan de komme med på optagelser fra drhd. og ja den kan lave passthrough af lyden så den kun bliver muxet med i filen. Eller du kan reencode det videre til 5.1 aac.

Jeg har prøvet Handbrake og den ser ikke mine underteksterne (DVB-T). Jeg har prøvet både med DR-HD og TV2. Lyden fungerer godt nok og så tager det en krig at reencode en film, men kvaliteten er ok.
Mvh Hansemand
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu