|
Projektor monteret i loft og "special rear screen" |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |||
Mayol
Bruger Oprettet: 18-Februar-2008 Status: Offline Point: 71 |
Emne: Projektor monteret i loft og "special rear screen" Sendt: 26-August-2011 kl. 00:43 |
||
jeg er ved atgøre mig mine sidste overvejelser vedr. placering af min W6500 hvilket afstedkommer følgende spørgsmål
1) I manualen står der ift. placering bagerst i rummet (loft eller "gulv") "Note that a special rear projection screen and the BenQ Projector Ceiling Mount Kit are required for this installation location." .. det lyder sgu lidt besynderligt at denne placering skulle kræve et særligt lærred. Jeg har et Hivilux tx-series tab tension i 106" og pba. ovenstående kunne man jo foranlediges til at tro at der skal et helt særligt lærred til hvis jeg monterer bagerst i rummet... jeg antager det er noget vrøvl eller at jeg bare er for dum til at læse manualen, men tager jeg fejl? (manual: ftp://62.2.173.100/projector/manuals/w6500/w6500_eng.pdf)
2) Med Vogels 6565 regnede jeg med, at projektoren som udgangspunkt skulle hænge på hovedet, men jeg har set billeder hvor projektoren sidder "på toppen" af dette beslag (som her: http://www.avforums.com/forums/members-home-cinema-gallery/765470-finished-garage-conversion.html) ... nogen erfaringer med hvad der er at foretrække?
Otto: Jeg takker for dit råd tidligere mht. chief, men konen kunne ikke overbevises så nu må vi prøve med Vogels :0)
|
|||
SLETTET_20120103
-- Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
Sendt: 26-August-2011 kl. 00:53 | ||
1) Vrøvl
2) Som du selv foretrækker
|
|||
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2351 |
Sendt: 26-August-2011 kl. 04:36 | ||
Det er dig der har overset noget i manualen. På side 12 står der i punkt 3 og 4 Floor Rear og Ceiling Rear. Som de små tegninger viser og teksten siger, er det når projektoren er placeret bag lærredet. I de tilfælde skal du bruge et specielt lærred, som lyset kan komme igennem. Ang. ophænget er det bare for at sælge deres egne produkter. Redigeret af kaizer - 26-August-2011 kl. 04:38 |
|||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Sendt: 26-August-2011 kl. 07:41 | ||
Jo flere af den slags kommentarer jeg modtager, jo mindre bliver mit incitament til at bruge min fritid (og lidt af min arbejdstid) på rent faktisk at hjælpe folk efter bedste evne. Det er der så måske nogen der ville juble over. Kunne det tænkes at årsagen til at Chief er dét jeg sælger, og ikke Vogels som jeg lige så godt kan sælge hvis jeg vil, er at jeg rent faktisk MENER at Chief er det bedste produkt? Det er jo selvfølgelig lidt sværere at forholde sig seriøst til dét, end at skyde efter at jeg bare blindt fremhæver mine egne produkter. Chief er ikke mere "vores eget" end Vogels er, jeg vælger bare at pege på Chief fordi jeg rent faktisk mener kvaliteten er højere. At man vælger noget andet pga. design-hensyn, eller fordi man ganske enkelt ikke er enig, synes jeg naturligvis er helt fint.
|
|||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Sendt: 26-August-2011 kl. 07:45 | ||
På denne projektor er det lige meget, men nogle projektorer skyder billedet mere op (eller ned når den vender på hovedet), så dér skal den vende på hovedet hvis projektoren hænger højt. Med din projektor er der frit valg.
|
|||
Hans j
Guld medlem Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
Sendt: 26-August-2011 kl. 08:43 | ||
Det ville da være kedeligt, at undvære din kapacitet herinde, i så fald så er det udenlandske forums herefterdags for mig.
Jeg tolkede Kaizer´s indlæg, som henvisende til det citat der var nævnt, hvor BenQ omtaler deres specielle monteringskit.
|
|||
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2351 |
Sendt: 26-August-2011 kl. 09:15 | ||
Så tolkede du korrekt. Det var også derfor jeg skrev "deres produkter". Det fungerer på samme måde, når f. eks. en producent af mel kommer med en opskrift på en kage. Så skriver de ofte at det skal være deres mel der skal bruges. Så der er ingen grund til at blive irriteret, Otto. |
|||
p.las
Guld medlem Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
Sendt: 26-August-2011 kl. 09:54 | ||
jeg kan da lige komme med min erfaringer, da jeg både har haft voggels og Chief.
den nemmeste måde at beskrive forskelen på er, at chief virker lidt mere industriel i designet, da det er noget kraftigere i materialet end Voggels. Chief er konstuktion messig meget stærkere end Voggels. det er nemmere at justere beslaget, så projektoren rammer lærrdet det rigtige sted - hele tiden (gÅr ikke ud af just) man for ganske enkelt hvad man betaler for. så simpel er det |
|||
Leviathan.jk
Guld medlem Oprettet: 26-April-2009 Sted: Købrnhavn Status: Offline Point: 823 |
Sendt: 26-August-2011 kl. 10:36 | ||
Hvad er det for et Chief beslag du bruger? |
|||
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
|
|||
p.las
Guld medlem Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
Sendt: 26-August-2011 kl. 10:55 | ||
dette i hvid med 15 cm rør
http://www.av-connection.dk/?PGr=2621&ML=1100 http://www.av-connection.dk/?PGr=2633&ML=1100 jeg havde til at starte med denne http://www.av-connection.dk/?PGr=2623&ML=1100 men den er noget større/højere , og virkede mere klodset. selve justerings mulighederne er dog bedre/mere nøjagtig. hvis ophænget havde være sort, havde jeg beholdt den sidstnævnte |
|||
p.las
Sendt: 26-August-2011 kl. 11:01 | ||
jeg kan se vi har den samme projektor. Chief beslaget passer rigtig godt til SIMen. jeg købte mit ved otto |
|||
Otto J
Sendt: 26-August-2011 kl. 13:34 | ||
Det misforstod jeg, undskyld! Jeg var lige lidt knotten pga. noget andet, og så var jeg lidt for hurtigt ude med aftrækkeren... |
|||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |