recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projektor og lærred på budget?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Projektor og lærred på budget?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Status: Offline
Point: 641
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2013 kl. 09:04
Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

Okay, regner med at tage ind i HFK og prøve den, så ser jeg det vel der? :D

Jeg ved ikke hvordan folk oplever regn bue effekter, men jeg kunne ikke se dem fra starten af. Så faktisk et par film før jeg begyndte at ligge mærke til dem. Jeg ser dem kun hvis jeg blinker et par gange  øjnene i hurtige sekvenser. Det er ikke nogen som blot bliver stående på skærmen, men det er blot korte blink, hvor man så tænker - hvad var det?

Jeg ved ikke om du blot kan teste dig selv ved et hurtigt kig. 
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Oktober-2007
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2013 kl. 10:18
Okay, jamen det vil jeg så prøve næste gang jeg ser film :) 

Men synes ikke jeg har lagt mærke til det før :) 
Til top
Østergaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-December-2008
Sted: Denmark
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Østergaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2013 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

Gir dig ret, men skal først finde en lejlighed, så kan ikke sige noget om pladsen endnu :D
Jeg vil råde dig til at vente med at købe projektor og lærred til EFTER du ved hvilket rum du har til rådighed.

Ofte skal man tage hensyn til placering af både lærred og projektor, behov for mørklægning, zoom og lens-shift og det kan alt sammen have betydning for spec's for det udstyr du skal vælge. Det kan godt betale sig at gennemtænke sit samlede set-up (inkl. rummet) inden man går på indkøb.
Til top
Munkieftw Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Februar-2013
Sted: Amager
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munkieftw Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2013 kl. 13:55
Det lyder godt nok forhastet det her.

Hvorfor venter du dog ikke?
Du kender ikke stedet/lejligheden som i først skal finde? Kender godt følelsen af man bare vil have, og man vil have det NU.

Men det nytter da ikke at købe noget som muligvis ikke engang kan passe ind. Samt kan der nå at komme gode tilbud rundt omkring. For ikke så længe siden havde Hifi Klubben endda en BenQ W1070 MED Lissau tabtension lærred på 76 eller 92" :-)
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2013 kl. 19:03
Nu var planen at vente, søger efter lejlighed for tiden, og håber på snart at finde noget, så for at styre lysten ville jeg bare have lidt forskellige muligheder og idéer så jeg kunne studere markedet lidt :)
Til top
rlauritsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-November-2005
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rlauritsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2013 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af Precious Precious skrev:

Jeg ved ikke hvordan folk oplever regn bue effekter, men jeg kunne ikke se dem fra starten af. Så faktisk et par film før jeg begyndte at ligge mærke til dem. Jeg ser dem kun hvis jeg blinker et par gange  øjnene i hurtige sekvenser.

Jeg har haft flere DLP projektorer, og W1070 er overhovedet ikke slem. Jeg ser kun regnbuer, hvis billedet er meget mørkt med et lille område med lys, f.eks. fra en lommelygte i filmen. Ellers generer det mig slet ikke. men der er selvfølgelig forskel på folk.

Men W1070 har kanon billede til prisen. Jeg bruger bare en hvid væg i øjeblikket, men vil have et lærred når jeg flytter. Jeg har i øjeblikket 117" på ca. 3 meters afstand fra projektor som står på hylde under sofabord. Jeg sidder 4,5 meter fra de 117" billede.
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2013 kl. 15:54
Okay, tror også jeg er låst rimelig godt fast på benq w1070 må ud og prøve den i HFK når jeg lige har tid :)

Nogen der har erfaringer med følgende lærreder: 

Redigeret af friedel - 27-August-2013 kl. 15:54
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2013 kl. 17:22
Der er sikkert ingen der har prøvet de to lærreder, og fælles for dem er også, at de ikke har tab-tension. Dette betyder at dugen på sigt vil blive krøllet.
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2013 kl. 17:28
Tja, har haft et lærred før der heller ej var tap-tension, og der havde jeg ikke de store problemer, så synes ikke på nuværende tidspunkt at tap tension er min. 4000kr mere værd
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2013 kl. 14:11
Så får jeg lige brug for hjælp

Jeg har fået dette tilbudt for 8500kr - hvis jeg købte fra ny kunne jeg have fået ophæng og 92" (som linket ovenover) lærred for samme pris

Kan hans tilbud bedre betale sig? Eller skal han 500kr ned i pris før jeg skal overveje det?
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Point: 641
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2013 kl. 14:31
Jeg er godt nok totalt tabt :-)

Hvad har du fået tilbudt for 8500 kr?
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2013 kl. 14:33
Godmorgen :D Det hjælper nok at linke til hvad jeg har fået tilbudt.

Redigeret af friedel - 29-August-2013 kl. 14:33
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu