bird skrev:
Jeg har stadig forståelse for TC og deres aspekt i det. Jeg kan bare ikke se noget forkert i at opkræve ex 100 for en arrangement inkl. sodavand og en sandwich. |
Jeg ved ikke om det vil være decideret forkert, men det vil i mine øjne være rimeligt formålsløst (men tak for opbakningen!). Der er flere grunde til det: For det første, så er det i sidste ende arrangementer der har til formål at sælge noget. At jeg kan gøre dét og samtidig oplyse folk, det er selvfølgelig sjovere end "bare" at lave salgsgas-demonstrationer. Det er jo heller ikke for sjov at jeg skruer lidt op for lyden på nogle Apex højttalere under sådan et arrangement, bare fordi folk kommer for at se billeder, må de jo godt gå hjem med en idé om hvad vi kan levere på lydsiden
. Min pointe er, at eftersom det drejer sig om at sælge nogle varer, så vil jeg gerne have så mange som overhovedet muligt igennem systemet, og et gebyr vil bare holde nogle af tvivlerne væk.
Dernæst, et gebyr ville aldrig kunne give en indtægt der gør sådan et arrangement til en god forretning i sig selv. Der _skal_ være et kalkuleret mersalg, om ikke andet så på sigt, for at det kan betale sig økonomisk. Der ligger for mange timers arbejde i det, i forhold til hvad man realistisk set ville kunne få ind - også fordi at hvis det koster penge, så er kravene til dét der præsenteres, også dét større (om ikke andet, så mine egne krav til mig selv).
Hvis dét vi leverer gratis i vores almindelige salgs-arbejde, er så meget bedre end andres salgsarbejde at du synes det er penge værd, så tager jeg det som et kompliment og som et tegn på at du har forstået hvorfor du skal handle hos os næste gang, og dét er meget mere værd for mig end 100 kroner i gebyr.
Hvis du insisterer på at levere en modydelse, så drikker jeg Jacobsen