|
Projektor placering: Omvendt eller ej? |
Besvar |
Forfatter | |
andje00
Bruger Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 58 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 05-August-2014 kl. 13:13 |
Hej
Jeg er igang med at indrette min hjemmebiograf Min projektor er en Epson TW3200 med lens shift Den skal placeres på en hylde ca 2 meter oppe på bagvæggen Mit spørgsmål er, om det er bedst at placere projektoren normalt på hylden eller på hovedet, eller om der ikke vil være nogen forskel på billedet? Jeg kan gøre begge dele. Det ser pænest ud hvis den står normalt, men det vigtigste er kvaliteten af billedet. Så hvis det gør en forskel vil jeg have den placeret på den måde hvor billedet er bedst |
|
p.las
Guld medlem Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
Funktioner
Tak(0)
|
ingen forskel
|
|
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6231 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis den skal stå på en hylde, skal den da ikke vendes på hovedet
Det er kun, hvis den skal hænge i loftet |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2348 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nogle projektorer støjer mere når de hænger med bunden i vejret.
Åbenbart også tw3200: http://www.avforums.com/threads/epson-tw3200-tw3600-faq-and-info-guide.1400035/ |
|
andje00
Bruger Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 58 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg synes bare jeg har hørt, at hvis højden på linsen er ca på niveau med toppen af lærredet, så skulle projektoren være omvendt, og hvis linsen var på niveau med bunden af lærredet skulle den stå normalt Derfor er jeg nervøs for, om det vil gå ud over billedet, hvis den står "den rigtige" vej med linsen ved toppen af lærredet. Men hvis det ikke gør nogen forskel, så kan den lige så godt stå normalt. Hvis det så samtidig mindsker noget støj, så er det jo bare en god bonus |
|
Precious
Guld medlem Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 641 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg prøvede det med en Epson TW6100.
Den skal altså hænge på hovedet, og jeg tror det samme gælder en TW3200. Kan du bruge denne tråd til noget: Redigeret af Precious - 05-August-2014 kl. 15:57 |
|
Pony65
Guld medlem Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du lægger den på en hylde med bunden i vejret ligger den jo ikke stabilt, da der ingen fødder er.
Du skal have fat i et vægbeslag a la dette: http://www.av-cables.dk/projektor-vaegbeslag/ Hvor den hænger på hovedet
|
|
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2348 |
Funktioner
Tak(0)
|
Så vidt jeg husker kan tw3200 godt stå "rigtigt" på en højt placeret hylde.
Google epson projector calculator. Jeg mener siden er flash baseret så jeg kan ikke se den på ipad. Jeg har brugt siden engang, og mener man kan specificere lærredsstørrelse, afstand og lign., og derefter flytte rundt med lensshift for at se om man kan få det til at passe til sit setup. Men der er meget længe siden jag har kigget på det, så jeg husker måske forkert. |
|
dpny
Guld medlem Oprettet: 23-Juli-2013 Status: Offline Point: 570 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har en TW3200. Den kan uden problemer stå "på benene" på en hylde, uanset om den er lidt over, lidt under eller lige ud for lærredet. Den kan også vende på hovedet hvis du absolut vil, men så skal du have et beslag. Min har stået på en hylde i 3 år. Det virker fint
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |