recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projektor hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Projektor hjælp

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Chiefxxx Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chiefxxx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Projektor hjælp
    Sendt: 24-December-2013 kl. 14:15
Jeg overvejer at købe en BenQ W1070. Jeg har lige lidt spørgsmål.

Rummet den skal sidde i er 3,9M/3,3M, jeg kan se på projectorcentral hvad den maks størrelse er på den afstand. Men hvad er den mindste? Den skal nok mest bruges til Xbox og hvis billedet er for stort, kan det godt være lidt udfordrene i FPS-spil :)

Er der nogen af jer der bruger 3D? Hvor godt er det?

Nogen der kan anbefale et godt budget lærrede?

Bruger lige nu rullegardin fra IKEA med BenQ W1000

Til top
hunterSEG Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2011
Point: 193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunterSEG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2013 kl. 15:47
Hej,

ved at ændre på zoom, så kan du finde min og maks størrelse. 

Jeg har min på en afstand på cirka 3,6 m og kan ikke komme meget under 120".

Synes nu BF3 er meget fedt i den størrelse, men ja skærmen er lidt stor, og kan nok være svær at overskue, men nu spiller jeg det ikke meget, så har ikke den store erfaring i det. Kan dog sige at GTA 5 er MEGA fedt.

Har købt et par billige 3d briller over ebay. Glad for de var billige, for kommer aldrig til at bruge det i spil. Har spillet Wipe out HD, det virker fint, men spillet nedskalerer til 720p. Har også spillet ICO og Shadow of the Collossus. I begge spil, synes jeg 3d virker rigtig dårligt, desværre, det ser bare ikke godt ud.

Har endnu ikke set en film i 3d, da jeg ikke har nogen. Så det kan jeg ikke berette om.

Har købt et motorlærred over ebay. Det virker fint, men om det er godt, kan jeg ikke svare på, da jeg ikke har set andre.
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2013
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2013 kl. 15:53
Chief

Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår dit spørgsmål, men hvis du har brug for en projektor der kan lave et stort billede fra kort afstand så findes w1070 i en variant med vidvinkel-optik. Den hedder w1080st.

Hvis du vil lave et lille billede på kort afstand så prøv at downloade manualen og se om ikke de har oplyst hvad mindste fukuserings-afstand er.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chiefxxx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2013 kl. 15:54
Hej

120" bliver for meget til Call of Duty er jeg ret sikker på. Men det er sikkert fedt når man skal se film. Er det mon nemmest at have projektoren stående på et bord som man så kan rykke frem og tilbage alt efter hvad størrelse man vil have, eller findes der løsninger til loft med en skinne eller noget?

Tænkte mest på at bruge 3D til film.

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chiefxxx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2013 kl. 15:56
Oprindeligt skrevet af dpny dpny skrev:

Chief

Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår dit spørgsmål, men hvis du har brug for en projektor der kan lave et stort billede fra kort afstand så findes w1070 i en variant med vidvinkel-optik. Den hedder w1080st.

Hvis du vil lave et lille billede på kort afstand så prøv at downloade manualen og se om ikke de har oplyst hvad mindste fukuserings-afstand er.

Egentlig har jeg brug for en projektor der kan lave et lille og et stort billede på 4 meters afstand 80" - 120" Men det er måske en anden prisklasse?

Til top
hunterSEG Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2011
Point: 193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunterSEG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2013 kl. 16:03
Nu er der jo heller ingen, som vil tages seriøst, der spiller Call of Duty :) 

Undskyld kunne ikke lade være.

Hvis du vil flytte projektoren frem og tilbage, så tror jeg en placering i loftet vil være noget rod. For vil du have både stort og lille billede med en w1070, så skal man ændre afstand.

God projektor jagt.

Må også snart se at finde en 3d film.
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2013
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2013 kl. 16:03
OK. Det er der ikke nogen af de billige DLPprojektorere der kan. De har mig bekendt alle sammen et meget lille zoomområde. Et bud kunne være en eprosn eh tw3200. Den har markant større zoom område, men kan ikke vise 3D. Jeg kan ikke komme i tanke om een eneste budgetmodel der kan alt det du gerne vil.

EDIT: Ellers er der f.eks eh tw6100. Den har også rimeligt stor zoom. Den kan vise 3D men prisen er en helt anden. Over 10k,-.

EDIT EDIT: Du skal ikke bruge 4m når du regner på det. Det er afstanden mellem optikken foran på projektoren og lærredet. 

Redigeret af dpny - 25-December-2013 kl. 16:22
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2013 kl. 16:45
Jeg har spillet Ghosts og Modern Warfare i 108". Det' dælme rart.
Til top
iceman24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2005
Point: 938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iceman24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 22:56
jeg har selv W1070 og 108" lærred, elsker at spille ps3 på det f.eks. GTA 5, BF3,4, Need for speed og NBA 2k14 osv... 

før jeg fik projektor brugte jeg kun mit Samsung 55" e8005 og var ikke særlig glad for at spille fps på den da jeg synes det var for træls (småt) og se på... omkring 3,5 meters afstand...

jeg bruger kun projektor nu når jeg skal spille.. og det samme med film, netflix osv.. bruger meget meget sjældent mit 55" samsung
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu