Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Kosmo12
Bruger
Oprettet: 19-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 166
|
Emne: Projektor arrangement JVC-HD 350 Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 07:02 |
Mange tak til Tapeconnection og ikke mindst Otto for et super arrangement i Århus g.d.
Var meget imponeret af det billede som en projektor til 22000 kan lave. Vi fik bl.a. demonstreret både "gamle" film i blu-ray fra omkring 1960, koncert blu-ray, Ironman 2, The Dark knight, Cars m.v.
Det hele var under Otto's meget kyndige vejledning, og ingen spørsmål var for dumme. Jeg føler at Otto er meget objektiv når han beskriver produkter, og på ingen måde er bange for også at fortælle om de "svagheder" som HD 350 har, selvom det overordnet er en rigtig god projektor til prisen. Så ingen sælgesnak, hvor man kun fortæller at det produkt man sælger/fremviser nærmest er bedst til alt.
Ved godt at ovennævnte nemt kommer til at lyde som et reklamefremstød for Tapeconnection og Otto, men jeg bor selv på Fyn, og har ingen relationer til forretningen ud over jeg for ca. 4-5 år købte et Panasonic tv hos dem.
For mit eget vedkommende bliver det først aktuelt med projektor om 1-2 år, idet jeg på flytter i andet hus inden for den periode, og gerne vil spare lidt mere sammen til en fornuftig løsning. Er dog ikke i tvivl om det bliver Otto som skal levere og kalibrere, idet jeg føler mig 100 procent tryg ved dette. Skulle jeg købe nu ville jeg benytte mig af tilbuddet på JVC'en til 22000 inkl. kalibrering af Otto.
De 2,5 timer jeg var tilstede gik meget hurtigt, og jeg var desværre nødt til at returnere til Fyn da filmen 300 blev sat på. Men også tak til Recordere for at gøre opmærksom på arrangementet.
|
|
frugtkompot
Guld medlem
Oprettet: 04-April-2008
Point: 810
|
Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 08:49 |
Flere af den slags arrangementer rundt omkring i landet er generelt særdeles velkommen!
|
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield. Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
|
|
BowieCool
Guld medlem
Oprettet: 09-Januar-2007
Point: 1134
|
Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 08:51 |
Kosmo12 skrev:
Mange tak til Tapeconnection og ikke mindst Otto for et super arrangement i Århus g.d.
Var meget imponeret af det billede som en projektor til 22000 kan lave. Vi fik bl.a. demonstreret både "gamle" film i blu-ray fra omkring 1960, koncert blu-ray, Ironman 2, The Dark knight, Cars m.v.
Det hele var under Otto's meget kyndige vejledning, og ingen spørsmål var for dumme. Jeg føler at Otto er meget objektiv når han beskriver produkter, og på ingen måde er bange for også at fortælle om de "svagheder" som HD 350 har, selvom det overordnet er en rigtig god projektor til prisen. Så ingen sælgesnak, hvor man kun fortæller at det produkt man sælger/fremviser nærmest er bedst til alt.
Ved godt at ovennævnte nemt kommer til at lyde som et reklamefremstød for Tapeconnection og Otto, men jeg bor selv på Fyn, og har ingen relationer til forretningen ud over jeg for ca. 4-5 år købte et Panasonic tv hos dem.
For mit eget vedkommende bliver det først aktuelt med projektor om 1-2 år, idet jeg på flytter i andet hus inden for den periode, og gerne vil spare lidt mere sammen til en fornuftig løsning. Er dog ikke i tvivl om det bliver Otto som skal levere og kalibrere, idet jeg føler mig 100 procent tryg ved dette. Skulle jeg købe nu ville jeg benytte mig af tilbuddet på JVC'en til 22000 inkl. kalibrering af Otto.
De 2,5 timer jeg var tilstede gik meget hurtigt, og jeg var desværre nødt til at returnere til Fyn da filmen 300 blev sat på. Men også tak til Recordere for at gøre opmærksom på arrangementet.
|
ØV ØV.... Det vil jeg rigtig gerne ha været med til. Hvor har der været skrevet om det ? Troede kun, at det var hos CSO, der var sådan et arrangement....
|
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub) Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
|
|
bird
Super bruger
Oprettet: 16-December-2004
Point: 296
|
Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 09:03 |
Super arrangement igen. Det forfærdelige ved sådanne arrangementer er den triste konstatering af, at det man har derhjemme og som man egentlig er glad for, desværre intet er i forhold til det der er opnåeligt idag.
Super projektor, super billede.
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 11:03 |
BowieCooØV ØV.... Det vil jeg rigtig gerne ha været med til. Hvor har der været skrevet om det ? Troede kun, at det var hos CSO, der var sådan et arrangement....[/QUOTE skrev:
Det blev hurtigt fyldt op, men det har været på nyhedssiderne... Der er et arrangement igen på torsdag, også fyldt op - og så kommer der snar |
Det blev hurtigt fyldt op, men det har været på nyhedssiderne... Der er et arrangement igen på torsdag, også fyldt op - og så kommer der snart datoer på nogle flere, jeg fortsætter så længe der er interesserede
|
|
SosFarum
Guld medlem
Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Point: 1022
|
Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 12:12 |
CSO i Lyngby har noget tilsvarenede onsdag den 13.10.10 fra kl 16.00 - 19.30
|
|
|
bird
Super bruger
|
Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 12:55 |
de arrangementer som Otto holder er saglige og professionelle. Han er utvivlsomt faglig dygtig, er god til at formidle budskabet og tager sig generelt god tid til at svare på alle spørgsmål.
I det lys synes jeg at man skal overveje at opkræve et deltagergebyr for at deltage i disse og lignende arrangementer. Når fotohandlere holder kurser koster det at deltage. Når der holdes kursus/præsentationer i AV/audio/hifi what-ever, så har deltageren mulighed for at stille spørgsmål om alt - herunder de ting der aktuelt er en problemstilling i den nuværende hjemmebiograf. Vi vil aldrig komme ind i en butik, spørge en ekspedient og få gratis råd og vejlednig og derefter smutte retur og bruge vores opnåede viden.
Jeg vil gerne støtte op om at tapeconnection arrangerer præsentationer mv mod betaling. Jeg synes det er en unik service der ydes - og jeg er naturligvis ikke blind for at tapeconnection også gør det for at afhænde produkter.
Den kompetence der er i den butik er simpelthen utrolig.
Jeg kan da let forestille mig en række kurser der kunne være aktuelle:
1) kalibrering i praksis
2) hvad er det rigtige billede? - en generel gennemgang af standarder samt udvidet forklaring af kontrast/lys/osv der har relevans
3) Lydformater
4) Lytteaftener med hifi
|
|
MortenCombat
Bruger
Oprettet: 28-Maj-2008
Point: 149
|
Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 13:38 |
bird skrev:
I det lys synes jeg at man skal overveje at opkræve et deltagergebyr for at deltage i disse og lignende arrangementer. Når fotohandlere holder kurser koster det at deltage. Når der holdes kursus/præsentationer i AV/audio/hifi what-ever, så har deltageren mulighed for at stille spørgsmål om alt - herunder de ting der aktuelt er en problemstilling i den nuværende hjemmebiograf. |
Hvorfor? Jeg er helt sikker på, at TC kommer til at sælge adskillige HD-350'ere til flere af deltagerne fra arrangementet i aftes. Når man får demonstreret et så overbevisende system, af en så fagligt dygtig person som Otto, så vil de fleste mennesker (tror jeg) også vælge at købe fra Otto/TC, hvis det ender med at blive en projektorløsning. Så jeg tror da egentlig der er god forretning i det set fra TC's synspunkt.
bird skrev:
Vi vil aldrig komme ind i en butik, spørge en ekspedient og få gratis
råd og vejlednig og derefter smutte retur og bruge vores opnåede viden. |
Det tror jeg da egentlig at der er en del der gør, uanset om man synes om det eller ej. Det er vel en af grundene til, at hifi-forretninger har det svært, fordi man bruger dem til at se produkterne og få gode råd, og folk derefter går hjem og køber produkterne på nettet.
|
|
bird
Super bruger
|
Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 13:50 |
Nu er jeg ikke en af dem der køber noget idag, men jeg har tidligere lagt store beløb i TC. De seneste gange har jeg brugt arrangementerne til at se hvor langt markedet har rykket sig siden sidst. I det lys, synes jeg godt at jeg kunne betale en skilling, fordi jeg er ikke aktuel kunde. Jeg "nasser" noget know-how og får en oplevelse og føler mig ajour.
Når jeg skal handle, så ender det da med TC og en kalibrering af Otto, men det kan let være om 2-3 års tid.
For dem der er potentielle købere er situationen naturligvis anderledes, da de mere ser det som en salgspræsentation (selvom otto aldrig nogensinde har anlagt denne vinkel som den primære).
For os almindelige nørder er det bare fantastisk at kunne få lov til at se noget godt grej - og få tips til at få det bedste ud af det. Denne del vil jeg gerne betale for.
Redigeret af bird - 08-Oktober-2010 kl. 13:50
|
|
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12328
|
Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 13:54 |
Jeg vil også godt lige sige tak for et godt arrangement. Jeg ved godt hvad for en projektor jeg skal have.
|
|
taalmod
Bruger
Oprettet: 09-December-2008
Point: 124
|
Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 13:57 |
AV Precision skrev:
Det blev hurtigt fyldt op, men det har været på nyhedssiderne... Der er et arrangement igen på torsdag, også fyldt op - og så kommer der snart datoer på nogle flere, jeg fortsætter så længe der er interesserede |
Jeg kan godt den dag
|
|
|
frugtkompot
Guld medlem
Oprettet: 04-April-2008
Point: 810
|
Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 14:12 |
bird skrev:
Nu er jeg ikke en af dem der køber noget idag, men jeg har tidligere lagt store beløb i TC. De seneste gange har jeg brugt arrangementerne til at se hvor langt markedet har rykket sig siden sidst. I det lys, synes jeg godt at jeg kunne betale en skilling, fordi jeg er ikke aktuel kunde. Jeg "nasser" noget know-how og får en oplevelse og føler mig ajour.
Når jeg skal handle, så ender det da med TC og en kalibrering af Otto, men det kan let være om 2-3 års tid.
For dem der er potentielle købere er situationen naturligvis anderledes, da de mere ser det som en salgspræsentation (selvom otto aldrig nogensinde har anlagt denne vinkel som den primære).
For os almindelige nørder er det bare fantastisk at kunne få lov til at se noget godt grej - og få tips til at få det bedste ud af det. Denne del vil jeg gerne betale for.
|
Jeg undrer mig over dit perspektiv.
Hvis du om 2-3 år skal have ny udstyr, så er du stadig en potentiel kunde. Potentielle kunder er ikke kun dem, der skal købe lige nu. For TC handler det i ligeså høj grad om at skabe PR og vedvarende relationer til deres kunder, også når disse ikke er i købsprocessen. Overvej eksempelvis hvor meget positiv PR, de egentlig får af så mange tilfredse deltagere, der deler ud af deres erfaringer både via forums som her og i deres generelle omgangskreds.
Den slags sørger for, at når du engang skal til at overveje et køb, så vil din naturlige præference ligge hos den butik, der gratis har ydet dig service i mange år - og som du føler, du har et indgående kendskab til.
Derudover er det da værd at nævne, at rigtig mange tøver med at købe projektorer - og at et arrangement som dette kan være med til at overbevise skeptikerne.
Jeg synes det er et fornemt arrangement, og jeg ville ønske, at flere butikker overvejede, hvor meget det betyder for tvivlerne at komme ind og se elefanten med egne øjne. Der er stor forskel på at læse om det, og så til at se, høre eller mærke det selv.
|
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield. Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
|
|