recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projeket lyser pludselig kun vestre side op
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Projeket lyser pludselig kun vestre side op

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
alexdj Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-August-2020
Sted: Thisted
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alexdj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2020 kl. 15:06
jeg har ikke umiddelbart tanke op at opgradere. Jeg har ca. 3000 dvd film, og vil derfor nødig skulle til at købe dem igen i bluray for at få bedre kvalitet. og som en ægte nordjyde, så bruger jeg helt ikke penge på noget nyt, så længe jeg har noget der virker i forvejen.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2020 kl. 15:16
Du skal også kun opgradere hardwaren. En blu-ray afspiller med hdmi koster ikke mere end en dvd afspiller, ca 400 kr. Du kan afspille dine dvd’er på den, og købe nye film på blu-ray, de koster det samme. Og så får du bedre kvalitet fremover.
Til top
alexdj Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-August-2020
Sted: Thisted
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alexdj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2020 kl. 15:27
men det er vil ikke til at få lyden fra en blu-.ray afspiller over i mit Panisonic Home Theater sound system SA-HT885W, samtidig med at billedet kommer over i projekteren?

Panisonic Home Theater sound system har en indbygget DVD afspiller, som er den jeg bruger idag
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2020 kl. 16:16
Alex, jeg forstår udmærket dine funderinger, og umiddelbart virker det jo faktisk smartest blot at få repareret din gamle projektor! Jeg er dog ikke sikker på det er pærens skyld, det lyder som noget andet, måske DLP-chippen, og så er vi måske ude i noget med sjældne reservedele. Uanset hvad, medmindre du kan gøre det selv tror jeg virkelig ikke det kan svare sig at lave den, men bedre svare sig at finde noget tilsvarende.

Jeg har en idé, men det skriver jeg lige i en PM.




Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
alexdj Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-August-2020
Sted: Thisted
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alexdj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2020 kl. 17:06
jeg kan desværre ikke læse den PM, når jeg prøver at åbne linket, så ændre det sig til forum forsiden. Skal jeg gøre noget særligt for at læse den?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2020 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af alexdj alexdj skrev:

jeg kan desværre ikke læse den PM, når jeg prøver at åbne linket, så ændre det sig til forum forsiden. Skal jeg gøre noget særligt for at læse den?


Skrive flere indlæg.

Det er en form for spamsikring, så nye brugere ikke bare melder sig til og sender spambeskeder til andre
 (det er oplevet tidligere).

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2020 kl. 17:58
Oprindeligt skrevet af alexdj alexdj skrev:

jeg har ikke umiddelbart tanke op at opgradere. Jeg har ca. 3000 dvd film, og vil derfor nødig skulle til at købe dem igen i bluray for at få bedre kvalitet. og som en ægte nordjyde, så bruger jeg helt ikke penge på noget nyt, så længe jeg har noget der virker i forvejen.


Er dine film mes i NTSC (fra USA) eller PAL (fre Europa)?
Hvis de er i PAL, vil du gøre dig selv en tjeneste ved at skifte projektor og afspiller ud til noget lidt mere moderne.
Normal DVD i PAL er 575 linjer, hvor din projektor kun kan gengive 480 linjer. Det vil sige at en ny (brugt?) med højere opløsning, vil give dig et flottere billede - selv med dine DVD skiver.

Havde du været lidt hurtigere, kunne du havde fået komplet lydsystem for 600 kroner
https://forum.recordere.dk/solgt_topic161528.html (du kan givet finde andet senere).
Sammen med en ny (brugt) bluray afspiller ville du løfte dit system betragteligt og være forberedt til fremtiden.


Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2020 kl. 22:02
Tag et skridt ind i nudagens elektroniske univers, og bliv blæst bagover.

Du kan finde en brugt receiver med HDMI og en Blu-ray-afspiller eller en konsol, hvis du er åben for også at kunne spille på dit setup, som kan afspille dine eksisterende DVDer, dog vil jeg anbefale dig at investere i en medieafspiller og rippe dine film over på en harddisk, hvilket dog vil være et stort arbejde.

Du kan finde en fornuftig brugt projektor fra omkring 2500 kr., men har du flere penge, vil du opleve tilsvarende bedre kvalitet.

Jeg er sikker på, du vil blive forundret over, hvad der er muligt i 2020, der er virkelig sket meget på projektorfronten.
Du vil undre dig over, hvorfor du ikke har taget skridtet ind i HDens verden noget før; det behøver ikke være 4K.

Dine DVDer behøver du selvfølgelig ikke smide ud, men fremover burde du satse på Blu-ray eller streamingtjenester...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
alexdj Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-August-2020
Sted: Thisted
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alexdj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2020 kl. 22:47
Det er europæiske PAL DVDer jeg har.

Men vil en hvilken som helst Blu-ray afspiller kunne kobles til mit nuværende surround system, så jeg bare bruger den til at afspille filmenen i stedet for den indbyggede DVD afspiller, eller er der nogle særlige krav til Blu-ray afspilleren? Jeg tænker f.eks. i forhold til at kunne afspille med DTS lydsporet.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2020 kl. 23:00
Oprindeligt skrevet af alexdj alexdj skrev:


Men vil en hvilken som helst Blu-ray afspiller kunne kobles til mit nuværende surround system,

Det er jeg ikke sikker på at du kan.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2020 kl. 23:17
Det kan den sikkert godt, men som jeg skriver, vil det indlysende valg være, at opgradere til noget med HDMI, som du nærmest kan få smidt i nakken for ingen penge, nu folk ønsker 4K, Atmos mm., så jeg vil anbefale dig at skifte det hele, og gå på brugmarkedet, hvor det kan gøres forholdsvis billigt, da det ikke lader til, du går efter absolut sidste standard...  :)
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2020 kl. 23:37
Kør en tur ud og køb denne
Klem prisen lidt......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu