Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
pmalm
Super bruger
Oprettet: 08-Oktober-2007
Sted: 3400, DK
Status: Offline
Point: 433
|
Emne: Projektor - 20000 kr. Sendt: 05-Januar-2009 kl. 19:28 |
Skal bruge en projektor til den nye bio i kælderen, har ca. kr. 20000.
Har hørt godt om Benq W5000 hvis den får en kalibrering.
Men findes der andre inden for mit budget, eller skal jeg spare pengene og købe W5000 incl. kalibrering??
|
Mvh Peter
LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS.
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Mouse
Bruger
Oprettet: 21-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 110
|
Sendt: 05-Januar-2009 kl. 20:22 |
Jeg tror selv jeg vælger Panasonic PT-AE3000 til 18.000,- (DK internet pris), efter at have læst om den på projectorcentral.com.
Overvejet indlevningsvist også BenQ W5000 efter, at have læst så meget godt om den herinde. Til mig mangler den fleksibilitet ifm. opsætningen.
Panasonic'en har for mig en masse lækre funktioner (lens memory til skift mellem 2,35:1 og 16:9 formaterne, Frame Creation Interpolation, god kontrast samt høj lysstyrke til når drengene skal spille PS3 og endelig dens fleksibilitet ifm. opsætningen) som tiltaler mig. Hvorfor Projectorcentral.com ikke tale så godt for BenQ, ved jeg ikke. Men det er der helt sikkert nogen her inde der har en forklaring på/mening om. (Glæder mig næsten helt til at se reaktionerne )
Ved godt at ovenstående lyder lidt som en salgstale, og at du måske har helt andre krav/behov, men det er da et forslag. Så ta' et kig på den.
Held og lykke
Mouse
|
kbh4
Guld medlem
Oprettet: 20-Oktober-2007
Point: 721
|
Sendt: 05-Januar-2009 kl. 20:37 |
Mouse skrev:
Jeg tror selv jeg vælger Panasonic PT-AE3000 til 18.000,- (DK internet pris), efter at have læst om den på projectorcentral.com. |
Jeg har selv et godt øje til den - hvor har du fundet den til 18.000,-? -Kent
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 05-Januar-2009 kl. 20:52 |
pmalm skrev:
Men findes der andre inden for mit budget, eller skal jeg spare pengene og købe W5000 incl. kalibrering??
|
For det første: uanset hvilken projektor du køber i dit prisleje, så får du mest for pengene ved at have en kalibrering med i budgettet. Jeg ved godt jeg er bias'ed i dén udtalelse, men det er altså ikke noget specifikt for W5000 at kalibreringen bør indregnes, det er bare dén i prisklassen hvor billedet efter kalibrering er bedst. AE3000 har også nogle ret omfattende kalibrerings-muligheder, som ikke kan udnyttes optimalt uden måleudstyr og en ikke uvæsentlig mængde know-how.
Hvis du holder stramt på 20k med det hele, så mener jeg at W5000 plus kalibrering er det bedste køb hvis den kan passe i rummet. Hvis budgettet kan strækkes lidt, skal du overveje W20000 til 23k, som er blevet lidt "glemt" i hypen over W5000 modellen.
|
pmalm
Super bruger
|
Sendt: 05-Januar-2009 kl. 21:46 |
Mouse skrev:
Jeg tror selv jeg vælger Panasonic PT-AE3000 til 18.000,- (DK internet pris), efter at have læst om den på projectorcentral.com.
Overvejet indlevningsvist også BenQ W5000 efter, at have læst så meget godt om den herinde. Til mig mangler den fleksibilitet ifm. opsætningen.
Panasonic'en har for mig en masse lækre funktioner (lens memory til skift mellem 2,35:1 og 16:9 formaterne, Frame Creation Interpolation, god kontrast samt høj lysstyrke til når drengene skal spille PS3 og endelig dens fleksibilitet ifm. opsætningen) som tiltaler mig. Hvorfor Projectorcentral.com ikke tale så godt for BenQ, ved jeg ikke. Men det er der helt sikkert nogen her inde der har en forklaring på/mening om. (Glæder mig næsten helt til at se reaktionerne )
Ved godt at ovenstående lyder lidt som en salgstale, og at du måske har helt andre krav/behov, men det er da et forslag. Så ta' et kig på den.
Held og lykke
Mouse
|
Havde også kigget på PT-AE3000 men efter at have læst her inde så tiltaler Benq W5000 mig mere, har stort set frit lejde til placering af projektoren.
PS-Har tidligere haft PT-AE700, den var jeg meget tilfreds med![](smileys/smiley1.gif)
|
Mvh Peter
|
pmalm
Super bruger
|
Sendt: 05-Januar-2009 kl. 22:01 |
AV Precision skrev:
pmalm skrev:
|
Hvis du holder stramt på 20k med det hele, så mener jeg at W5000 plus kalibrering er det bedste køb hvis den kan passe i rummet. Hvis budgettet kan strækkes lidt, skal du overveje W20000 til 23k, som er blevet lidt "glemt" i hypen over W5000 modellen.
|
Syntes ikke jeg vil længere op i pris, der skal også indkøbes forstærker og lærred Jeg har heldigvis helt frie monterings muligheder, så tror selv at denne ville være det rigtige valg. rummet kan også fuldstændig mørklægges. regner med en billedstørrelse på 100-120".
|
Mvh Peter
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 05-Januar-2009 kl. 22:05 |
pmalm skrev:
Syntes ikke jeg vil længere op i pris, der skal også indkøbes forstærker og lærred Jeg har heldigvis helt frie monterings muligheder, så tror selv at denne ville være det rigtige valg. rummet kan også fuldstændig mørklægges. regner med en billedstørrelse på 100-120". |
SÆT I GANG! ![](smileys/smiley36.gif)
|
pmalm
Super bruger
|
Sendt: 05-Januar-2009 kl. 22:56 |
AV Precision skrev:
pmalm skrev:
Syntes ikke jeg vil længere op i pris, der skal også indkøbes forstærker og lærred Jeg har heldigvis helt frie monterings muligheder, så tror selv at denne ville være det rigtige valg. rummet kan også fuldstændig mørklægges. regner med en billedstørrelse på 100-120". |
SÆT I GANG! ![](smileys/smiley36.gif)
|
Hvilket prisleje ligger et lærred ca. på af fastramme typen i den størrelse?
|
Mvh Peter
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 05-Januar-2009 kl. 23:29 |
pmalm skrev:
Hvilket prisleje ligger et lærred ca. på af fastramme typen i den størrelse? |
5-15k.
|
Mouse
Bruger
Oprettet: 21-Marts-2007
Point: 110
|
Sendt: 06-Januar-2009 kl. 09:30 |
kbh4 skrev:
Mouse skrev:
Jeg tror selv jeg vælger Panasonic PT-AE3000 til 18.000,- (DK internet pris), efter at have læst om den på projectorcentral.com. |
Jeg har selv et godt øje til den - hvor har du fundet den til 18.000,-?
-Kent
|
På Flat Screen Center.se, men skynd dig inden den svenske krone går op.
HiViZone (Japan) sælger den for ca. 15600 inkl fragt. Men så skal man lige regne med et momssmæk i danmark. HiViZone tilbød dog at skive et mindre beløb på den medfølgende invoice, så momsen ikke blev så stor. De har en lidt anden tilgang til handel den nede. .
Når der ikke er mere at spare, foretrækker jeg dog at handle med Flat Screen Center, så er der heller ikke problemer med garantien.
Hilsen
Mouse
|
Hans j
Guld medlem
Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
|
Sendt: 06-Januar-2009 kl. 11:48 |
Hvad med en Sony VPL-HW10, er den helt tosset, den får da ganske positiv omtale rundt omkring på nettet ?
|
pmalm
Super bruger
|
Sendt: 06-Januar-2009 kl. 18:13 |
Hans j skrev:
Hvad med en Sony VPL-HW10, er den helt tosset, den får da ganske positiv omtale rundt omkring på nettet ? |
Ja den kunne også være interesant, men hvordan er kalibrerings mulighederne på den?? Den ligger jo ca. i samme prisleje som Benq W5000. Men som tidligere skrevet af en fagmand, så har W5000 det bedste billede efter kalibrering.
|
Mvh Peter
|