recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projektor pære, LCD eller LED
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProjektor pære, LCD eller LED

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Carsten Kroghsbo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-November-2011
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Projektor pære, LCD eller LED
    Sendt: 18-November-2011 kl. 16:25
Jeg skal bruge en lille projektor til foredrag i lyse lokaler. Min gamle var på 1400 lumen og det var i underkanten, men hvor meget skal jeg op på.
Siden jeg købte min den gamle er der kommet LED og LCD projektorer, der har den fordel at lampen ikke skal køle før der slukkes, ifølge annoncerne, men holder det og holder lyset i dem.
Har brug for lidt af jeres erfaringer på området evt et forslag til mærke og model

Carsten Kroghsbo
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2011 kl. 16:32
Oprindeligt skrevet af Carsten Kroghsbo Carsten Kroghsbo skrev:

Jeg skal bruge en lille projektor til foredrag i lyse lokaler. Min gamle var på 1400 lumen og det var i underkanten, men hvor meget skal jeg op på.
Siden jeg købte min den gamle er der kommet LED og LCD projektorer, der har den fordel at lampen ikke skal køle før der slukkes, ifølge annoncerne, men holder det og holder lyset i dem.
Har brug for lidt af jeres erfaringer på området evt et forslag til mærke og model

Du skal under ingen omstændigheder have en LED til det brug. Du skal være heldig hvis du kan få 300 lumen ud af sådan en fætter.
Til top
Carsten Kroghsbo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-November-2011
Sted: Odense
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2011 kl. 19:17
Hej Otto

Det er jo der jeg er forvirret for jeg har hørt det med svagt lys, men hvis jeg eksempelvis tager Epson EBW9, så står den til 2500 lumen og det er jo langt mere end min gamle kunne yde

Carsten Kroghsbo
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2011 kl. 22:07
Oprindeligt skrevet af Carsten Kroghsbo Carsten Kroghsbo skrev:

Hej Otto

Det er jo der jeg er forvirret for jeg har hørt det med svagt lys, men hvis jeg eksempelvis tager Epson EBW9, så står den til 2500 lumen og det er jo langt mere end min gamle kunne yde

Det er fordi du blander LED og LCD sammen. LED (light emitting diode) er lyskilden og LCD (liquid crystal display) er teknikken der omdanner lyset fra lyskilden til et billede. Den projektor du henviser til er en LCD projektor med en alm lampe som du kender i forvejen. Det er således ikke en LED projektor.

MVH
Til top
hjernemadsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2006
Point: 267
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2011 kl. 23:13
Samsung laver en LED projektor med 1000 lumen, men det er nok stadig i underkanten.
Casio laver en række LED/Laser-projektorer med endnu flere lumen, men har problemer med at levere den lovede lysstyrke.
Epson laver nogle LCD-projektorer med almindelig lampe og ret høj lysstyrke til fornuftige priser.

Bemærk at de færreste projektorer leverer den lovede lysstyrke når de skal vise film og billeder med korrekte farver. Ofte leverer de under en trediedel af den maksimale lysstyrke. Her er Epsons projektorer dog en undtagelse, de kan levere op til 2000 lumen med rimelig korrekte farver.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu