recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projeket lyser pludselig kun vestre side op
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Projeket lyser pludselig kun vestre side op

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
alexdj Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-August-2020
Sted: Thisted
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alexdj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Projeket lyser pludselig kun vestre side op
    Sendt: 19-August-2020 kl. 22:31
Hej

Jeg har en Infocus ScreenPlay 4805 projekter i min hjemmebiograf som jeg er meget glad for. Jeg har tidligere skiftet pære på den engang, og den pære der sidder i nu car køre ca. 1500 timer.

Nu der den pludselig begyndt kun at lyse den vestre halvdel af lærredet op. fra midten midten og ud imod højre side bliver billedet mørkere og mørkere.

Er der nogen der har et bud på hvad der kan være galt, og vil hjælpe at udskifte pæren, når den stadig lyser venstre del fint op?

Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2020 kl. 15:54
Whoa Shocked ...... smid den dog ud og invester i noget som i det mindste er HD! At bruge flere penge på noget så forældet er bare fjollet.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6070
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2020 kl. 18:41
Skal du nu bestemme det?
Der står jo, at han er meget glad for den
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2020 kl. 18:45
Jeg går stærkt ud fra, at Alex er et tænkende menneske, og selv nok skal bestemme om han vil følge mit råd eller ej. Ved ikke hvorfor du skal blande dig?
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2020 kl. 19:41
Er helt enig, nu har du undskyldningen for at købe en ny, det vil du ikke fortryde et sekund.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1143
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2020 kl. 11:20
Ja det kan vist ikke betale sig at bruge flere penge på så gammel teknologi.

Brug i stedet pengene på en ny/brugt. 
Til top
alexdj Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-August-2020
Sted: Thisted
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alexdj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2020 kl. 13:51
Tak for tilbage meldingerne, jeg kan godt høre at det nok er tid til at finde en ny projekter. Men da jeg nødig også vil skulle udskifte mit DVD/surround anlæg som fungere som det skal, så får leg lidt af en udfordring. det forbindes nemlig i dag med projektoren via et S-Video tabel, og det ser ikke ud til at nye projekter har en sådan i gang. Så er der nogen der har erfaring med om man kan få en god adapter som kan lave s-Video om til et HDMIstik, uden at det går yderlig ud over kvaliteten?

Redigeret af alexdj - 21-August-2020 kl. 13:52
Til top
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér u2pia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2020 kl. 13:56
https://www.av-cables.dk/s-video-converter/composite-s-videphono-minijack-scart-til-hdmi-converter.html

Men hvad er det for et anlæg du har, siden der ikke er en HDMI udgang på din DVD ?


Redigeret af u2pia - 21-August-2020 kl. 13:58
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2020 kl. 14:06
Alex, hvad er det for et "DVD/Surroundanlæg" du har? Er det sådan et med det hele indbygget i én enhed? Og ser du nogensinde streamingtjenester, såsom Netflix, på projektoren?


Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4250
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2020 kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af u2pia u2pia skrev:

https://www.av-cables.dk/s-video-converter/composite-s-videphono-minijack-scart-til-hdmi-converter.html

Men hvad er det for et anlæg du har, siden der ikke er en HDMI udgang på din DVD ?
Hvad med at nappe sådan en scartadapter + en scart til hdmi adapter, det er billigere.
Til top
alexdj Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-August-2020
Sted: Thisted
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alexdj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2020 kl. 14:50
Det er en Panisonic Home Theater sound system SA-HT885W, fra før HDMI kom frem. og jeg har ikke brugt projekteren til streamingtjeneste. Jeg har kun brugt den til DVD og PC nogle enkelt gange.

Redigeret af alexdj - 21-August-2020 kl. 14:51
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2020 kl. 14:59
Tænkte jeg nok ..... hmmm. Så er det jo ikke engang fordi du ville få det vilde ud af ny projektorteknologi. Udover generelt bedre billedkvalitet vil du jo stadig kun få max. DVD-kvalitet. 

Har du overhovedet ingen planer/ønsker om at opgradere??


Redigeret af jacobe - 21-August-2020 kl. 15:00
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu