recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - projektor + lærred til ca 15k
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketprojektor + lærred til ca 15k

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Direkte link til dette indlæg Emne: projektor + lærred til ca 15k
    Sendt: 17-April-2010 kl. 16:03
Jeg har været i gang gennem det sidste halve års tid at lave hjemmebio når pengene har været til det.

Mangler kun projektor, lærred og en sub efterhånden.

Men mit spørgsmål er bare hvilken projektor skal jeg gå efter. Har kigget lidt på w6000 men er langt fra sikker. Har set den en enkelt gang nede i hifiklubben.

Vi kommer til at sidde ca 4 meter fra lærred. Lige der er der en tvær drager i loftet, så enten skal projektoren sidde på den eller også skal jeg have et loftbeslag hvor projektoren kommer 20cm ned.  stuen er lige knapt 8 meter lang. Er det for meget hvis man sætter den på en hylde på bagvæggen + hvor stort kan lærredet så være?

Nå men nu til lærredet, det skal være lydtransperant (hvis dette er vigtigt?), da min center hænger på væggen over tv'et. Denne er umulig at rykke da tv'et står på tv bord pga der er 2 vinduer og 50" rager ud over kanterne til begge vinduer.

Mørklægningen er ikke noget problem. (loftet og vægge er heller ikke hvide.) Så forholdene er næsten optimale.

Budgettet kan måske hæves en smule (18-20k MAKS), hvis jeg giver konen en ordentlig buket blomster og en gave.

Håber på hjælp, da jeg slet ikke er inde i junglen med projektorer. Og har ingen anelse når projektorcentralen opgiver lærreder i cm og ikke i tommer hvad det svarer til.

Eneste krav er at det skal være forsvarligt stort til jeg kan få lov for konen. (ellers ser hun det som spild af penge, da hun egentligt er fint tilfreds med vores 50" plasma).
Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Point: 519
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2010 kl. 10:32
Se på dette link -

her får du meget for pengene - og så prøv at gå i en seriøs dialog med sælgeren måske der er lidt luft til at forhandle en bedre pris hjem. Wink her er der mulighed for ihvertfald 120" uden problemer.

Og med en kone med den indstilling ville jeg rent personligt IKKE nøjes med at give hende en gave og en buket. helt ærligt !! kvinder med den indstilling er virkelig en "mangelvare" såå pas på hende Big smileBig smile
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 2351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2010 kl. 10:45
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

stuen er lige knapt 8 meter lang. Er det for meget hvis man sætter den på en hylde på bagvæggen + hvor stort kan lærredet så være?

Med W6000 på en afstand af 7,5 meter skal lærredet være mellem 121" og 182".
Til top
BowieCool Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Januar-2007
Point: 1134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2010 kl. 11:24
Jeg kan lige tilføje, at jeg sidder 3,70 meter væk fra 120 ". Det synes jeg er perfekt. Der får man virkelig "biograf" oplevelsen. Har også en BenQ (W5000).
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
Til top
Frede-g Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-April-2010
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2010 kl. 23:53
Nu sidder jeg også med en tanke om og enten købe et Sony NX800. Og smide min W5500 ind i soveværelset. Eller købe mig en projektor og skærm, og droppe soveværelset i første omgang.

Hva syntes i om det her sæt:
http://www.av-connection.dk/?PGr=2369&ML=1016
Til top
s0ad Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Juli-2007
Point: 490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2010 kl. 00:15
Jeg har en BenQ w6000 fra hifiklubben inkl. 4 års totalforsikring til 13.000 kr., den er langt bedre end den Sanyo z800, som bare er en z700.

Til top
Frede-g Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2010 kl. 00:23
Oprindeligt skrevet af s0ad s0ad skrev:

Jeg har en BenQ w6000 fra hifiklubben inkl. 4 års totalforsikring til 13.000 kr., den er langt bedre end den Sanyo z800, som bare er en z700.

Det må da have været noget af et deal...
da den billigste W6000 jeg kan finde koster 15k..

Og min pris kan ikke komme over de 15k, for hele sættet..
Det er max jeg har tilbage til mit stue projekt..
Til top
s0ad Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2010 kl. 00:36
Oprindeligt skrevet af Frede-g Frede-g skrev:

Ja, så er du 500 kr. over dit budget, hvis du vælger at købe min :( Evt. kunne du kigge efter et brugt lærred..
Til top
Frede-g Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2010 kl. 00:40

Ja, så er du 500 kr. over dit budget, hvis du vælger at købe min :( Evt. kunne du kigge efter et brugt lærred..

så skal  jeg købe loftsbeslag, lærred.. Så ender jeg helt sikkert på en 20k.

men hva er så rådet, når jeg ikke har flere penge?
Tage pakken med Z800eren eller købe mig en NX800
Til top
s0ad Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2010 kl. 00:43

så skal  jeg købe loftsbeslag, lærred.. Så ender jeg helt sikkert på en 20k.

men hva er så rådet, når jeg ikke har flere penge?
Tage pakken med Z800eren eller købe mig en NX800

Så kan jeg lave dig et lille tilbud :)

Du får den til 12.800,- og så smider jeg et helt nyt loftbeslag med i prisen. Så er du 300 kr. over dit budget.

http://www.av-connection.dk/?PGr=2272&ML=550 - helt nyt og aldrig været pakket ud.

Det samme lærred der medfølger i den pakke du linker til koster 2500 i 76".

Redigeret af s0ad - 19-Maj-2010 kl. 00:48
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2007
Point: 1023
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2010 kl. 01:17
den pakke løsning fra av conektion er kun med 78 læred... samt den z800 er gamle z700 med små modifikationer....
den kan slet ikke samelines med den w6000 soad har... ( hvis du skal haver sanyo i "samme" klasse så er der deres  3000 model  ..men så koster den også mere....

hvis jeg var dig så vil jeg køber den soad har der er faktisk en super fin pris med 4 år forsikring Wink...
hvar der angå lærred så skal du tænke dig godt om ,, den må ikke være alt for bilig...

Redigeret af sani - 19-Maj-2010 kl. 01:22
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
houbakrene Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-November-2009
Point: 155
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2010 kl. 09:57
Hej Trådstarter.

Jeg har lige købt et brugt Adeo HC-gray tabtension lærrede på 92" til 5.500,- og den anmelderroste Sony VPL-HW10 projektor til 9.500,-

Samlet pris: 15.000,- !

Det kan sagtens lade sig gøre at få en rigtig fed opsætning til den pris, hvis man vel og mærke er villig til at købe brugt... Man får tingene til halv pris...

Så mit råd er, prøv at skab dig et overblik over, hvad du går efter (lærredstørrelse/type, projektorteknologi, lysstyrke, 1080p eller ikke osv.) og så led med lys og lygte på diverse brugtmarkeder i både Danmark, Sverige og Tyskland.
Det tager muligvis noget tid, men det er efter min mening godt givet ud.

Mvh. René.
Dali Helicon MK2 5.1
NAD M25
Denon AVR-2808
Denon DVD-1800BD
Sony VPL-HW10
Adeo 92" tab-tension
René's HD-Bio
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu