recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projektor og TV på GeForce 6150 kort
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProjektor og TV på GeForce 6150 kort

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Landberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Emne: Projektor og TV på GeForce 6150 kort
    Sendt: 27-Januar-2007 kl. 15:42
Nu har jeg fået mit grafikkort i mit mediacenter til at vise et godt billede på min 42" Panasonic, men jeg fik mod på mere og koblede min BenQ PB6100 projektor på. Fjernsynet er koblet på via Component og projektoren via VGA. Problemet er, at når jeg sender signalet (som er indstillet til 720i) op til projektoren ruller billeder lodret. Er det ikke muligt at indstille opløsning, frekvens osv. seperat for projektor og fjernsyn? Vil genre have det som på en bærbar hvor man trykker FN og en eller anden knap for at skifte mellem TV og projektor. Alternativt sende signalet til begge enheder samtidigt og blot slukke den jeg ikke bruger. 
MVH

Thomas Landberg
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2007 kl. 17:22
Kan i øvrigt supplere med at fortælle, at skærmbilledet er mærkeligt når jeg genstarter computeren med projektoren koblet til. Billedet bliver blå-grønt, men hvis computeren genstarter udelukkende med component koblet til er billedet fint. Kan sådan et bundkort ikke køre med både component og VGA samtidigt?
I NVIDIA-indstillingerne kan jeg ikke vælge dual screen, men den kan godt "se" at der er tilkoblet en PB6100.
MVH

Thomas Landberg
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2007 kl. 00:40
nVidia version? (f.eks. 91.XX)
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2007 kl. 13:25
8.1.9.8. 
MVH

Thomas Landberg
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2007 kl. 14:08
Jeg har nu installeret ForceWare 93.71 og kan snildt få et godt billede på projektoren, men jeg bliver nødt til enten at vælge TV eller projektor og efterfølgende justere skærmen til valget. Der er kun mulighed for at vælge singleview, ikke dualview. Så hver gang jeg skal skifte fra TV til projektor skal jeg rette skærmindstillingerne igen. 
MVH

Thomas Landberg
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2007 kl. 14:14

Jeg har aldrig prøvet kombinatione VGA / Component. Har du andre muligheder?

nVidia Driverne "smager" på hvad der er forbundet og giver dig kun de muligheder der er relevante for den aktuelle konfiguration. Måske er VGA / Component ikke "lovligt" for Dualview

Jeg kører PC skærm via DVI og Fjernsyn via VGA

Har du mulighed for det?

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2007 kl. 14:58
Jeg har ikke andre muligheder. Vil ikke til at køre S-video til mit fjernsyn for at prøve noget andet. Nvidia finder både fjernsynet og min projektor, men jeg får altså ikke mulighed for at vælge Dualview. 
MVH

Thomas Landberg
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2007 kl. 15:07

Hvad kan du vælge, enkelt skærm, klon og?

Uanset hvad så er du nød til at få dualview hvis du ønsker at konfigurerer individuel opløsning på hver enkelt skærm.

Du kunne også prøve at eksperimentere med Indstillinger for fuldskærmsvideo, hvis du har fået den mulighed. Jeg har benyttet den før, men det var i dualview. Stoppede da jeg ikke kunne få undertekster i DVB Viewer til at køre på begge skærme

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2007 kl. 15:09
Jeg kan ikke vælge noget. Der er bare sat kryds i "enkelt skærm" og der er ingen valgmuligheder. 
MVH

Thomas Landberg
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2007 kl. 15:13

Så er nVidia driverne ikke klar over at du har to skærme, det er jeg næsten sikker på

Er der kun scart, S-VHS og Component i dit TV?

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu