recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projektor fejl
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Projektor fejl

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Highway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-Januar-2007
Sted: Dominican Republic
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Highway Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Projektor fejl
    Sendt: 10-August-2018 kl. 15:40
Hej. 

Jeg har fået et problem med at min Epson TW3200 melder fejlen "autor iris" og den fryser ved den fejlmeddelse under opstart. Den kan afhjælpe hvis jeg slukker den igen og tager strømstik ud. Så kan den starte igen. Men næste gang kommer samme fej.

Jeg mener autor iris er en lille motor der konstant sørger for at stille billedet skarpt... men er ikke sikker. 

Det skal siges at projektoren desværre nogle gange er blevet slukket brat under afspilning af mine børn. Ved ikke om det ødelægge denne motor. Projektoren har ca 900 timer på sig og 7 år gammel. 

Prøvede også epson support DK - deres hjælp var det med at slukke den helt og fjerne stik. 
Har også set videoer på youtube hvor folk skiller projektor ad for at lave fejlen... Det kan jeg så ikke finde ud af....  

Håber nogen kan hjælpe. 

VH

Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2018 kl. 17:32
Jeg tror desværre ikke nogen kan være til ret meget hjælp.

Auto iris'en (den sørger dynamisk for et bedre sort-niveau) er formentlig defekt og på en 7 år gammel projektor er det et spørgsmål om det kan betale sig at sende den til reparation?
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2018 kl. 18:24
Har du i første omgang set, om det hjælper, at slå det fra under indstillinger?
Jeg har selv haft samme projektor, og syntes iris-funktionen larmede mere end den gavnede, så jeg kørte altid uden...
Til top
Highway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-Januar-2007
Sted: Dominican Republic
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Highway Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2018 kl. 08:03
Jeg har været inde og slå den fra. Men får stadig samme problem. 
Det kan godt være den er på vej i graven så.. At rep den kan nok ikke betale sig nejOuch
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu