Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
TommyBoy
Guld medlem
Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Status: Offline
Point: 722
|
Emne: Projektor hylden Sendt: 18-Januar-2011 kl. 23:48 |
Problem : normale projektor beslag er slatne dvs løse, de er dyre hvis de skal være bare lidt stabile, og bøvlede, og gør test og lej med flere typer projektore besværligt.
En hylde er løsningen, koster en brøk del, er let at lave med normale materialer
lyd niveau er sænket i lytte positionen fra 34.5dBa til 32.3dBa, det er tæt på en helvering !!
det kan man faktisk godt høre,
nu er lyd niveau så lavt at man skal holde vejeret mens man måler ellers måler man forkert :-)
det er godt nok lys svagt, dejligt.
I øvrigt lykkedes det mig endeligt at få justeret billedet perfekt ind via denne nye hylde
da jeg nu kan flytte og tilte projektoren lige som jeg ønsker, fedt !!
Redigeret af TommyBoy - 18-Januar-2011 kl. 23:58
|
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4 Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
|
|
db89
Guld medlem
Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
|
Sendt: 19-Januar-2011 kl. 00:02 |
Det ser da ellers godt ud.
Hvordan kan det være at beslagene sidder på ydersiden? De ville vel være mere diskrete på indersiden.
|
|
kaizer
Guld medlem
Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 2351
|
Sendt: 19-Januar-2011 kl. 05:21 |
TommyBoy skrev:
lyd niveau er sænket i lytte positionen fra 34.5dBa til 32.3dBa, |
Siger producenten ikke at den støjer med 22-28 db?
|
|
FNørd
Guld medlem
Oprettet: 22-Oktober-2006
Point: 702
|
Sendt: 19-Januar-2011 kl. 05:23 |
Hej Ja den er fint :) Placeringen ser dog ud til at være meget høj, hvis du tilter projektoren bliver billedet skævt, ikke? Vertical shift skulle gerne kunne flytte billedet tilstrækkeligt. Mvh FNørd
|
|
TommyBoy
Guld medlem
|
Sendt: 19-Januar-2011 kl. 09:24 |
>Hvordan kan det være at beslagene sidder på ydersiden?
>De ville vel være mere diskrete på indersiden.
Funktion frem for alt, højden inden i er mindre end standard skruetrækkere
samt når man står og holder hylden og skruer samtidig, tæller hvert sek det tager
mod syre ned tur..
>Placeringen ser dog ud til at være meget høj,
Ja, den skal jo sidde helt oppe i loftet, lærredet sidder jo også så højt som muligt
>hvis du tilter projektoren bliver billedet skævt, ikke?
Ja, og det må man aldrig gøre, alt skal være HELT line på linje,
ellers kan man godt opgive at lave perfekt firkantet billede der passer til rammen,
det er nu endeligt muligt for mig.
>Vertical shift skulle gerne kunne flytte billedet tilstrækkeligt.
Netop !
men hvis man bruger for meget shift, som feks da den sad på hovedet
bliver billedet umuligt at stille helt skarpt, og dette har jeg også været lidt ked af,
faktisk har jeg altid troed at der var noget i vejen med projektor typen,
da jeg har testet andre af samme type, alle laver samme problem,
men nu da den vender rigtigt, kan jeg stille billedet 100% perfekt skarpt
det var en kæmpe optur i går jeg er ultra glad igen !!
|
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4 Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
|
|
TommyBoy
Guld medlem
|
Sendt: 19-Januar-2011 kl. 09:26 |
>Siger producenten ikke at den støjer med 22-28 db?
hvordan er det målt og med hvad ?
de siger alle så meget :-)
nu har jeg målt det selv, i den afstand hvor mine øre sidder..
det er så svagt at det ikke kan genere nogen som helst nu
|
|
|
Skyum
Guld medlem
Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
|
Sendt: 19-Januar-2011 kl. 09:31 |
Hvad med varme? Jeg tænker på at min projektor da blæser noget varm luft fra sig?
Det er da en god idé, dog virker mit Vogelbeslag helt uden de nævnte problemer.
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|
TommyBoy
Guld medlem
|
Sendt: 19-Januar-2011 kl. 09:53 |
>Hvad med varme? Jeg tænker på at min projektor da blæser noget varm luft fra sig?
der er 5cm fri plads til hver side, og denne type projektor blæser/suger ikke i siden
men på bag/for siden, derfor kunne afstanden være meget mindre unden at give problemer,
jeg har dog valgt at lave hylden lidt for stor, fremtiden måske bringer en ny projektor en dag :-)
>Det er da en god idé, dog virker mit Vogelbeslag helt uden de nævnte problemer.
godt for dig hvis dit loft beslag virker :-)
hvad koster din type ?
prøv at hive lidt i ledningerne og se om billedet så ikke dingler ?
hvor let er det at teste flere projektore ene mand ?
samt lyden dæmpes ikke hvis der er direkte sigt fra projektor til person.
PS der kommer en kabel bakke på i loftet så det kommer til at blive helt færdigt
|
|
|
Arvidd
Bruger
Oprettet: 18-Oktober-2009
Sted: Sweden
Point: 58
|
Sendt: 19-Januar-2011 kl. 10:27 |
Fin hylde, men.. Hvorfor lave en stor sort klods i en lys stue?
Hvis du fandt noget stof der var ca samme farve som væggen/loftet så ville det ikke se så voldsomt ud når man kom derind. Altså bare min ydmyge mening.
Nu kender jeg ikke lige din projektor, men langt størstedelen af dem er lavet så når de står på et bord, så vil billedet passe mht keystone, når underkanten af lærred er i samme niveau som det bord projektoren står på.
Det vil også sige, at normalt skal man montere den på et loftsbeslag der er så langt at det når ned til top af lærred, og så indstille projekter til at køre ceiling self. så skulle man kunne undgå at just. på keystonen, som altid er noget lort, specielt når den bruges til film. Selvfølgelig er der forskelle på projektorer, men det her er normalen. Har det ikke virket for dig før?
Tror ikke du finder mange beslag der ikke kan bevæge sig, folk vil som regel gerne have noget der er diskret, men efter man har indstillet projektor korrekt er det vel ikke nødvendigt at pille mere ved den ud over sjældent når filter skal renses, så det er vel lige meget hvis den rykker sig lidt når man hiver i kabler, for det gør man vel ikke tænd sluk foregår vel på en fjernbetjening.
Redigeret af Arvidd - 19-Januar-2011 kl. 10:28
|
Venlig hilsen
Arvid
Panasonic TX-P42G10E Harman/Kardon AVR 660 Harman/Kardon BDP 10 Apple tv2
|
|
opzouten
Guld medlem
Oprettet: 15-April-2009
Point: 907
|
Sendt: 19-Januar-2011 kl. 10:32 |
TommyBoy skrev:
lyd niveau er sænket i lytte positionen fra 34.5dBa til 32.3dBa, det er tæt på en helvering !!
|
Det er så kun sænket med en 4. del og en 5. del perceived, men det kan man også sagtens høre (der skal 6 dB til en halvering af amplituden, og 10 dB til en oplevet halvering).
Uanset hvad ser det godt ud
|
|
TommyBoy
Guld medlem
|
Sendt: 19-Januar-2011 kl. 10:47 |
>Fin hylde, men.. Hvorfor lave en stor sort klods i en lys stue?
>Hvis du fandt noget stof der var ca samme farve som væggen/loftet så ville det ikke se så
>voldsomt ud når man kom derind. Altså bare min ydmyge mening.
du er meget velkommen, hvis man ikke vil have kommentare skal man nok ikke poste billeder :-)
det virker slet ikke voldsomt, men efter vores smag helt perfekt,
vi overvejer at male loftet gråt hele vejen hen til projektoren, for at dæmpe lyset lidt mere i lokalet,
vi har allerede gråt loft og vægge henne ved lærredet, dette dæmper ret meget reflektioner
fra lærredet
|
|
|
Arvidd
Bruger
Oprettet: 18-Oktober-2009
Sted: Sweden
Point: 58
|
Sendt: 19-Januar-2011 kl. 10:53 |
Sålænge i selv er tilfredse så er det jo heldigvis ligemeget hvad jeg synes
|