|
Projektor mellem 3 og 6K, hvilken? |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |
Hessi
Guld medlem Oprettet: 24-December-2006 Sted: Århus N, DK Status: Offline Point: 1528 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 14-Marts-2016 kl. 21:26 |
Hej,
Jeg vil gerne investere i en projektor, og den må gerne være lettere brugt. Jeg tænkte derfor at spørge eksperterne her inde, hvor i mener jeg får mest for pengene. Budgettet er mellem 3.000 og 6.000 kr., og jeg har intet i mod at gå en anelse over dvs. op til 6X00 kr. hvis det virkelig er merprisen værd. Det vigtige for mig er et fornuftigt sortniveau, god farvegengivelse og med så lidt larm som muligt. Jeg ved jeg ikke får det helt nye, eller det helt vilde til den pris, men tænker der må findes noget lækkert no-nonsence grej der ude. 3D er helt sikker også noget jeg vil undgå, bryder mig ikke om det. "Bare" noget full-HD lækkerhed. Takker.
|
|
Hessi
Guld medlem Oprettet: 24-December-2006 Sted: Århus N, DK Status: Offline Point: 1528 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har selv læst godt om følgende 3...
BenQ W1070 Optoma HD25E Epson Home Cinema 2030
|
|
Bruger udmeldt 29
-- Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 174 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du skal nok nærmere se på om du kan finde en brugt jvc eller sony VPL-40/50/55ES hvis sort niveau er det vigtigeste..
Glem ALT om optoma for det,deres sort niveau er ikke ret godt,ej heller shadow detail,har selv haft en hd82,desuden larmer de som en jetjager. Jeg kender ikke nok til de andre,andet end har læst ok ting om BenQ billedkvalitet,men jeg har haft flere pc monitorer fra dem,og de holder ikke,så jeg er altid gået udenom deres elektronik siden. Husk at chekke om du er sensitiv overfor regnbue effekt hvis du påtænker en DLP projektor. Husk også at chekke lampe tid hvis du køber brugt,da en udskiftning kan være ret kostbar, og ALDRIG køb projektor fra et ryger hjem Og til sidst, brug et rigtigt lærred,og ikke en hvid væg eller et lagen,da det giver langt det bedste resultat. Redigeret af Tsunamijhoe - 14-Marts-2016 kl. 23:24 |
|
Hessi
Funktioner
Tak(0)
|
Tsunamijhoe - Tak for alle de gode råd. Ja, jeg ved godt man får ikke alt for ingenting, men tænker sort niveau i stil med så godt som det nu kan blive i den prisklasse.
Jeg skal op i noget der ligner 10K prisklassen for at finde sådan en JVC... ser det ud til. Jeg er ret lysfølsom, og har godt lagt mærke til det her regnbue effekt, men det er ved meget ringe "skole" projektorer. Kan man egentlig være 100% sikker på at en pære ikke har kørt mere end hvad projektoren siger?
Redigeret af Hessi - 15-Marts-2016 kl. 00:18 |
|
Bruger udmeldt 29
-- Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 174 |
Funktioner
Tak(0)
|
Regnbue effekt har intet med om det er en billig eller dyr projektor,men med selve teknikken bagved. Man kan minimere effekten ved at bruge 5 eller 6 segmentet farvehjul,men folk som er følsomme overfor det,vil tit opleve det alligevel. Ang. pæren, nej selvfølgeligt kan man ikke være sikker,men hvis den har kørt 0 timer når du ser på den,har vedkommende nok nulstillet den,ellers bruger folk jo antallet af kørte timer som guideline for næste pæreskift.. Så det er kun en "ledetråd". Ja,jvc er måske lige dyre nok, men se efter sony,det er de eneste som har et ok sort i de billigere modeller. Ydermere er sony's bedre til gaming hvis du skal bruge den til det også,da deres input lag ikke er så højt som mange andres. Mon ikke man kan finde en brugt 50 eller 55es til en fornuftig pris? Nyprisen var vist omkring 20k for dem,så de burde være faldet til under 10k ihvertfald,så måske 7k er en ok pris.. Ellers kig på ebay i tyskland/frankrig efter en, tyskland sælger langt flere af dem,og dermed er der også et større brugt marked.
|
|
Timeguardian
Super bruger Oprettet: 12-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 318 |
Funktioner
Tak(0)
|
Denne her burde opylde dine krav :
http://www.dba.dk/projektor-mitsubishi-hc-70/id-1009376766/ Det er en af de eneste projektorer, der har et støjtal på 17 Db (low mode), alle andre har som regel over 20 Db. Man kan sidde under den, uden at høre den. Contrast 70.000:1 Fokus, zoom og lens shift er elektrisk og kan gøres fra fjernbetjeningen, Redigeret af Timeguardian - 15-Marts-2016 kl. 07:46 |
|
Hessi
Funktioner
Tak(0)
|
Timeguardian - Tak for buddet, og den ser da helt sikkert fristende ud.
Der skal helt sikkert også investeres i en pære inden længe, han mener den har kørt omkring 3500 timer, så spørgsmålet bliver om prisen er for høj? En pære koster vel omkring 1.500 - 2.000 kr.?
|
|
Timeguardian
Super bruger Oprettet: 12-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 318 |
Funktioner
Tak(0)
|
Et hurtigt kig på nettet.
http://www.ebay.com/itm/Alda-PQ-Lampada-Proiettore-per-MITSUBISHI-VLT-HC7000LP-/221817272556?hash=item33a556f8ec:g:h2oAAOSwnLdWsM3S http://www.ebay.com/itm/VLT-HC7000LP-Lamp-for-MITSUBISHI-HC7000-/252304076188?hash=item3abe7ead9c:g:n7IAAOSwUuFW1Jbp
|
|
Timeguardian
Funktioner
Tak(0)
|
Prøv og tjekke denne bruger, om han har fået solgt sin JVC.
http://forum.recordere.dk/v-jvc-reference-series-projektor_topic144351_post1454936.html?KW=jvc#1454936
|
|
Hessi
Funktioner
Tak(0)
|
Han er hermed kontaktet.
Hvad med denne? http://www.dba.dk/projektor-infocus-x10-inf/id-1022404606/
|
|
Hessi
Funktioner
Tak(0)
|
Hej igen, :-)
Har fået tilbudt en BenQ W1070 til ca. 3.500 kr. og en Mitsubishi HC6500 til 3.200 kr. Hvilken en vil i mene er bedst? Det skal sættes op i et rum der bliver fuldstændig mørkelagt, og skal lyse et ca. 90 - 100" lærred op. :-) (Der er ca. 4-5 meter fra den ene ende til den anden. Jeg er forresten helt ny til projectorer) Redigeret af Hessi - 14-April-2016 kl. 17:34 |
|
Hessi
Funktioner
Tak(0)
|
Æv, ingen input.... Skal nemlig ud og kigge på HC6500'eren i morgen.
|
|
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |