|
Projektor med stor zoom, lysstærk og billig? |
Besvar |
Forfatter | |
kennethp
Bruger Oprettet: 29-December-2009 Sted: DK Status: Offline Point: 97 |
Emne: Projektor med stor zoom, lysstærk og billig? Sendt: 22-December-2010 kl. 11:00 |
Hej alle sammen
Jeg skal bruge en projektor til mit arbejde. Nu har jeg selv rodet mest med hjemmebio projektorer så jeg har ikke så meget viden om dataprojektorer, så jeg håber i kan hjælpe mig lidt i den rigtige retning. Jeg arbejder på et teater hvor vi er igang med at lave en forestilling hvor der skal bruges bagprojektion. Kilden er en computer med Vga udgang. Projektoren bliver placeret på gulvet bag bagtæppet, hvor den på så lille afstand som muligt skal levere et billede der er omkring 80". Den skal være lysstærk, da det ikke er altid at der er fuldstændig mørklagt. Samtidig skal den ikke larme så meget at tilskuerne kan høre den under de helt stille scener. Er der nogen der kan anbefale en projektor, under eller omkring de 5000 kr.?
|
|
kennethp
Sendt: 22-December-2010 kl. 12:02 |
Hvad siger i til dem her:
Samsung SP-L301W (4x digital zoom, kan det bruges?)eller Siger det nogen noget? |
|
kennethp
Sendt: 03-Januar-2011 kl. 17:24 |
Ingen??
|
|
hjernemadsen
Super bruger Oprettet: 17-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 267 |
Sendt: 03-Januar-2011 kl. 22:02 |
Digital zoom har ingen indflydelse på projektorens placering, så det kan du se bort fra.
Samsungen er den projektor der kan give billedet på kortest afstand. Derudover er er ikke så meget der taler for den.
Jeg er enig i at projektoren skal være lysstærk, da man taber en del lys ved bagprojektion.
Hvad er det der skal projiceres på lærredet, stillestående billeder eller film? Hvilket format skal lærredet være (4:3 eller 16:9)?
|
|
kennethp
Sendt: 06-Januar-2011 kl. 10:41 |
Det er noget animation der skal projekteres. Formatet bliver nok 4:3. Projektoren skal helst stå under 2 m. fra lærredet og stadig kunne lave et billede der er 150cm bredt...
Nogen forslag til en anden projektor til omkring 8000 eller der under...?
|
|
TommyBoy
Guld medlem Oprettet: 06-Maj-2010 Sted: Denmark Balleru Status: Offline Point: 722 |
Sendt: 06-Januar-2011 kl. 13:28 |
problemet med animationer og tegnefilm er oftes DLP problemet mht regnbuer ses meget mere
tydeligt end ved normale film, jeg er desvære extremt følsom overfor dette
og kan ikke leve med de billige DLP'er til noget som helst faktisk..
|
|
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano Film skal ses i biografen - derhjemme :-) |
|
kennethp
Sendt: 17-Januar-2011 kl. 17:47 |
Ja det har du nok ret i. Ikke så godt.
Er der nogle "Billige" 5-7.000 der er mindre tilbøjlige overfor dette? Den skal nu købes inden for 2 dage, så jeg skal til at finde på noget... Nogen der har et bud?
|
|
Rasmusdc
Guld medlem Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
Sendt: 17-Januar-2011 kl. 19:30 |
hjernemadsen
Super bruger Oprettet: 17-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 267 |
Sendt: 17-Januar-2011 kl. 22:51 |
Her er en test af Casio'en :
Jeg ville nok ikke investere så mange penge i projektoren uden at afprøve den først. Støjniveauet ser ud til at være rimelig højt og der har tidligere været problemer med at nogle projektorer ikke leverede den lovede lysstyrke.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |