pvvb skrev:
Hej,
Jeg har p.t. en Sharp Aquos 46'' fra fælleskøbet. Har været ret begejstret for den, men den er desværre gået til ved et uheld. Jeg overvejer at få en projektor, men er lidt i tvivl om det er praktisk? Hvad siger forumet m.h.t. brug af projektor til at se almindeligt TV? Vores stue er relativt mørk, og jeg havde forestillet mig at bruge den specielle maling til væggen istedet for et lærred. Dur det?
Peter |
For det første så vil en projektor i mellemklassen vise et billede der kvalitetsmæssigt er ubeskriveligt meget bedre end din LCD skærm. Når du desuden får billedet op i en ordentlig størrelse = +100" så vender du aldrig tilbage.
Med hensyn til lysfølsomhed så har du en pointe, du skal formentligt bruge en projektor med ordentlig blæs på lampen. Du har ikke nævnt noget om budget, men der er to muligheder som virker oplagte, Panasonic PT-AX100/200 som er en 720P projektor med ekstrem lysstyrke. Den vil med garanti fungere i din stue. Den burde du kunne finde lidt billigere end din sharp skærm.
Vil du derimod op i noget virkeligt lækkert så kig på en BenQ W10000 som er en ægte 1080P DLP der kan håndtere både en del lys og et mørklagt rum. Den er lidt mere tricky med hensyn til placering og så koster den omkring 18 Kilo. Men billedkvaliteten er fantastisk.
Ville nok kigge på et motoriseret rullelærred, det er ikke så slemt når det først kommer op at hænge (Det siger fruen selv).