Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Sigida
Guld medlem
Branchemedlem
Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2190
|
Sendt: 01-Juli-2009 kl. 09:48 |
Otto de personer som har skrevet om HD750, er folk som har samme entusiasme som dig og samtidig kalibrere apparatter til kunder, de ved mere end mig og derfor lytter jeg til dem, ligesom jeg også lytter til dine pointer.
Lad os sige pioneer lavede et display som er 120" i samme kvalitet som deres krp model. mener du så at benq ville kunne matche den og det er der jeg er uenig. vi snakker ikke om størrelse når han nævner kvaliteten, vi snakker om den billedekvalitet som pioneer levere og ikke hele oplevelsen ved at se en film på et stort lærrede. Det er primært crt/pioneer fanatiker som har investeret i en HD750, da det er den projektor som har de fleste ligheder ved disse 2 teknologier. Jeg har set nogle dlper i 20000kr prisklassen og synes virkelig de mangler dybde i farverne. Altså farverne står naturligt osv men den mangler dybden, og det synes jeg f.eks. hd750 har, og det er jeg sikker på er fordi den har det høje kontrastniveau, og igen dybdehed i farverne er noget pioneer også er kendt for.
Redigeret af Sigida - 01-Juli-2009 kl. 09:50
|
|
FNørd
Guld medlem
Oprettet: 22-Oktober-2006
Point: 702
|
Sendt: 01-Juli-2009 kl. 10:17 |
Kunne være spændende med et shoot-out imellem HD 750 og f.eks D80e
|
|
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 01-Juli-2009 kl. 10:51 |
Tro desværre at du skal op i Sim2 CX3 1080 (til omkring de 300k af de rigtig stor), før at du finder en Projektor på højde med Pioneer LX5090, da DLP nok er det der komme nærmes Plasma.
JVC HD 750 komme nok tætte på et top klasse LCD TV.
|
|
Sigida
Guld medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 01-Juli-2009 kl. 10:53 |
De har begge deres fordele og ulemper, så det ender med en personlig smag når man lige snakker de 2 projektore. Vil nok sige de er nok på samme niveau. Jvc har colour management, det har d80 ikke, så farvegengivelse vil være en snert bedre på jvcen. d80 bedst med lyse scener og jvc bedst med mørke scener, så enkel er det. men mørke scener er ikke kun mega mørkt, men også indendørs billeder mm. hvor der ikke står skarpt sollys.
|
|
Sigida
Guld medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 01-Juli-2009 kl. 10:55 |
startrek, billede på en jvc har intet tilfælles med en lcd skærm. Hader lcd billede som pesten, men elsker jvc'ens billede, og jeg har en pioneer 8g nede i stuen, og billederne minder meget om hinanden, den er bare meget flottere på jvcen.
|
|
Sigida
Guld medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 01-Juli-2009 kl. 10:57 |
Igen startrek, er vi ikke enige om at pioneers force er de mørke scener, Dlps svaghed er netop mørke scener, så kan stadig ikke se hvordan det hænger sammen. Pioneers force er statisk kontrast uden nogen former for dynamiske settings, og det er det som 750eren også gør. LCD har altid været dynamisk uanset om det er led, og igen 750eren er ægte.
|
|
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 01-Juli-2009 kl. 11:00 |
Sigida skrev:
Igen startrek, er vi ikke enige om at pioneers force er de mørke scener, Dlps svaghed er netop mørke scener, så kan stadig ikke se hvordan det hænger sammen. Pioneers force er statisk kontrast uden nogen former for dynamiske settings, og det er det som 750eren også gør. LCD har altid været dynamisk uanset om det er led, og igen 750eren er ægte. |
Det er da omvendt, DLP er best til sort, det samme er Plasma, hvor i mod at LCD ikke er særlig god til sort.
|
|
Sigida
Guld medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 01-Juli-2009 kl. 11:26 |
LOL nej startrek. DLP er og bliver elendigt til sortniveau. Dila er pt den eneste teknologi som kan lave ordentlig sort. prøv du at gå i biografen og se hvor skod sortniveauet er der, og det er fordi de benytter sig af 3chip dlp.
|
|
the_rieper
Guld medlem
Oprettet: 01-September-2006
Point: 545
|
Sendt: 01-Juli-2009 kl. 12:40 |
Hold da ferie en flok ignoranter! Synes det er så fedt at folk bruger argumenter som "jeg har læst på avsforum" og andre som tror at man skal op i en projektor til 2-300 tusinde for at matche et pioneer. Det er da helt tydelig at folk ikke ved det fjerneste om projektorer når de udtaler sig sådan. jeg er 100% enig med Otto vedrørende w5000. Det der "filmisk" argument kan jeg slet ikke følge. hvordan skulle et TV være mere "filmisk" end en projektor. Så vidt jeg ved bruges der projektorer i biografer, ikke TV.. og at have et "filmisk" billede må være at have et billede der er så tæt som muligt på det der vises i biografen!? ergo en projektor.! Og hvorfor bliver folk ved med at være så fanatiske hvad angår sort!?
For år tilbage var Otto der kørte kampagne for sort her på forummet. Han er den største årsag til at i overhoved ved hvad det vil sige og at forummet går så meget op i det. Nu er det begyndt at bide ham lidt i halen fordi folk pludselig ligger for MEGET vægt på det, hvilket iøvrigt siger mere om folk end det gør om ham. Jeg har faktisk en smule medlidenhed med at han gang på gang skal forklare at sort bare skal være TILSTRÆKKELIGT! Men nu er sortniveau jo endelig også blevet noget folk kan måle og veje ligesom kontrast tal og opløsning. Ikke fordi producenterne opgiver det men fordi divs (mere eller mindre kompetente) testsites oplyser det (hvad kan man iøvrigt bruge målinger til der er lavet med forskelligt udstyr af forskellige mennesker i forskellige omgivelser??) Hvornår begynder folk at se mere nuanceret på tingene?
I alle andre sammenhæng lytter i til hvad Otto siger, men når han så siger noget der ikke behager jer ved han pludselig ikke en noget. At jeres tv ikke er bedre end en projektor til 10.000.. DET kan ikke passe.!! Synes det er sjovt som i forherliger eksperterne når de siger hvad i vil høre og endeløst diskutere med dem når de ikke gør.
|
|
the_rieper
Guld medlem
Oprettet: 01-September-2006
Point: 545
|
Sendt: 01-Juli-2009 kl. 12:42 |
Sigida skrev:
LOL nej startrek. DLP er og bliver elendigt til sortniveau. Dila er pt den eneste teknologi som kan lave ordentlig sort. prøv du at gå i biografen og se hvor skod sortniveauet er der, og det er fordi de benytter sig af 3chip dlp. |
Jamen hvordan kan de bruge en IKKE filmisk projektor i en biograf. det kan jeg ikke forstå.
|
|
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 01-Juli-2009 kl. 12:59 |
the_rieper skrev:
Hold da ferie en flok ignoranter! Synes det er så fedt at folk bruger argumenter som "jeg har læst på avsforum" og andre som tror at man skal op i en projektor til 2-300 tusinde for at matche et pioneer. Det er da helt tydelig at folk ikke ved det fjerneste om projektorer når de udtaler sig sådan. jeg er 100% enig med Otto vedrørende w5000. Det der "filmisk" argument kan jeg slet ikke følge. hvordan skulle et TV være mere "filmisk" end en projektor. Så vidt jeg ved bruges der projektorer i biografer, ikke TV.. og at have et "filmisk" billede må være at have et billede der er så tæt som muligt på det der vises i biografen!? ergo en projektor.! Og hvorfor bliver folk ved med at være så fanatiske hvad angår sort!?
For år tilbage var Otto der kørte kampagne for sort her på forummet. Han er den største årsag til at i overhoved ved hvad det vil sige og at forummet går så meget op i det. Nu er det begyndt at bide ham lidt i halen fordi folk pludselig ligger for MEGET vægt på det, hvilket iøvrigt siger mere om folk end det gør om ham. Jeg har faktisk en smule medlidenhed med at han gang på gang skal forklare at sort bare skal være TILSTRÆKKELIGT! Men nu er sortniveau jo endelig også blevet noget folk kan måle og veje ligesom kontrast tal og opløsning. Ikke fordi producenterne opgiver det men fordi divs (mere eller mindre kompetente) testsites oplyser det (hvad kan man iøvrigt bruge målinger til der er lavet med forskelligt udstyr af forskellige mennesker i forskellige omgivelser??) Hvornår begynder folk at se mere nuanceret på tingene?
I alle andre sammenhæng lytter i til hvad Otto siger, men når han så siger noget der ikke behager jer ved han pludselig ikke en noget. At jeres tv ikke er bedre end en projektor til 10.000.. DET kan ikke passe.!! Synes det er sjovt som i forherliger eksperterne når de siger hvad i vil høre og endeløst diskutere med dem når de ikke gør.
| Det er jo din mening, så er du jo lige så meget arrogant. Jeg vil ikke have et billede som en benq w5000, men ingen har udtalt dårligt om nogen projektor. men en trådstater spørger jo om et billede som et lige så godt som pioneer. Der kan jeg alså ikke se OTTO skriver benq w5000. prøv og skriv det samme om et lcd tv. du fordrejer jo det hele, som om alle hader projektor. de fleste som har skrevet har jo netop set projektor eller har både et pioneer projektor. alle ved en bedre projektor kan slå en pioneer, men ikke alle. Jeg har bare fået en fornemmelse af du hader pioneer med dette indlæg. Otto kan skrive ordentligt til folk. Så hvis du tror du opnår noget med den tone kan du godt tro om igen. giv dog et råd til trådstarter
Redigeret af xcardman - 01-Juli-2009 kl. 13:26
|
|
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 01-Juli-2009 kl. 13:29 |
sortniveau er lige så vigtig på en projektor som et kuro tv. Men nogen gange må man så priotere og vælge farverne først. Da det er meget svært og opnår begge dele på en projektor.
|
|